ארנפלד סוכנות לביטוח

סוכן ביטוח פנסיוני – על סמך אילו פרמטרים כדאי לבחור

החל משנת 2005, בה נחקק חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, נוצרה הפרדה מוגדרת בין שלל הנפשות הפועלות בעולם הביטוחים הפנסיוניים. סוכן ביטוח פנסיוני הוגדר כסוכן מכירות עצמאי, אשר מתוגמל על פי מספר המבוטחים שהפנה אל חברת הביטוח.

על אף ניגוד העניינים שהדבר יוצר, סוכן הביטוח במקרים רבים יוכל לחסוך לכם כסף רב ולחסוך זמן רב, הנדרש ללימוד התחום.

מהם הפרמטרים לבחירת סוכן ביטוח ומה יש לעשות אם יציע ביטוח מנהלים?

 

חיסכון פנסיוני

החיסכון הפנסיוני של עובד הוא אחד הנכסים החשובים שעומדים לרשותו. מבין המוצרים השונים שמוצעים לחוסכים, מצויה גולת הכותרת, היא פוליסת הפנסיה. קרן החיסכון האמורה תהא מקור ההכנסה העיקרי של היחיד לאחר הגעתו לגיל פרישה, אשר עומד, נכון להיום, על גיל 67 לגברים
ו – 62 לנשים.

חשיבות כספי הפנסיה מביאים אותנו לבחון את נתוני החיסכון, לרבות דמי ניהול ושיעורי תשואה, באופן מוקפד. אולם, בעבור תשלום סמלי, תוכלו לשכור את שירותיו של אדם מומחה בתחום, אשר יקשר ביניכם לבין חברת הביטוח. אותו מתווך הוא סוכן ביטוח פנסיוני.

 

סוכן פנסיוני

כחלק מהרפורמה שעבר שוק הביטוחים, נחקק בשנת 2005 חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. כחלק מהוראות החוק, הוגדר תפקידו של סוכן הביטוח הפנסיוני.

סוכן ביטוח פנסיוני, או בשמו המקוצר, סוכן ביטוח, מתפקד כאיש מכירות, המוכר את המוצרים המוצעים מטעם חברות הביטוח לצרכני הקצה. אולם, בניגוד לעובדי החברה, מדובר על סוחר עצמאי, המתוגמל לאור היקף המכירות שלו.

 

החיסרון בסוכן הביטוח – אינטרסים

כאמור, סוכן ביטוח פנסיוני עובד על בסיס עמלות מטעם חברות הביטוח. משכך, לסוכן אינטרס לשווק לצרכנים, אתם, את המוצרים בגינם יזכה לעמלה הגבוהה ביותר. משכך, ניתן לקבוע כי סוכן הביטוח מצוי בניגוד אינטרסים מובנה. מחד, סוכן הביטוח מתוגמל על ידי חברות הביטוח השונות, ומעוניין להרוויח עמלה גבוהה ככל הניתן.

מנגד, בשל היותו איש שירות, שואף סוכן הביטוח להעניק ללקוחותיו את השירות הטוב ביותר.

 

מה היתרונות של סוכן ביטוח לצידכם?

סוכן הביטוח הפנסיוני הוא מומחה בתחומו. אנשים רבים אינם מודעים לתנאיי הביטוח שלהם, לרבות תשלומי דמי הניהול, היבטי מיסוי ועוד.

לצד עובדה זו, סוכן הביטוח, במרבית המקרים, מקבל מוצרים מהיצרן בתנאים הטובים מאלו שיקבל אדם פרטי. משכך, פניה אל סוכן הביטוח, על אף האינטרס הסמוי שלו, יכול לחסוך לכם כסף. כמו כן, סוכן הביטוח, בהיותו איש שירות, יסביר ויפרט באופן שוטף את תנאי החיסכון שלכם, אשר מעבר לחיסכון הכלכלי, מביאים אותכם לקבלת החלטות מודעת.

משכך, על אף ניגוד העניינים, לא מעטים המקרים בהם בוחרים אנשים להשתמש בשירותיו של סוכן ביטוח. לשם איזון בין האינטרסים לעיל, נציג מספר פרמטרים, אשר עליכם לבחון בטרם בחירה בסוכן הביטוח שלהם. אז מהם הנקודות החשובות בבחירת סוכן ביטוח פנסיוני?

 

הבנה הדדית ואמון

בשל העובדה שסוכן הביטוח מנהל את כספי העתיד שלכם, חשוב לבחור באדם נקי כפיים ואמין, שאתם מוכנים להפקיד בידיו את החיסכון האמור. לצד האמון הנדרש, הבנה הדדית, אשר תאפשר תקשורת רציפה וישירה, תאפשר קבלת שירות טוב ככל הניתן. תקשורת זו תוכל להביא לסיעור מוחין אפקטיבי, אשר מחד יביא אתכם לחסוך באופן מיטבי, כפי שמעוניין כל סוכן, ולצד זאת באופן ההולם את הכנסותיכם, זאת בהתאם להמלצת הסוכן.

משכך, מומלץ לבחון את סוכן הביטוח אליו תפנו, בטרם חתימת הסכם. המלצות ברחבי האינטרנט, לצד ניסיון וותק יענו על הציפיות. כמו כן, המלצות מטעם מכרים יכולות להבטיח אמינות, זאת כמובן בכפוף לאדם הממליץ.

 

מקצועיות

כאמור, סוכן הביטוח נבחר בשל מקצועיותו בתחום. על הסוכן שבחרתם להכיר את כלל רזי עולם הביטוח, ובפרט את עולם הביטוח הפנסיוני, אשר מהווה תחום רחב היקף בפני עצמו, שכן לצד קרן הפנסיה, חברות הביטוח מוכרות מאפשרות השקעה במוצרים נוספים, לרבות קופות גמל וקרנות השתלמות. בנוסף לשלל המוצרים, ישנם אפיקי השקעה שונים, חלקם סולידיים ובטוחים וחלקם הרפתקניים ואגרסיביים, אשר שונים במהותם ומובילים לתוצאות שונות.

מקצועיותו של סוכן הביטוח תבטיח את הבנתכם בעולם, שכן תפקידו, בין היתר, הוא פריסת כלל הנתונים למולכם, זאת לשם בחירה במסלול המועדף עבורכם. ככל שאינו יכול לעשות זאת, סוכן הביטוח הפנסיוני אינו שונה מכל ממליץ חסר ידע.

 

מגוון רחב של חברות

כאמור, סוכן הביטוח מציע מוצרים מטעם החברות איתן הוא מתקשר. משכך, ככל שסוכן הביטוח עובד מול יותר חברות, כך מגוון האפשרויות שיוצא לכם רחב יותר. כמו כן, ככל שהסוכן עובד עם מגוון חברות רחב יותר, כך עולה הסבירות שהוא מספק לכולן עבודה, מה שמעיד על איכותו.

 

לפני שנסיים – נקודות נוספות

בטרם נסיים, ישנן מספר נקודות חשובות עליהן יש לעמוד, בכל הנוגע לבחירת סוכן ביטוח.

 

פקפקו בביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים, הוא אחד המוצרים הפנסיונים הנמכרים מטעם סוכני הביטוח, נחשב כיום למוצר פחות אטרקטיבי בשוק, זאת לאור היקף דמי הניהול בעבור אלו, הגבוהה משאר המוצרים. ככל שסוכן הביטוח מציע לכם ביטוח מנהלים, התעכבו על הנושא, ודרשו הסבר אודות טיב הביטוח ומדוע ממליץ עליו הסוכן.
בשנת 2023 יצאה רפורמה בקשר לביטוחי המנהלים שמנסה לשים סוף לשיווק המוצר הזה שגוזל חלק גדול מהחסכון לטובת דמי ניהול מופרזים.
בכל מקרה גם במקרה ויש לכם ביטוח מנהלים קיים כדאי לבדוק האם שווה לנייד אותו לקרן אחרת וזאת על ידי התייעצות עם איש מקצוע בעל רשיון פנסיוני בלבד.

 

חתימה בפגישה ראשונה

ככל איש מכירות, סוכן הביטוח יחתור לסיכום בסיום הפגישה הראשונה. המלצת המערכת היא לדחות את החתימה, זאת לשם ביצוע סקר שוק, השוואת מחירים ובחינת הנתונים שהובאו בפניכם. יש לציין כי על סוכן הביטוח למסור מסמך הנמקה המפרט את שלל הסיבות שהביאו את הסוכן להמליץ לכם על מוצרים ספציפיים.

 

ביטוח שארים

סעיף ביטוח שארים המצוי בקרנות הפנסיה נועד בעבור בעלי משפחות. שארים, כנובע משם, הם אלו הנשארים לאחר לכתו בטרם עת של המבוטח. משכך, ביטוח זה אינו שימושי לרווק, ומשכך, על רווקים לבחון האם הקרן שהוצעה לו כוללת ביטוח שארים. במידה וכן, ניתן לבטל את הסעיף ולנתב את הכספים העודפים אל עבר חסכונות הפרישה, זאת לכל הפחות עד להולדת הנצר הראשון למשפחה.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.