מתמקחים על המשכנתא

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

בתקופה האחרונה אנו שומעים כל הזמן על מחירי הנדל"ן המאמירים, על התפתחותה של בועת נדל"ן ועל סביבת ריבית נמוכה שלא וודאי לאורך כמה זמן תישאר כזו. במציאות כזו של מחירי דירות יקרים מאוד ושוק משכנתאות צפוף עם תנאי ריבית לא וודאיים החשיבות של עריכת סקר שוק מקיף מקבלת משנה תוקף וכמובן שישנם הבדלים, לעיתים משמעותיים, בין מסלולי המשכנתא שניתן לקבל בבנקים השונים.
מעבר לביצוע של סקר שוק בין הבנקים השונים וכן השוואת משכנתאות, חשוב לדעת ולהבין כי אפשרי בהחלט להתמקח עם הבנק לגבי תנאי המשכנתא ולא לחסוך בירורים וניסיונות לקבל את ההצעה המשתלמת והמתאימה ביותר עבור כל לקוח ספציפי.
בנוסף לחשיבות של להתמקח עם הבנק ולא להסתפק בנתונים היבשים שמוצעים לכם, כיום ידוע כי במסגרת סניפים שונים של אותו בנק יוצעו לכל לקוח תנאי משכנתא שונים בגלל שינויים כאלו ואחרים במבנה המסלול שיציע כל פקיד משכנתאות (שהרי הם כולם בני אדם) לאותו לקוח. לכן, מהיום, כולנו מתמקחים על המשכנתא!

מתמקחים על המשכנתא – המחירים עולים והמשכנתא גדולה

התחום של להתמקח עם הבנק לגבי תנאי ומסלול המשכנתא אינו מקובל עבור כל האנשים, כי התמקחות מקושרת בישראל לתחומי עסקים אחרים ולא לבנק. אך כאשר מחירי הדירות כה גבוהים וכל רוכשי הנדל"ן למגורים נאלצים לבחור אופציה של משכנתא מוגדלת יותר מכפי ששיערו בתחילה, זה הזמן להיפטר מתפיסות ישנו ומוטעות או מהמחשבה ש"לא נעים להתמקח".
התמקחות עם פקיד המשכנתאות בבנקים השונים יכולה במקרה הטוב להוביל להורדה של כמה עשיריות אחוז בריבית המשכנתא או הצעה שונה לחלוטין שתהיה זולה ומתאימה יותר ללקוח ובמקרה ה"רע" להתמקח עם הבנק יכול להוביל ללא כלום ולקבלת אותה הצעה אך הניסיון הוא חשוב ולרוב כן תקבלו הצעה משופרת בגלל התחרות העזה בין הבנקים.

להתמקח עם סניפים שונים של אותו הבנק

כפי שציינו, סניפים שונים של אותו הבנק יציעו לרוב תנאי משכנתא שונים למרות שאפשר לצפות (שלא בצדק) שכל בנק יציע את אותה הצעה פחות או יותר לאותו לקוח במסגרת כל סניפיו. ההצעה תלויה במידת ההיכרות של הסניף עם הלקוח, אם בכלל, ובעיקר בשיחת המכירות עצמה בין בלקוחות לפקיד המשכנתאות בסניף – בסופו של דבר, כל בירור לגבי משכנתא בבנק כלשהו הוא מפגש מכירות שבו הבנק מנסה למכור את המשכנתא האידיאלית עבורו ללקוח, ולא את המסלול הזול ביותר ללקוח.
לכן אפשר להתמקח עם הבנק במסגרת כמה סניפים שונים, ממש לא מומלץ לגשת לכל סניף באזור המגורים כי זה רק יחמיר את המצב המבלבל בלאו הכי. מבדיקות בלתי תלויות נמצא כי בין סניפים שונים של אותו הבנק (לגבי בנקי המשכנתאות המובילים) היו הבדלים שהגיעו למאות אלפי שקלים בין הצעות המשכנתא שהתקבלו.

נעזרים בחברת ייעוץ משכנתאות לקבלת הצעה בלתי תלויה

אם להתמקח עם הבנק קשה עבורכם או שכל תוספת של אינפורמציה לתהליך בקשת המשכנתא רק מבלבל ומסבך אתכם, אפשר בהחלט להיעזר בשירותיה של חברת ייעוץ משכנתאות פרטית. אלו גופים פרטיים ובלתי תלויים (כך הם אמורים להיות על מנת לספק שירות איכותי ומקיף) שמבצעים בדיקה פיננסית לגבי כל לקוח ומרכיבים עבורו את מסלול המשכנתא האידיאלי והאפשרי.
חברות ייעוץ משכנתאות רבות מבצעות עבור הלקוח את התהליך של להתמקח עם הבנק לגבי התנאים ובכל מקרה הלקוח אמור לצאת עם מסלול שיהיה המשתלם והמתאים ביותר למצבו הספציפי. לאחר קבלת המסלול האידיאלי מחברת הייעוץ הלקוח יכול לגשת לבנקים ולנסות להשיג את המסלול הקרוב ביותר לכך ולהיעזר גם לשלב זה בחברת הייעוץ. יועץ משכנתאות יעשה עבורכם את תהליך ההתמקחות והמשא ומתן.
מתמקחים על המשכנתא
4.8/5

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>