נכסים דיגיטלים

תאריך פרסום :
תגובות :3תגובות

מה זה נכס דיגיטלי? האם אפשר לעשות מזה כסף וכמה השקעה נדרשת ממני? האם יתכן אני יכול לפתח לעצמי נכס דיגיטלי ואז להכניס ממנו סכומי כסף גדולים בצורה פסיבית? הנה כל המידע.

מחפשים דרך לעשות ערימות של כסף? יחד עם השקעה במטבעות וירטואליים כמו הביטקוין, צמח לו ז'אנר חדש של משקיעים – בעלי נכסים דיגיטליים.

אם תישארו בדרכים השגרתיות, זה כנראה לא יקרה, תמצאו את עצמכם הולכים בבוקר לעבודה, חוזרים אחר הצהריים, ומסיימים את החודש עם תלוש משכורת בן 4 ספרות, או 5 ספרות במקרה הטוב.

עבור ההרפתקנים שביניכם, או כאלה עם מעט ידע טכני שיודעים בתוך תוכם שזה אפשרי, קיימת אפשרות לרכישת נכס דיגיטלי, ואם זה הנכס הקטן גדול יהיה, תוכלו להרוויח כסף פסיבי רציני כתוצאה מההשקעה הזו בעתיד, במידה והכל יתרחש כמתוכנן ותעשו הכל נכון. ההשקעה לא אסטרונומית כלל וכלל והפוטנציאל לרווח עצום.

 

מה זה נכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי, בשונה מנכס פיזי כמו דירה, שטח קרקעי, משרד או מגרש, הוא נכס שאינו פיזי, מדובר למעשה באתר ברשת האינטרנט או באפליקציה לסלולרי, ברוב המקרים.

השווי של הנכס הדיגיטלי, אותו אתר אינטרנט או אפליקציה, הוא פונקציה של התנועה שיש בו, טיב התוכן והמוצרים הנמכרים בו, מחיר כל מוצר והפוטנציאל שיש בו להכנסה פאסיבית חודשית. יש גם נכסים דיגיטליים שאינם מוכרים מוצרים באופן ישיר – כמו לדוגמא אפליקציית וואטסאפ, שעדיין מכניסה לבעליה כסף רב עקב כמות התנועה המטורפת שיש תחת כנפיה.

הכנסה פאסיבית היא הכנסה שעבורה אנחנו לא עובדים באופן ישיר, כלומר, לא מוחלף זמן עבודה שלנו בכסף, אלא הכסף שנכנס אינו תלוי בזמן ההשקעה וגם ללא עבודה – עדיין נכנס כסף.

ריבוי הכנסות פאסיביות מוביל באופן ישיר לעצמאות כלכלית – ברגע שיש לכם השקעות שבניתם שמכניסות כסף גם בזמן שאתם ישנים, מבלים, מטיילים ונופשים – ההכנסות שלכם לא תלויות בזמן שאתם מקדישים להן ולכן אתם חופשיים לחיות את חייכם ללא מחויבויות כלכליות.

בעוד שבנכס פיזי כמו דירה נשקיע סכום של 6, 7 ואפילו 8 ספרות, ורק אז נהנה מהכנסה פסיבית בצורה של דמי שכירות חודשיים, בניה של נכס דיגיטלי מותנה בהשקעה נמוכה בהרבה – בדרך כלל מאות או אלפי שקלים בלבד, אך יש צורך להשקיע זמן בבניה והפיתוח של הנכס, ואם עושים דברים בצורה לא נכונה או שאין פוטנציאל אמיתי ברעיון הבסיסי שמאחורי הנכס הדיגיטלי – הוא לא יניב תוצאות ככל הנראה.

הפוטנציאל לרווח כשמקימים נכס דיגיטלי מצליח הוא אדיר, אפשר להגיע לאלפי שקלים בקלות יחסית ועד מאות אלפי שקלים אם אתם הופכים למעצמה דיגיטלית.

 

איך מתחילים? קודם כל – לארגן תנועה לנכס שלכם!

כשמדובר בנכס דיגיטלי – הדבר הבסיסי החשוב ביותר הוא תנועה. נכס דיגיטלי ללא תנועה, הוא כמו חנות שאף לקוח לא נכנס אליה. אם אף אחד לא נכנס אליה – או שהיא במיקום גרוע ללא תנועה, או שהיא לא בולטת מספיק וצריך להוסיף איזה שלט נוצץ בחוץ, או שהיא לוקה בחסר בתחום השיווקי ואנשים לא יודעים על קיומה.

גם נכס דיגיטלי זקוק למיקום טוב כשמחפשים אותו בגוגל, צריך להופיע ברשימת התוצאות בגוגל בצורה בולטת ומושכת את העין גרפית ומבחינת המילים שמוצגות כתיאור שלו, וצריך להגיע לכדי לקוחות פוטנציאליים באופן יזום, לא רק כשהם מחפשים אותו באופן מפורש בגוגל.

 

אני מבולבל, אפשר דוגמא לנכס דיגיטלי שנבנה ומכניס כסף לבעליו?

בוא נהפוך את כל העניין הזה למציאותי ונפסיק לדבר כותרות – דוגמא אמיתית מהחיים.

הנה דוגמא לנכס דיגיטלי שבניתי עבור אחותי, שמכניס לה כסף רב כל חודש:

אחותי היא אדריכלית עם ידי זהב, יש לה כשרון בכל מה שנוגע ליצירה והיא חושבת מחוץ לקופסא.

לפני כ-4 שנים היא הגיעה אליי עם שרשראות תכשיט בסגנון ווינטג' (סגנון מיושן) שהיא עשתה בעצמה, עבודת יד. לשרשראות היה מראה של זהב מיושן עם תליון יפיפה שבו מודפסים פרחים ושושנים – שרשראות יפיפיות, מקוריות ומיוחדות שכמותן לא ראיתי מעולם.

אחותי הסבירה לי שאת החומר לשרשרת עצמה היא רוכשת במחיר זול, חותכת אותו כך שיתאים לגודל של הצוואר, את המתכת לתליון היא גם רוכשת בזול (מתכת רכה ודקה), מעצבת אותו בצורה אליפסית, ואז מניחה הדפס עם ציור של פרחים בתוך התיליון, וסוגרת הכל עם שכבה עבה של דבק מיוחד שמתקשה ונעשה דומה לשכבת פלסטיק עבה.

העלות לשרשרת עבור חומרי הגלם מסתכמת בכ-10 שקלים, היא עובדת על כל שרשרת כ-20 דקות (זה התקצר משמעותית אחרי שעשתה זאת פעמים רבות והפכה למיומנת), ומתקבלת תוצאה של שרשרת יפיפיה שנשים ברחבי העולם מוכנות לשלם עליה גם עד 180 ש"ח – רווח מעולה ביחס לעלות חומרי הגלם וזמן ההשקעה.

פתחנו לאחותי חנויות וירטואליות באתרים כמו Etsy ו – Ebay, ואנחנו כרגע בשלבים של בניית אתר שבו תוצג הקולקציה של השרשראות, וכמובן שכשנסיים לבנות את האתר נצטרך להשקיע בקידום שלו ולדאוג שהוא יופיע בתוצאה טובה בגוגל עבור אנשים שמחפשים "שרשרת", "מתנה לאישה" וכדומה.

בנוסף, אחותי יצרה שת"פים עם חנויות ביגוד, אופנה ותכשיטים – והם רוכשים ממנה כמויות גדולות של שרשראות במחירים מוזלים ומציעים אותם ללקוחות שלהם – וזהו הצד הלא דיגיטלי בעסק של אחותי – שאר הדברים שציינו דיגיטליים בבסיסם. הנכסים הדיגיטליים שנמצאים תחת Etsy ו – Ebay החלו להביא קונים פוטנציאליים אליהם, כלומר – תנועה. חלק מהאנשים שמבקרים בחנויות הוירטואליות האלו מאוד אוהבים את התכשיטים המיוחדים שאחותי מייצרת, ומזמינים.

בשלב הראשוני אחותי בנתה עבור הלקוחות את השרשראות בעצמם, בהמשך כשמספר ההזמנות עלה וצמח, לא הייתה לה יותר האפשרות לעשות זאת בעצמה (כאמור, אדריכלית במשרה מלאה), והיא העסיקה 2 בנות במשרה מלאה, הכשירה אותם להכין את השרשראות בעצמן, והן גם אחראיות על השילוח ללקוח שמזמין דרך האתר.

כן, אתם מבינים נכון – נכון להיום אחותי מכניסה אלפי שקלים מהנכסים הדיגיטליים שלה ב- Etsy וב- Ebay, והיא אינה משקיעה מזמנה עבורם אפילו דקה בודדת בחודש.

התנועה לחנויות הוירטואליות שלה גדולה, מספר ההזמנות גדול, יש לה 2 עובדות שמטפלות בביצוע ההזמנות והשילוח שלהן, ואחותי נהנת מכסף פאסיבי כל חודש.

אז בעסק של אחותי יש שילוב של נכס דיגיטלי ועסק פיזי, אבל קיימים גם אנשים שהקימו אתרי אינטרנט או אפליקציות לסלולר שבהם שום דבר לא פיזי, והם מרוויחים מהם כסף.

לא חייבים להיות "פייסבוק" או "וואטס אפ" בשביל להרוויח מנכס דיגיטלי כסף רציני. הנה כמה דוגמאות לרעיונות (חלקן מהמציאות וחלקן לא) כדי להצית עבורכם את הדמיון:

 

  • אתר שמוכר קורס וירטואלי בסדרת סרטונים בכל נושא (איך לשחק סנוקר טוב? איך להתחיל עם בחורות? איך בונים נכס דיגיטלי? וכדומה). אותו אתר מופיע במיקום טוב וגבוה כאשר מחפשים אותו בגוגל, אנשים נכנסים אחרי שמחפשים בגוגל, מקבלים מידע לגבי תוכן הקורס הוירטואלי ומה ניתן ללמוד מצפיה בסרטונים, ורוכשים את הקורס הדיגיטלי. מדובר בעסק שכולו – מ-א' ועד ת' – דיגיטלי לחלוטין, מאחר ובשונה מהעסק של אחותי גם המוצר עצמו דיגיטלי ווירטואלי, ומרגע שהוא הוקם ובסיסו יציב – בעל הנכס הדיגיטלי לא צריך להשקיע דקה נוספת בנכס, והוא מניב עבור בעל הנכס כסף רב.
  • משחק וידאו לטלפון הסלולרי שמוצג בחנויות האפליקציות של אפל ושל גוגל עבור משתמשים שאוהבים לשחק בסלולרי שלהם, הוא עולה כמה שקלים להורדה, הוא מגיע לעיניהם של גיימרים חובבי המשחקים הסלולריים והנ"ל מתפתים ומשלמים כמה שקלים עבור ההנאה המובטחת. אם המשחק טוב ומקודם היטב, יכולים להיות מאות אלפי שחקנים שיורידו אותו וישלמו עבורו, וככל שיעבור הזמן כך הוא יכניס יותר כסף לבעליו.
  • אתר אינטרנט עם מדריכים לגבי איך משחקים באולינג טוב יותר, שמופיע עבור אנשים שמחפשים בגוגל "איך משתפרים בבאולינג" וכדומה. באתר יהיו מדריכים, סרטוני הסבר, מידע והוא עושה כסף מכך שמקומות למשחק הבאולינג מפרסמים אצלו מודעות, מבצעים והנחות.
  • חנויות וירטואליות בכל נושא שהוא – נעליים, אביזרים לבית, ביגוד, אופנה, תכשיטים, אוכל, צעצועים, ריהוט – כל דבר שהוא. אם המוצר פיזי אז מדובר בשילוב של נכס דיגיטלי (אתר החנות) ועסק פיזי (המוצרים), במידה והמוצרים עצמם הם גם דיגיטליים או וירטואליים (ספר דיגיטלי, מוזיקה להורדה, סרט או סדרת סרטונים וכדומה) אז העסק כולו מוגדר כנכס דיגיטלי שמניב כסף פאסיבי לחלוטין (אין אלמנט של שליחת המוצר או אספקתו הפיזית לידי הלקוח).
  • גם קבוצת פייסבוק או דף אינסטגרם עם המון משתמשים פעילים בכל נושא שהוא, ערוץ יוטיוב פופולרי עם אלפי משתמשים הרשומים לעדכונים ממנו וצופים בסרטונים שהוא מפיץ, הם נכסים דיגיטליים לכל דבר, ואפשר, בבוא היום וכשיהפכו לגדולים מספיק, להפוך אותם לעסק כלכלי מצליח ומניב רווח. מומלץ לשלב דף, קבוצה, או ערוץ ברשתות החברתיות שהוזכרו רק כתוסף לנכס הדיגיטלי האישי שלכם (אתר אישי משל עצמכם), מאחר וכשמדובר ברשת חברתית אתם כפופים לתנאים והכללים של תאגיד גדול שבפלטפורמה שלו אתם מארחים את הערוץ שלכם, והוא עשוי להוריד עליכם את השאלטר יום אחד.

 

למעשה, הליך תקין לייצור נכס דיגיטלי מניב כסף הוא ראשית לבצע סיעור מוחות ולעלות עם רעיון (גם אם המודל הכלכלי בהתחלת הדרך לא לגמרי ברור לכם – זכרו – תנועה ומבקרים בנכס הדיגיטלי שלכם – אפשר להפוך לכסף בכל מקרה), רצוי רעיון שאתם מתחברים אליו באופן אישי או מבינים בו, תחום עניין או עיסוק שלכם;

בשלב השני מרימים את הנכס הדיגיטלי – בונים אתר אינטרנט ו/או אפליקציה לסלולר, ומתחילים לצקת לתוכם תוכן מעניין כדי למשוך מבקרים ותנועה אל הנכס שלנו; בשלב השלישי, רצוי לצרף נכסים דיגיטליים נלווים ברשתות החברתיות – קבוצה או דף בפייסבוק, ערוץ ביוטיוב וכדומה, ולחזק את התוכן גם בהם; לסיום, הופכים את כל התוכן והתנועה שהוא מושך לכסף באמצעות מודל כלכלי – מוכרים מודעות פרסום שעוסקות בתחום המדובר, מוכרים למבקרים מוצרים וכדומה.

 

רכישה של נכס דיגיטלי מוכן וקיים

לאלו מכם שאוהבים קיצורי דרך ויש להם כסף להשקעה, אתם יכולים לאתר נכס דיגיטלי שמישהו אחר בנה, פיתח והקים, והוא מעוניין למכור אותו. לעיתים מישהו הקים נכס דיגיטלי במיוחד בשביל המטרה שיום אחד הוא ימכר ויועבר לבעלותו של מישהו אחר, או שאותו בעל נכס דיגיטלי זקוק לכסף מהיר ולכן מעמיד את הנכס הדיגיטלי שלו למכירה.

בכאלו מקרים, אם מצאתם נכס דיגיטלי למכירה והוא נראה לכם בעל פוטנציאל לרווח (או כבר מכניס רווח במצבו הנוכחי), תוכלו לרכוש את הנכס הדיגיטלי ולהתחיל לתפעל אותו בעצמכם, או לא לתפעל אותו כלל או כמעט כלל אם הוא כבר מוכן ובשל ומכניס כבר כסף פאסיבי כל חודש. עדיף לבחור נכס דיגיטלי שקשור למשהו שאתם יודעים או מבינים בו, וכמה שהוא יותר מוכן ובשל – ככה עדיף כמובן.

אם הוא נמצא במקום גבוה כשמחפשים בגוגל או בחנויות האפליקציות, יש תנועה רבה לאתר או לאפליקציה והנכס כבר מכניס סכום מסויים של כסף כל חודש ובצורה פאסיבית – יותר טוב.

 

בעולם שבו מחירי הדירות מזנקים (כלומר – גובה ההשקעה אסטרונומי) והרווח החודשי הפאסיבי מדירה הוא אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים אם רכשתם טירה, נכס דיגיטלי הוא ה"דירה של המאה ה-21" – הדרך לרכוש נכס או להקים נכס בזול, להשקיע ולטפח אותו, ולהרוויח כסף רציני.

נכון, נדרשת מעט הרפתקנות אבל עבור האמיצים שביניכם – זה יכול להצליח ולהצליח בגדול, אני ממליץ ללכת על זה בכל הכח ולהתחיל לבנות נכס דיגיטלי, או לרכוש לעצמכם נכס דיגיטלי קיים, בהקדם.

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מה דעתכם ?

מאמרים אחרונים

תאריך :
צפיות: 31
נושאים של מיסוי הם בדרך כלל מסוג הדברים שהציבור בישראל לא אוהב להתעסק איתם.
תאריך :
צפיות: 46
חוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג – 1963, הינו חוק העוסק בזכות לפיצויי פיטורים בסיום העבודה. 

סעיף 14 לחוק זה, אשר כותרתו הינה "פיצויים ותגמולים", עוסק בחישוב פיצויי פיטורים כאשר במהלך העבודה
תאריך :
צפיות: 23
רכישת פוליסת ביטוח זו פעולה פשוטה, ורבות הן החברות שישמחו להציע את שירותיהן. לעומת זאת, ביטול פוליסת ביטוח אינה פעולה פשוטה כלל וכלל.
תאריך :
צפיות: 27
בעת האחרונה שיטת 'מימון המונים' תופסת תאוצה בקרב יזמים רבים. במסגרת השיטה, מיזמים רבים מגייסים כספים באמצעות השקעת כספים של אנשים פרטיים מקרב הציבור.
תאריך :
צפיות: 190
לא אחת אנו מתבקשים להמליץ כיצד לבחור חברה מסוימת או שירות כלשהו. בכל פעם שכזו, אנו מקפידים להדגיש את החשיבות של סקר שוק מקיף קודם לבחירה.
תאריך :
צפיות: 27
אף אחד מאתנו לא מאחל לעצמו אירועים כמו תאונת דרכים, גניבות, שריפות, מחלות קשות ועוד, אך זה עלול לקרות לכל אחד.

רוצה לדבר עם מומחה?

הצג מאמרים לפי תחום

קטגוריות

מאמרים פופולריים

לא נמצאו מאמרים

מאמרים נוספים בנושא