אמזון – מדריך מלא

תאריך פרסום :
תגובות :0תגובות

אמזון הוא אתר אינטרנט המשמש כפלטפורמה  למכירה וקניה של מוצרים בין ספקים ולקוחות. אמזון מאפשר לכל אחד, אפילו שאינו חלק מארגון או חנות רשמית אלא גורם פרטי, להציע כל סחורה שרצונו למכור באתר, ולאנשים לאתר את הסחורה כאשר הם מחפשים אותה ולבצע רכישה.

אמזון הוא ארגון ענקי חסר תקדים הפועל כמעט בכל מדינה בעולם, מיליוני לקוחות פעילים וכמות לא הגיונית של מוצרים הנמכרים באתר – מכל סוג, מין, גודל, גזע או דת. אין כמעט מוצר שאתם יכולים לחשוב עליו בראשכם – שלא נמצא כרגע במלאי במסגרת אתר אמזון!

למרות שכל מוצר אפשרי בערך נמצא באמזון – עדיין יש נישות מוצלחות יותר ופחות, יש ביקוש לחלק מסוגי המוצרים יותר מסוגים אחרים. האתר מלא בתנועה מאסיבית ערה 24/7  וסביר להניח שכל מוצר ימכר בו תוך זמן קצר או סביר, אבל אלו המציעים מוצרי טיפוח ויופי, אופנה, כלי נוי או כלים לבית, מוצרים נדירים, פריטי אספנות וציוד משרדי – צפויים למכור את הציוד שלהם ממש תיק תק, ועדיף שיחזיקו מלאי גדול כדי לעמוד בכמות הביקוש.

 

אמזון בישראל

ומהי פעילותו של אמזון בישראל? לאמזון אין אתר ישראלי שמציע לישראלים בלבד למכור או לרכוש סחורה (בניגוד למדינות אחרות, בהם יש אתר ספציפי לאמזון של אותה המדינה), אבל ישראלים יכולים להציע את המוצרים שלהם ולבצע רכישות מוצרים דרך אתר אמזון האמריקאי – amazon.com.

כישראלים שמחפשים מוצר באתר, כדאי מאוד ורצוי לנסות ולחפש מוכרים ישראליים של המוצר אותו חיפשתם, כך שבמידה והמחיר משתלם והמוצר נראה טוב, תוכלו לבצע רכישה ולקבל את המוצר בזמן שיא ובזול (שכן המשלוח הוא מהארץ); על הדרך גם תרמתם לכלכלה הישראלית וחיזקתם ישראלי אחר בכך שבחרתם לרכוש דווקא מישראלי.

לצערנו הרב הקהל הישראלי עדיין לא התרגל לכך ששערי אמזון נפתחו גם עבור ישראלים, ומעדיף לחפש ולרכוש דווקא באתרים אחרים מתחרים כמו ebay לדוגמא. עדיין, אין שום סיבה לא לפתוח את החנות הוירטואלית שלכם או להציע את המוצרים שלכם למכירה גם באמזון. ישראלים הולכים ומעכלים את העובדה שאמזון מאפשר להם להנות ממנו וככל שהזמן חולף יותר ויותר ישראלים מוכרים וקונים באמזון.

אם אתם מוכרים ציוד או סחורה, כדאי מאוד שתמכרו גם דרך אמזון כבר מעכשיו, אפילו אם אתם מכוונים לקהל ישראלי בלבד ועדיין אין ביקוש רב מצד ישראלים באתר, כך שתתפסו מקום טוב ונוכחות, ותהיו מהחלוצים באתר. ברגע שהביקוש יעלה, אתם כבר תהיו שם, אולי אפילו… בניגוד למתחרים…?

 

איך מוכרים לישראלים באמזון?

כדי להציע את הסחורה שלכם לישראלים, תצטרכו להגדיר זאת אחרי פתיחת החשבון באמזון. לאחרונה אמזון פרסמו דף הסבר בעברית לגולשי ישראל המסביר את כל תהליך המסחר. ראשית, בעת הרישום לאמזון – הזינו כתובת עסק ישראלית – זה חשוב וקריטי ומבלי שתעשו כך לא תוכלו להציע משלוח מקומי לישראלים. הכנסו לתוך "shipping settings" אחרי יצירת החשבון, ואפשרו את האופציה למשלוח מקומי ישראלי.

לאחר מכן, תתבקשו להגדיר את זמן האספקה: עד 3 ימים או עד 5 ימים לאספקת המוצר. גם כאן, מדובר בהגדרה קריטית ביותר – כאמור המדיניות של אמזון קפדנית ומחייבת ובמידה ולא תעמדו בהתחייבויותיכם מספר פעמים (ולמרות שמדובר גם בגורמים שלא בשליטתכם כמו דואר ישראל או חברת משלוחים אחרת כלשהי), תעמדו בפני סכנת סגירת החשבון שלכם על ידי אמזון.

אם תבחרו באפשרות המהירה יותר – ככל הנראה תמשכו מספר גדול יותר של קונים שזקוקים למוצרים שאתם מציעים מהר יותר, אך כנראה שתצטרכו לשלם קצת יותר על שילוח פרטי מהיר ואמין כאשר אתם מספקים מוצר. 

השלב הבא הוא כמובן יצירת החנות בפועל – העלאת הקטלוג של המוצר או המוצרים אותם אתם רוצים להציע למכירה. כאן מדובר באמנות של ממש ויתרון לאנשים שמבינים במכירות – ככל שדף המוצר שלכם יראה אטרקטיבי יותר ויכיל מילות מפתח שיווקיות – כך הוא יניע יותר רוכשים לבצע את הרכישה.

שימו לב – אם המוצר שאתם מעלים לחנות שלכם באמזון אינו מוצר בלעדי עבורכם – אין לכם שליטה לגבי איך שדף המכירה יראה. עבור מוצר קיים, יוצג המוצר כמו שהמוכר הראשון שהציע אותו למכירה העלה אותו, או לפי איך שחברת המותג הרשמית ביקשה מאמזון להציג את דף המוצר.

בכזה מקרה, אתם תופיעו מתחת למפרט המוצר יחד עם כל המוכרים שמציעים את מכירת המוצר הזה, כאשר הלקוח יכול למיין לפי מחיר, דירוג, ונתונים נוספים – כמו שמוכר לנו מאוד באתרים כמו "זאפ" או אתרים נוספים להשוואת מחירים. במידה ואתם מעלים מוצר בלעדי (או מוצר קיים, אך אתם מפרטים לגביו בעברית בדף המוצר, מה שיגרום ללקוחות ישראלים למצוא אתכם לפני מוכרים במקומות אחרים בעולם) – אתם תקבעו איך דף המוצר יראה, ותהיה לזה השפעה לגבי כמות המכירות, ללא ספק.

כדי למקסם את כמות המכירות – דאגו לשמור על העקרונות הבאים:

  • שימרו על מילות מפתח בכותרת של דף המוצר. נסו לחשוב מה המשתמש המחפש את המוצר שלכם יקליד בתיבת החיפוש לפני שהוא ינסה לאתר את המוצר שלכם – והכניסו את המילים שלדעתכם הוא יקליד אל תוך כותרת דף המוצר. אם יש מותג או מספר דגם למוצר – הם חייבים להכנס לכותרת, אם מדובר במוצר ללא מותג או דגם – נסו לדמיין איך יתאר אותו בתיבת החיפוש לקוח פוטנציאלי.
  • אולי הדבר החשוב ביותר בדף המכירה – תמונות! אתם יכולים להעלות מקסימום 9 תמונות שממחישות את המוצר, והתמונה הראשונה שתעלו תהיה גם הראשית – והיא החשובה ביותר שכן היא תוצג גם בתוצאות החיפוש עבור הקונה המחפש. התמונה הראשית חייבת להיות, על פי מדיניות אמזון, תמונה ברורה של המוצר על גבי רקע בהיר, ללא תוספת עיצוב, דברים נוספים, אביזרים או דוגמנים.
  • בתיאור המוצר – הזינו את יתרונות המוצר, את הצורך שעליו הוא עונה, אם הוא טוב יותר ממוצרים אחרים מתחרים – זה המקום לציין זאת גם כן.  גם בתיאור המוצר, נסו להכניס אל תוך המלל כמה שיותר מילות מפתח – כלומר אותן מילים שבהם ישתמש הקונה הפוטנציאלי כשיחפש את המוצר.

 

הלקוחות במרכז – הרוכשים באמזון הם הדבר החשוב ביותר לאמזון

חוששים מכך שהמוצרים שלכם עשויים להגיע מאדם פרטי שמנהל סוג של עסק בייתי קטן מאוד מהבית שלו, או אפילו מסתם בנאדם אקראי שמצא משהו בבית וחושב שהוא שווה משהו? אולי מדובר בבלוף, אתם משלמים ואף אחד לא שולח אליכם את המוצר? לחששנים, יש לכם 2 אופציות לרכישה וגם מדיניות החזר כספית שמגנה עליכם ממש טוב.

האחת, הסטנדרטית והמקובלת – האחריות על ששליחת המוצר היא על המוכר. כאשר מדובר במכירה מהסוג הזה – המוכר מחזיק מלאי (אלא אם מוכר מוצר בודד, כמובן) ובאחריותו לספק את המוצר – כלומר לארוז ולשלוח.

מכירה שכזו תסומן באותיות FBM וכך תדעו שהאחריות על האספקה היא בידי הגורם המוכר את המוצר. האופציה השניה היא שאחריות על שליחת המוצר היא בידי אמזון.

מוצרים תחת האפשרות הזו יסומנו באותיות FBA. תחת האפשרות הזו, המוכר שלח את כל מלאי המוצרים למחסנים של אמזון מבעוד מועד, ואמזון מעלה את המוצרים לאתר כנגד מלאי פיזי שיש כבר בידיה.

בעת הזמנת מוצר במכירת FBA, אמזון היא זו שאחראית על אריזה ושילוח של המוצר, כך שאתם יכולים להיות רגועים יותר – הגורם שמאשר בפניכם שהמוצר קיים במלאי, אמיתי ואכן יגיע אליכם הוא אמזון הענקית ולא כל מיני גורמים פרטיים קטנים.

בכל מקרה, גם אם הזמנתם מוצר שנמכר על ידי מוכר פרטי מסוג FBM – אמזון דואגת לכם ולבטחון שלכם, ובמידה ולא קיבלתם את המוצר תוכלו להתלונן בפניה ולקבל טיפול הולם.

אמזון מרחיבה ועושה ואחרי זמן שילוח סביר אפילו תוודא מולכם שקיבלתם את המוצר, ובמידה ותטענו שלא היא תחקור את העניין ותזכה אתכם במידת הצורך – תוך כדי שהיא מטילה סנקציות חריפות מאוד על המוכר. היד קלה מאוד על ההדק – מספיקים כמה לקוחות בודדים שטוענים שלא קיבלו סחורה – והמוכר מסולק מהאתר לצמיתות.

בכל מקרה שבו יש ספק וזו המילה שלכם כנגד המילה של המוכר – אתם תקבלו זיכוי, ואמזון היא זו שתתן לכם את הזיכוי, ללא תלות במה קורה מול המוכר והאם היא מסתדרת מולו אחר כך.

הלקוחות הרוכשים בעדיפות עליונה, אמזון מטפלת ביעילות בכל מקרה שכזה ובשורה התחתונה – אתם באמת יכולים לרכוש באמזון בראש שקט עקב המדיניות הזו.

לצערנו, לאמזון עדיין אין אפשרות למכירות FBA בישראל מאחר ואמזון לא מנהלת מחסנים בישראל, אבל אנחנו משערים לעצמנו שזה יגיע ויגיע בהקדם, ללא ספק, כשהפלטפורמה תצבור תאוצה וישראלים נוספים יפנו אליה כאשר מעוניינים למכור או לרכוש מוצרים. 

אם המוצרים שאתם רוצים למכור באמזון רלוונטיים לכל העולם, תוכלו להציע אפשרות מכירת FBA ללקוחות שאינם מישראל, במקומות בהם לאמזון יש מחסנים פעילים, ולשמור על אופציית FBM (גם על מוצרים זהים) עבור לקוחות ישראלים.

 

כמה זה יעלה לי להפוך למוכר באמזון?

יש לכם איזה אוסף בולים, איזה פסל משגע, או מלאי של מוצרים שאתם מייצרים ואתם רוצים להתחיל למכור? רוצים להפוך למוכרים באמזון? אמזון לא יגבה ממכם כסף על דמי פתיחת חנות וירטואלית דרך הפלטפורמה שהוא מציע וגם אין עלות על העלאת מוצרים, אבל כן תתבקשו לשלם סכום זעום של 40$ בחודש, שגם ממנו אפשר להמנע אם תפתחו חשבון שמוגבל באפשרויותיו.

עבור כל מוצר שתמכרו דרך אמזון תתבקשו לשלם בערך שישית ממחירו, בהתאם לקטגוריה שתחתה הוא ממותג ומחירו של המוצר. סך הכל – תנאים לא רעים בכלל, בוודאי תסכימו.

אם אתם משתמשים במחסנים של אמזון במכירות FBA, כמובן שתפעילו את משאביה של אמזון, את עובדיה ושטח המחסן, ותאלצו לשלם יותר ממה שציינתי. העמלות שתשלמו יקפצו מבערך שישית ממחיר המוצר לבערך פי 2 מכך – כשליש מעלות המוצר, וזאת בהתאם לגודלו של המוצר והמקום אותו הוא יתפוס במחסני החברה. עדיין משתלם מאוד, ללא ספק.

את הכסף אתם מקבלים, כמוכרים, ישירות מאמזון, אחת לשבועיים, לחשבון בנק אמריקאי או אנגלי בלבד. אמזון לא מעבירה, נכון להיום, העברה בנקאית לחשבון ישראלי, כך שכדי להפוך למוכרים באמזון תצטרכו לפתוח חשבון בחו"ל.

אל תהססו מזה ושזה לא יעכב אתכם או ירתיע אתכם – ניתן לפתוח חשבון בנק אמריקאי וירטואלי דרך חברת pioneer, שמאפשרת לכם ליצור חשבון בנק אמריקאי לכל דבר – ולעשות את הכל באינטרנט ללא צורך להגיע פיזית לשום מקום, והחשבון הזה מתאים ומקובל על ידי אמזון.

 

קידום ותנועה לחנות הוירטואלית שלי באמזון

קידום באמזון והגברת התנועה והקונים הפוטנציאלים מאוד מזכירים קידום בגוגל, וגם הנ"ל מתחלק לשניים: קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני, משמעותו שאתם תופיעו ותופיעו בראשית תוצאות החיפוש כאשר לקוח מחפש את המוצר שלכם. את זה מבצעים על ידי שילוב מילות המפתח בכותרת המוצר, בתיאור המוצר, ובאמצעות ניסוי וטעייה של איך נראה דף המוצר שלכם.

אם אתם נמוכים בתוצאות החיפוש וניסיתם לנסח חיפוש של מוצר דומה מאוד או זהה לשלכם, כנראה שעליכם לשלב יותר מילות מפתח בכותרת ובתיאור המוצר, או לשנות את איך שדף המוצר נראה. עליכם לשחק עם זה ולנהל את זה ללא הרף, כדי להשאר תמיד עליונים בתוצאות, והמתחרים שלכם כנראה עובדים לא פחות קשה ממכם.

קידום אורגני זה דבר קשוח – כמו בגוגל – גם באמזון. באמצעות קידום ממומן אפשר "לקצר תהליכים" ולחסוך זמן, ולשלם לאמזון תשלום בעבור הזכות להופיע לפני כולם כאשר קונה פוטנציאלי מחפש את המוצר שלכם. 

 

בשני המקרים הבאים, תוכלו לוותר על מאמצי קידום כמעט לחלוטין, לפחות נכון לעכשיו:

  • במידה והמוצר שאתם מוכרים אינו בלעדי לכם, וקיים עמוד מוצר למוצר הזה באמזון. במקרה כזה דף המוצר כבר יהיה קיים כאמור, ואתם רק תרשמו מתחת לדף המוצר בתור חנות שמציעה אותו למכירה. כדי להגביר את כמות המכירות במקרה כזה, תרצו לשמור על דירוג חיובי וגבוה מרוכשים, ולשמור על מחיר אטרקטיבי וזול. המשתמש הממוצע מיד ממיין את רשימת המוכרים לפי דירוג ומחיר, כך שגם כאן יש סוג של "קידום", הקידום במקרה הזה הוא פשוט מחיר משתלם ושירות טוב ומהיר.
  • במידה ואתם מייעדים את המכירה ללקוחות ישראלים, ודף המוצר הוא בעברית – כרגע התחרות מאוד נמוכה ואין צורך להתאמץ ולהתעסק בקידום מאחר וסביר להניח שאתם היחידים או לכל היותר כמעט היחידים שמוכרים את המוצר במתכונת הישראלית ובעברית.

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מה דעתכם ?

מאמרים אחרונים

צפיות: 15
מדינת ישראל היא אחת המדינות המאופיינת במצוקת חניה אשר מחריפה מיום ליום.
צפיות: 12
לדמי הניהול הנגבים מהחיסכון לגיל פרישה יש השפעה משמעותית על גובה קצבת הפנסיה שנקבל בגיל הפרישה.
צפיות: 5
המפץ הגדול של שנת 2008 ניפץ את ההנחה כי תיק המורכב מהשקעות בשוק ההון הוא תיק מגוון היכול לפזר את הסיכונים.
צפיות: 9
המדינה מעוניינת להקל על אנשים הגרים בישובים הנמצאים קרוב לקו הגבול או בישובים הנמצאים במצב חברתי וכלכלי נמוך ולעודד הגירה של תושבים מישובים מבוססים אל הישובים האלו, ולכן רשות המיסים
צפיות: 13
יש לכם עסק ואתם רוצים שהוא ימשיך לשגשג למשך שנים ארוכות, בלי לספוג הפסדים ובלי להיקלע לסחרורים של תביעות, שיקום נזקים או כל תרחיש מאיים אחר שעשוי להשבית את הפעילות
תאריך :
צפיות: 173
השימוש בנכסים דיגיטליים על מנת לייצר הכנסה שוטפת למשק הבית הפך בשנים האחרונות למתודה מקובלת.

רוצה לדבר עם מומחה?

הצג מאמרים לפי תחום

קטגוריות

מאמרים פופולריים

לא נמצאו מאמרים

מאמרים נוספים בנושא