תיק השקעות וירטואלי

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

תיק השקעות וירטואלי נועד בדיוק למתחילים, המעוניינים לבחון הכנסה משוק ההון. לצד אלו, גם משקיעים וותיקים ומנוסים יכולים להרוויח מהחזקת תיק השקעות וירטואלי, שישיא את רווחיהם בעתיד. מהו תיק השקעות וירטואלי, מהם היתרונות והחסרונות ואיפה פותחים? 

 

הקדמה

שוק ההון הוא אחד מאפיקי ההשקעה הנפוצים ביותר בקרב הציבור הישראלי. מדובר על מקור השקעה בעל מנעד רחב של אפשרויות, סולידיות יותר, דוגמת אג"ח, ומסוכנות יותר, דוגמת מניות. כמו כן, מאפשר שוק ההון להשקיע במגוון רחב של תחומים, החל מתחומי ההייטק השונים, דרך חברות נדל"ן וביגוד ועד לסחורות, דוגמת קפה, זהב ונפט.

עם זאת, רבים אלו המבקשים להשקיע ללא כל ידע מוקדם בתחום. בעוד מרביתם פונים אל גופי ההשקעות השונים, דוגמת פסגות ומיטב דש, לא מעטים בוחרים לבצע את טבילת האש הראשונה דרך תיק השקעות וירטואלי. תיק השקעות וירטואלי הינו ממשק אינטרנטי, המעניק למשתמש בו חוויה אמיתית לחלוטין של השקעה בשוק ההון. בשל התפתחות הרשת המואצת, עלה הצורך במתן אפשרות סחר אינטרנטית. זמן מה לאחר יצירת הפלטפורמה, ניתן היה למצוא בין הסוחרים גם מתלמדים, ששאפו להיכנס לתחום דרך תרגול ראשוני. 

 

למה לפתוח תיק השקעות וירטואלי

כאמור, תיק השקעות וירטואלי מהווה פלטפורמת למידה אולטימטיבית, לכל אדם שמעוניין להשתלב בתחום. בין מגוון הסיבות שניתן למנות, המצדיקות פתיחת תיק השקעות וירטואלי בטרם כניסה לעולם האמיתי, ישנן 2 סיבות עיקריות. 

ראשית, מדובר בהדמיה זהה כמעט באופן מוחלט לדבר האמיתי. הנתונים המוצגים בתיק הינם נתונים הנשאבים מהבורסות השונות, וכן חוקי המסחר, המכתיבים את כללי תיק ההשקעות הווירטואלי, נאמנים למקור. דרך תיק ההשקעות הווירטואלי, יוכל אדם ללמוד כיצד רוכשים את המוצרים השונים בשוק, דוגמת אג"ח ותעודות סל, וכן להבין מהו הפער הפרוצדורלי שבהשקעה בבורסה הישראלית או במקבילותיה בחו"ל. כמו כן, חלק מהגופים, המצעים פתיחה של תיק וירטואלי, כוללים הפחתות בגין עמלות, המחזקות את אותנטיות החוויה. 

שנית, בניגוד לאינסטינקט הבסיסי, המוביל אותנו לחשוב שלכל דבר בעל ערך יש מחיר, הפלטפורמה האמורה היא בחינם. יש לציין כי לעיתים יהא צורך בהרשמה מוקדמת, או מתן גישה לקהל לקוחות סגור (לא לדאוג, הסבר בהמשך), אך באופן כללי ניתן לקבוע שהדלת לפתיחת תיק השקעות וירטואלי פתוחה בפני כל מבקש. מנגד, ישנם לא מעטים, שיראו בתיק הווירטואלי משחק מחשב במקום הזדמנות למידה, זאת בשל היותו חינמי. אולם, ככל שמדובר על אדם חדור מטרה, שבא ללמוד ולהפיק מהמשחק ערך מוסף, מדובר ביתרון מוחלט. 

 

החסרונות – נקודות לשים לב אליהן 

חיסרון אחד, הנובע מתיק ההשקעות הווירטואלי, הוא רצינות יתרה והשפעה של התוצאות על הלך החיים. היות ואותו סוחר מתחיל, פתח את התיק הווירטואלי לשם למידה, הוא עלול לעיתים להיות מושפע קשות מחוסר הצלחה ומסכים אדומים.

מנגד, אין לשכוח כי מדובר במעין משחק מחשב, ובדומה לכל משחק או דבר אחר בחיים, תרגול מביא להצלחה. כמו כן, השפעת התיק הווירטואלי על הלך רוחכם יכול ללמד אתכם דבר או שניים על עצמכם. במידה ואתם רואים כי הפסדים בתיק הווירטואלי משפיעים על מצב הרוח שלכם, אם אתם חוששים להפסיד עד כדי לחץ מתמשך אולי אינכם בנויים להשקעה בתחום.

כמו כן, הטענה האמורה מתחזקת ככל שאינכם מייחסים חשיבות רבה לתיק, בשל היותו חינמי.  חיסרון נוסף, המכתב עם האמור לעיל, הוא היות הפלטפורמה חינמית. החיסרון מתעצם בשל העובדה שאנו מודעים להיותה כזו, ומשכך השקעותיכם בתיק מוטות מראש. רובכם מכירים את אלו שרואים במשחק פוקר בין חברים, ללא עלות כניסה, בדיחה, ומבצעים 10 דקות לאחר תחילת המשחק אול אין, שבידם 3 – 9 אוף סוט .

לאלו מכם שקוראים את המאמר, אמליץ לנסות את אחת הגרסאות בתשלום המצויות ברחבי הרשת. כך, תוכלו לשלב את הרצון להתמקצע בשוק ההון יחד עם השקעת סכום מינימלי, שיהווה מעין "דמי רצינות". כמו כן, לעיתים תשלום מינימלי זה יעניק לכם ערך מוסף, דוגמת נתונים או אפשרויות ניתוח, שאינם ניתנים בגרסה החינמית. 

 

למי זה מומלץ

תחילה, כפי שהוצג לעיל, פלטפורמת תיק השקעות וירטואלי מתאימה לאלו הרוצים לבחון את כשרונם בשוק ההון. בנוסף לאלו, יכולה לסייע הפלטפורמה למספר נוסף של בעלי עניין. להלן תמצית היתרונות לכל משקיע, בין אם חדש או וותיק:

  • מתחילים – כאמור, טבילת אש בשוק ההון. חוקי מסחר, קריאת נתונים, פעולות פרוצדוראליות ומחירי עמלות. לצד אלו, ייחשף המשקיע המתחיל לתגובתו הרגשית, לשם קבלת מושג על חוסנו להפסדים בשוק ההון, וכן יוכל להפוך ידע תיאורטי, שאולי צבר ברחבי האינטרנט, לידע פרקטי ושימושי. 

 

  • משקיעים וותיקים – אותם משקיעים וותיקים, להם אין צורך בלמידת רזי המקצוע, ישנה אפשרות של השוואת תיקים. אותם משקיעים יוכלו בעזרת ניסיונם לבצע ניסויים רבים של השקעה, שיוכלו להביא אותם לנקודה בה יהיו בעלי יותר ידע לגבי תנודתיות השוק והשפעות של פעולות ברחבי העולם על חברות שונות. בסופו של יום, יוכלו התיקים הווירטואליים להביא להשאה של התיק המקורי של המשקיע הוותיק. 

 

  • משקיעים דרך גופים – רבים אלו שמשקיעים דרך גוף מוסדי העוסק בתחום. באמצעות תיק ווירטואלי יוכלו אלו להגיע אל נתונים וניתוחים של המניות בהן הם מושקעים, להיעזר בגרפים ובכלי מסחר מתקדמים המצויים בפלטפורמות השונות לשם קבלת מושג רחב יותר על השקעותיהם. 

 

מי מציע את האפשרות ומה חשוב לבדוק לפני שמתחילים

בטרם נציג מיהם הגופים המאפשרים פתיחת תיק השקעות וירטואלי, יש לעמוד על הנתונים אותם חשוב לבחון בטרם בחירת הפלטפורמה. סביר להניח כי חלקכם תישבו בקסמי שוק ההון ותעברו מתיק השקעות וירטואלי לתיק השקעות סולידי ואף לתיקים סטנדרטים דרך אחד מהגופים המוסדיים המאפשרים זאת. 

במהלך השימוש בתיק הווירטואלי תיחשפו למנגנון סחר אחד, אליו תתרגלו וזה יהפוך לנורמה מבחינתכם. לפיכך, בטרם בחירת האתר בו תשקיעו את זמנכם, יש לבחון את הכלים אותם מעניקה המערכת. הצגת מידע, לרבות ייצוג לגיליונות אקסל חיצוניים (שיאפשרו לכם בקרה וניתוח), מעקב בזמן אמת אחרי מצב השוק וכן נוחות אישית הם נתונים אתם מומלץ לבדוק בטרם פתיחת התיק. 

לאחר שהבנו את העקרון המנחה בבחירת אתר ההשקעות, להלן הגופים המציעים פתיחת תיק השקעות וירטואלי: 

  • בנקים – כלל הבנקים מציעים פתיחת תיק וירטואלי בתנאים שונים. המטרה היא קריצה ללקוחות הבנק לכניסה לעולם, בשאיפה שימשיכו להשקיע דרכו בעתיד. 
  • חברות ביטוח ובתי השקעות – הראל, פסגות ועוד רבים.   
  • אתרי אינטרנט – דה מרקר, כלכליסט, אינווסטינג, הסולידי ועוד. 

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא