ארנפלד סוכנות לביטוח

השוואת ביטוח רכב – חיסכון ענק

ביטוח הרכב הוא אחת מההוצאות השנתיות הגדולות ביותר שתצטרכו לשאת סביב תחום מסויים. זה יקר וחלק מזה אפילו הכרחי ומחייב אתכם עקב חוק, וחשוב לדעת איך להשוות כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר. שימו לב – השוואת ביטוח רכב היא אומנות של ממש ובמיוחד כשמדובר בביטוח מקיף או ביטוח צד ג' (בניגוד לחובה) – המחיר הוא לא הדבר היחיד אותו יש להשוות, אלא צריך לבדוק גם לעומקן את הפוליסות בעצמן.

 

מה עוד חשוב לבדוק, מלבד המחיר, כשמשווים הצעות לביטוח רכב?

כשמשווים בין ביטוחי רכב, מאוד חשוב לא להשוות אך ורק את השורה הסופית – המחיר. ישנם דברים נוספים חשובים שקריטי שתבדקו ותשוו בין הצעות:

 

ביטוח מקיף:

  • במסגרת הסטנדרט, ביטוח מקיף יכיל פיצוי על נזקים לרכב במקרים מסויימים, ורשימת המקרים האלו היא בדרך כלל רשימה זהה בכל חברות הביטוח. אם קיבלתם הצעה יקרה יותר, בדקו האם היא מכילה אירועים קצת פחות סטנדרטיים מאלו שנהוג להכניס לרשימת האירועים כמו מלחמה, פיגוע, מהומה הפגנתית, ועוד. לא מזמן הייתה תקופה שבה רכבים הושחתו כצעד מחאתי ב"מחאת האתיופים", וכמה ברי מזל שהכניסו ביטוח כנגד מהומה הפגנתית זכו. אם אתם בעלי עסק והרכב שלכם משמש את העובדים והם נוסעים בו, אתם חייבים לוודא שהביטוח שלכם נזקים שיגרמו לרכב בזמן שעובד מטעמכם נהג בו.
  • האם יש הרחבות ותוספות לביטוח שקיבלתם, והאם הן רלוונטיות עבורכם. ברוב המקרים, הפוליסה תכיל הגנה על הדברים הבסיסיים שהגיעו עם הרכב, עם הוספתם ספויילר מאחור או הרחבה לאגזוז לדוגמא – זה לא יכוסה (למעט במקרה שדרשתם פוליסה נרחבת יותר, או שצויין אחרת בפוליסה שלכם).
  • משהו שלא יצויין בפוליסות השונות שתקבלו אבל עדיין יש להשוות הוא רמת השירות והתביעות המוצלחות בכל חברת ביטוח. משרד האוצר מפרסם מדד בעל סטנדרט אחיד שנקרא מדד השירות עבור חברות הביטוח, והוא מכיל נתונים סטטיסטיים לגבי זמני מענה, אחוז התביעות שמשולמות לציבור, הזמן שחולף עד לתשלום ונתונים נוספים. חוץ מהנתונים המופיעים במדד השירות של משרד האוצר, השוו את איכות השירות שנציגי השירות הטלפוני נותנים לכם, זמני המתנה, המוניטין שיש לכל אחת מהחברות המציעות לכם את שירותיהן, וההתרשמות הכללית שלכם מהחברה ומאתר האינטרנט שלה.
  • מהו גובה ההשתתפות העצמית במקרה של הפעלת הביטוח? האם ניתן לשחק עם גובה ההשתתפות העצמית וכמה זה משפיע על מחיר הביטוח החודשי המוצע?
  • כיצד מחושב הנזק לרכב, ובפרט – כיצד מחושב טוטאל לוס. יש פוליסות שמגדירות טוטאל לוס אך ורק מעל ל-50% נזק לערך הרכב, בעוד שלפעמים יהיו חברות שנזק לרכיבים קריטיים כמו המנוע יגדילו את הסיכוי לקביעת טוטאל לוס. יש חברות שמגדירות רכב גנוב כטוטאל לוס כעבור 21 יום, ויש כאלו שמגדירות את הרכב כטוטאל לוס רק אחרי חודש מאז הגניבה. חשוב לבדוק.
  • כיצד מחושב שווי הרכב שלכם? רוב הפוליסות יציגו נוסחה מדוייקת, שכן בהמון מקרים הפיצוי הוא בגובה אחוז מסויים משווי הרכב, וחברת הביטוח צריכה לעמוד בסטנדרט ספציפי ומדוייק לחישוב שווי הרכב. במידה והפוליסה שלכם לא מכילה מידע לגבי אופן חישוב שווי הרכב – עליכם להתעקש שזה יצויין בפוליסה מפורשות. השוו בין החברות השונות ואופי חישוב ערך הרכב היטב, ישנן חברות שיקבעו שערך הרכב שלכם גבוה או נמוך, וזה עשוי להשפיע מאוד על גובה פיצוי וגובה השתתפות עצמית במקרה של הפעלת הביטוח.
  • במקרה של השבתת רכב לזמן מוגבל – האם מגיע לכם רכב חלופי? האם יש עלות עבור הרכב החלופי? איזה רכב חלופי תקבלו והאם הוא מתאים לצרכים שלכם?

 

ביטוח צד ג':

  • אופי הסיוע המשפטי המובטח בפוליסה, שתקבלו במקרה ותתבעו על ידי הצד הנפגע, הצד השלישי. האם אתם מכוסים משפטתית במקרה של תביעה פלילית? תביעה אזרחית? שני סוגי התביעות? האם אתם מכוסים עבור עלויות משפט בתביעה הראשונה, או שאם יהיו תביעות נגררות או ערעורים – אתם מקבלים סיוע משפטי וכיסוי עלויות גם במקרים האלו? האם אתם מקבלים מחברת הביטוח עורך דין, או שמא אתם יכולים לבחור לעצמכם עורך דין ותקבלו עליו החזר כספי? מהו הסכום המירבי שאתם רשאים לקבל בתור כיסוי עלויות משפטיות? כל השאלות האלו חייבות להענות בפוליסה שלכם, והתשובות לשאלות האלו יגדירו תנאים שונים שישפיעו על המחיר או על טיב השירות שתקבלו כאשר תפעילו ביטוח צד ג'.
  • גובה ההשתתפות העצמית במקרים של הפעלת ביטוח צד ג'.
  • כמו בביטוח מקיף, גם כאן עליכם להתרשם ממוניטין החברה המבטחת, איכות השירות, נציגי השירות שלה, זמני מענה ואתר האינטרנט של החברה המבטחת.

 

השוואת ביטוח רכב – איך עושים את זה בפועל?

ישנן 2 שיטות מרכזיות להשוואת ביטוח הרכב, טלפונית או אונליין באינטרנט – ואחת מהן עדיפה משמעותית, גם נסביר מיד למה ואיך הופכים אותה לעדיפה.

ברור שבאינטרנט זה קל ופשוט יותר וחוסך לכם זמן, מאמץ וכאבי ראש מיותרים – אבל טלפונית עדיף – למען הכיס שלכם.

בהשוואה טלפונית תצטרכו להתקשר למספר חברות ביטוח (אנחנו ממליצים מינימום 3, ואפילו 5 או יותר אם אתם משוגעים), למסור להם את כל הפרטים – ולקבל הצעת מחיר. תשאלו שאלות לגבי הנהגים ברכב, הגילאים שלהם, העבר הביטוחי של הרכב, כמות התאונות שעברתם כנהגים, סוג הרכב והשנתון שלו – חובה לספק נתונים מדוייקים שכן במידה ולא תמסרו פרטים מדויקים מחיר הביטוח עשוי להשתנות כאשר יתבררו אי הדיוקים שמסרתם.

בהשוואה אינטרנטית תמלאו טופס ששואל אתכם את כל הפרטים הללו, ותקבלו לאחר מילוי הטופס נציג שיתקשר אליכם טלפונית וימסור לכם הצעה, או מיידית (או כמעט מיידית) הצעה על גבי המסך אחרי מילוי הנתונים. שימו לב – אם קיבלתם הצעה על המסך – זוהי ההצעה ואין כל כך עם מי לדבר אחר כך כדי לנסות ולהפעיל משא ומתן -ולכן הדרך הזו פחות משתלמת לדעתי מהשוואת מחיר ביטוח הרכב טלפונית. אתם יכולים להתקשר אחרי קבלת ההצעה לחברת הביטוח ולנסות להתחיל משא ומתן לגבי המחיר והתנאים – אך הלכה למעשה פשוט עיכבתם את עצמכם שכן עברתם מהשיטה המקוונת לשיטה הטלפונית.

ועכשיו בואו נדבר על המשא ומתן אחרי שקיבלתם הצעה, ובהנחה שעשיתם את התהליך טלפונית: נסו לדבר אל ליבו של הנציג הטלפוני מולכם ולהסביר לו מדוע מגיעה לכם הנחה או תנאים טובים יותר, אל תפחדו לצעת מהקופסא תוך כדי. אם היקף השימוש ברכב נמוך מאוד (לדוגמא – בעיקר נסיעה עירונית יומית למקום העבודה וחזרה) – זו נקודה למיקוח. אם אתם נוסעים בעיקר בשעות בהן התנועה דלה ולכן הסיכוי לתאונה נמוך – זו נקודה למיקוח.

אם התקנתם מערכות טכנולוגיות משוכללות נגד גניבת הרכב או תאונות כדוגמת מובילאיי או איתוראן – זו נקודה למיקוח. אתם יכולים לנפנף בהצעות אחרות שקיבלתם ממתחרים, לעדכן שיש עוד רכבים משפחתיים שתבטחו מול אותה חברה, או לאיים ש"תקחו" רכבים נוספים שמבוטחים בחברה לחברה אחרת, במידה וזה רלוונטי.

 

כמה ניתן לחסוך בהשוואת מחיר ביטוח הרכב?

אם ניהלתם השוואת עלות ביטוח רכב בצורה אפקטיבית ולפי כל הכללים שמצוינים בכתבה זו, החיסכון שיינתן לכם לא נמוך בכלל. ניתן בקלות לחסוך 100-150 שקל מהמחיר השנתי, ובמקרים מסוימים שבהם קיבלתם הצעות לא טובות כהצעות ראשוניות – גם כמה מאות שקלים טובים.

החיסכון המדובר הוא שנתי, ובעת חידוש הביטוח שנה מאוחר יותר – לא תצטרכו להתווכח שוב כדי לקבל תנאים דומים ומחיר זהה או כמעט זהה – כך שהחיסכון שהשגתם ממשיך איתכם משנה לשנה – ובראייה כוללת במרוצת השנים השוואת מחיר ביטוח הרכב פעם אחת יכול להתפרש כחסכון של עשרות אלפי שקלים לאורך חייכם.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.