מהי משכנתא לידועים בציבור

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

 

אחת ההחלטות הפיננסיות החשובות ביותר בחייו של כל ישראלי וכל ישראלית היא ההחלטה לרכוש דירת מגורים. מכיוון שרכישת דירה כרוכה בכסף רב, מעבר להישג ידו של הישראלי הממוצע, נזקקים מרבית רוכשי הדירות בישראל להיעזר בהלוואה מתאימה הידועה בשם משכנתא. מרבית לוקחי המשכנתאות בארץ הם זוגות נשואים, אולם פעמים רבות גם בני זוג שאינם נשואים נזקקים למשכנתא לרכישת דירה או בית. בעבר התקשו בני זוג שאינם נשואים, כלומר בני זוג שנחשבים לידועים בציבור, לקבל משכנתא, אולם כיום המצב איננו כזה.

לא רק שהבנקים מאשרים משכנתא לידועים בציבור, אלא שבמקרים מסוימים הם זכאים אפילו לתנאים מועדפים.

משכנתא לידועים בציבור – זכאות למשכנתא

לפני שנדבר על זכאות למשכנתא לידועים בציבור, שהם למעשה בני זוג שמנהלים משק בית משותף אך לא מיסדו את יחסיהם בקשר של נישואין, חשוב להבין שמשכנתא יכולה להיות משני סוגים.

שני סוגים אלה של הלוואות משכנתא מכונים משכנתא זכאות ומשכנתא משלימה. בעבר הלא רחוק מצבם היה טוב פחות משל זוגות נשואים בכל הקשור למשכנתא.

כללי משרד הבינוי והשיכון לא הכירו בבני זוג ידועים בציבור, אך מצב זה השתנה וכיום בין הזכאים למשכנתא, הן משכנתת זכאות והן משכנתא משלימה, נמצאים גם זוגות של ידועים בציבור.

משכנתא לידועים בציבור

משכנתא מסוג זכאות

סוג כזה של משכנתא (שנועדה לזכאי משרד השיכון ומכונה בקיצור זכאות) מאושר ליחידים, לזוגות נשואים, או לזוגות המוגדרים כידועים בציבור, על פי קריטריונים שקובעת המדינה, באמצעות משרד הבינוי והשיכון.

כדי לקבל משכנתת זכאות יש צורך לבחון את מספר נקודות הזכאות שעומדות לזכותו של הזוג, לפי קריטריונים שונים, ולהנפיק תעודת זכאות.

מי שנמצא זכאי, יקבל סכום כספי בתאם לניקוד שצבר, במסלול ותנאי ריבית שאותם קבעה המדינה. חשוב לציין שקבלת משכנתא מסוג כזה מותנת גם בשיקולים שאותם בודק הבנק המסחרי שאליו פונים כדי להנפיק באמצעותו תעודת זכאות רשמית.

המשכנתא תועבר רק לאלה שיכולים לעמוד בהחזר התשלומים, לפי החלטת הבנק תוך בדיקה ובקרה של יועץ המשכנתא.

משכנתא מסוג הלוואה בנקאית משלימה

מכיוון שמרבית לוקחי המשכנתאות זקוקים לאחוז מימון גבוה מתוך ערך הדירה, מרבית הזוגות הזכאים זקוקים למימון נוסף, שנקרא בקיצור משכנתא משלימה.

במקרה כזה נכנס אחד הבנקים המסחריים לתמונה, ומציע לבני הזוג הלוואה שנקראת משכנתא משלימה. כאן יכולים בני הזוג לבחור בין סוגים שונים של מסלולים, שאותם מציע הבנק.

הקריטריון שעומד בבסיס ההחלטה האם לאשר או לא לאשר את המשכנתא המבוקשת הוא יכולת ההחזר של בני הזוג.

מבחינת הבנק אין כיום הבדל בין זוג נשוי לבין בני זוג ידועים בציבור. יכולת ההחזר נקבעת לפי ההכנסה המשותפת וההתחייבויות המשותפות של שני בני הזוג.

חותמת מאשרת משכנתא

קריטריונים של זכאות למשכנתא לידועים בציבור

בין הקריטריונים הרלוונטיים לקביעת זכאות מטעם המדינה ישנם כאלה שמתייחסים לרווקים, ויש כאלה שמתייחסים לזוגות, כולל ידועים בציבור. הקריטריונים העיקריים לזכאות הם:

1.      דירה קודמת – מבקש המשכנתא צריך להיות אדם שאין ולא הייתה לו דירת מגורים קודמת בעבר. במקרים יוצאי דופן נחשבים גם אנשים שהיו להם דירה בעבר, כמחוסרי דירה, למשל גרושים שוויתרו על חלקם בדירה.

2.      מספר הילדים – משמעות של כל ילד בזכאות הוא ניקוד גבוה יותר. זוג, כולל זוג של ידועים בציבור, זכאי ל-250 נקודות עבור ילד ראשון, כאשר כל ילד נוסף מגדיל את הניקוד.

3.      גיל הילד הבכור – ככל שגיל הילד הבכור גבוה יותר, הניקוד המתקבל גבוה יותר.

4.      אחים ואחיות – מספר האחים והאחיות של בני הזוג מעניק ניקוד נוסף לזכאות, כך שכל אח ואחות מעלים את הניקוד.

5.      זכאות מיוחדת ניתנת לבני זוג שחיים ביחד מעל עשר שנים, ושעומדים בכמה קריטריונים מיוחדים נוספים.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות דומות שאולי יעניינו אותך

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>