מס בלו –  מהו ואיך ניתן לעצמאים לקבל מס החזר עליו?

מס הבלו הוא מס עקיף שאותו גובה המדינה מהיצרן, והיצרן מכליל את תוספת המס במחיר שהוא גובה מהספקים ומהלקוחות שלו. 

המס מוטל על רכישה של מוצרים מייצור מקומי, על מוצרי טבק, על אלכוהול ועל דלק. מטרת המס היא להגדיל את הכנסות המדינה וגם לצמצם את צריכת המוצרים שעליו הוא נגבה.

 

עצמאי, כך תוכל לקבל החזר על המס!

עצמאים רבים אינם מודעים על האפשרות לקבלת החזר על הוצאות הדלק שלהם. אז מי מבין העצמאים זכאי להחזר מס בלו? כל התשובות כאן.

באתר מס הכנסה כתוב: "בלו על דלק – מוטל כמס קצוב על כל סוגי הדלק  כמו: בנזין, סולר, נפט, גז, פחם,  ומזוט. גובה המס מתעדכן אחת לשלושה חודשים בהתאם למדד המחירים לצרכן".

 

מדינת ישראל קבעה מספר תנאים האמורים לזכות את העצמאים בהחזר מס בלו:

 רק עצמאים הרשומים כעוסק מורשה זכאים להחזר בלו על הוצאות סולר עבור הרכבים שלהם או על ציוד המשמש אותם לצורך העבודה בכפוף להצגת חשבונית מס שהוצאה להם  על ידי תחנת דלק או על ידי חברת דלק. 

על העוסק להיות הבעלים של הרכב.

על הרכב שבגינו בוקש ההחזר לשמש את העוסק ליצירת הכנסה ויש לקבל עליו חשבונית מס על הסולר.

אם מבקש העצמאי לקבל החזר בלו על רכב שכור, יהיה עליו להוכיח את תקופת ההשכרה ולהצהיר עליה.

 

הזכאות לקבל החזר בלו חלה על הרכבים הבאים:

רכב המשמש להוראת נהיגה.

אוטובוס ציבורי זעיר.

אוטובוס שמשקלו הכולל המותר עולה על חמשת אלפים קילוגרם.

מוניות.

טרקטור המשמש לצורכי חקלאות.

רכב מסחרי שמשקלו הכולל עד עשרת אלפים ק"ג או יותר, לבעל רישיון מוביל.

רכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על ארבעת אלפים וחמש מאות ק"ג ולא יותר מעשרת אלפים ק"ג.

 

בנוסף אפשר לקבל החזר מס בלו גם על:

ציוד מכני או ציוד הנדסי הפועל על סולר ומשמש לעבודה שוטפת במפעל תעשייתי.

ספינת דיג העובדת על סולר ולא על בנזין.

 

  איך מגישים בקשה להחזר מס בלו?

מס הבלו מוטל על כל יחידה, ובכך הוא שונה ממס קנייה שנגבה כאחוז מהמחיר הסיטונאי של המוצר. ולכן כדי לקבל החזר מס בלו יש לחשב את כמות הליטרים שצרך העוסק ולהגיש בקשה להחזר מס. 

גובה ההחזר על המס משתנה מתחום עיסוק אחד לשני. באתר מס ההכנסה תוכל לעקוב אחרי הפרסומים על אודות אחוז שיעורי הבלו להחזר לכל סוג של עסק ולכל חודש וחודש בשנה.

את הדיווח למס הכנסה, יש להגיש במהלך החודש העוקב. עוסק המדווח על חמישה רכבים או יותר צריך להגיש את הדו"ח אחת לחודשיים ואילו עוסק המדווח על פחות מחמישה חודשים יידרש להגיש את הדו"ח אחת לארבעה חודשים.

כמו בהחזרי כספים אחרים ממס הכנסה, גם להחזר על מס בלו יש תקרה שנתית שאותה אפשר לדרוש, תקרה הנקבעת בהתאם למשקל הרכב, הציוד וכדומה.

אל הבקשה לקבלת ההחזר יש לצרף מספר נתונים: מספר רישוי הרכב או הציוד, כמות הליטרים ששימשה באותה התקופה לייצור הכנסה, סכום הבלו הכולל להחזר.

כדאי לדעת: החזר הבלו ניתן על צריכת סולר בלבד.

את הדו"ח על החזר הבלו אפשר להגיש באמצעות רשת האינטרנט, בדואר, במשרדי מע"מ  או דרך המשרד המייצג.

 

לסיכום

 עצמאים רבים אינם מודעים לכך שהם זכאים לקבלת החזר מס בלו, וחבל. גובהו של המס הוא כשלושה שקלים לליטר, ולכן לעסקים רבים החזר המס עשוי להיות משמעותי. אז אם אתם עומדים בתנאים המפורטים לעיל ומחזיקים באחד מסוגי הרכבים או הציוד המזכים אתכם בהחזר המס, הדרך לקבלת ההחזר פשוטה ואינה כרוכה במאמץ מיוחד.

ניהול ספרים ושטרות
עוד בנושא מיסים
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש