מה לעשות עם 100 אלף שקל? – מדריך למשקיע הקטן

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

רבים בוחרים להשאיר את חסכונותיהם בחשבון הבנק. אולם, פעולה זו, הנובעת בשל חשש מביצוע השקעה או חוסר מודעות, אינה ההחלטה האופטימלית. בעוד הבנק מעניק לחוסכים בו ריבית אפסית, שאינה מאפשרת צבירת ריבית לאורך זמן, עומדים לבעלי 100 אלף שקלים מספר אפיקי השקעה, אשר יכולים להגדיל את הסכום באופן משמעותי. 

 

100 אלף שקל – מספיק בשביל לעשות כסף

100,000 שקלים הם סכום כסף גדול, לפחות לשם קיום האמרה הנודעת "כסף שעושה כסף". מדובר על סכום חיסכון שיכול לעבוד בשבילכם, ולהגדיל את ההון העתידי. אולם, לשם הגדלת סכום החיסכון, על הכסף לצאת לעבוד, ומכאן עולה השאלה, אילו השקעות ניתן לבצע עם סכום זה? 

הריבית הנמוכה אותה קבע בנק ישראל, מאלץ משקיעים לצאת אל שני אפיקי השקעה עיקריים, הם שוק ההון ונדל"ן. למרות שנראה כאילו תחומים אלו, או לפחות תחום הנדל"ן, אינו רלוונטי בעבור השקעות קטנות אלו, אתם מוזמנים לקרוא כיצד ניתן ליצור כסף מכסף, גם בסכומים הללו.

 

לפני שמתחילים – מה צריך לדעת?

בטרם נחליט היכן להשקיע את כספנו, עלינו להחליט גם כיצד מבצעים את ההשקעה. לשם ביצוע השקעה, עלינו להגיע עם בסיס ידע רחב. הידע האמור נרכש בשתי דרכים. האחת, לימוד עצמאי ואינטנסיבי, בעבור הנחושים וחובבי הידע והלימוד. כך, ככל שאני מעוניין לבצע השקעה בתחום הנדל"ן, עלי לבחון ראשית את השטחים המוצעים, את רמת הביקוש ואת פוטנציאל הגידול העתידי.

בעבור אלו מכם שלימוד מקיף וולונטרי אינו מנת חלקם, עומדת האפשרות השנייה, היא פנייה לאנשי המקצוע. אלו, אשר נשכרים בעבור ביצוע השקעה פאסיבית ככל הניתן, מהווים אפיק פעולה מומלץ, שכן מעבר לידע המקצועי אותם הם מביאים, עליהם לספק תוצאות, שכן על בסיס אלו הם משתכרים ונמדדים.

 

כללי – שוק ההון והשקעות קטנות

קרנות השתלמות, קופות גמל להשקעה, ניהול תיקי השקעות אישיים ועוד פלטפורמות רבות. שוק ההון פותח בפני המשקיעים המתחילים והמנוסים כאחד דלתות רבות, שכן מאפשר גישה לכל חברה אשר נסחרת בבורסה ברחבי העולם. 

אומנם עם פרוץ משבר הקורונה שוק ההון חווה ירידות ערך משמעותיות, אך אלו יכולות לשחק לטובת המשקיעים משתי סיבות. האחת, אפשרות קנייה במחיר נמוך, זאת למרות שהמדדים העיקריים כבר הספיקו לתקן את שיעורם, ושנית, לימוד מחודש אודות השוק בימים אלו, אשר פותח אפשרויות השקעה שלא נראו רלוונטיות בעבר.

 

ניהול תיק השקעות באופן עצמאי – לבעלי אמביציה בלבד

ניהול תיק השקעות מתאפשר באחד מבתי ההשקעות בשוק וכן בבנקים השונים, אם כי האפשרות השנייה יקרה יותר. מדובר על אפיק השקעה שרף הכניסה בו אינו גבוהה מדי, ויכול להתמצות גם בסכום הזעות מ – 100,000 השקלים אודותיהם דיברנו. 

בתי ההשקעות מאפשרים ללקוחותיהם לקבל מידע ונתונים, אודות חברות שונות, אותם לא יכלו לקבל בעצמם, ומשכך, לבצע השקעה נבונה יותר. אולם, פתיחת תיק השקעות וניהולו באופן עצמאי דורש ידע וחקר שאינו בהכרח מנת חלקכם, והיעדר הידע, לצד הזמן הרב הנדרש למציאת תמהיל התיק הנכון, דורש הקדשת זמן רב.

 

פתיחת תיק בבית השקעות – האפשרות הנוחה

פתיחת תיק, אשר מנוהל על ידי אנשי המקצוע בבית ההשקעות, מאפשר יצירת רווח פאסיבי מהבורסה. הידע והמקצועיות אשר רכשו העובדים בבית ההשקעות, מאפשרים להשיא את ערך התיק בצורה המיטבית, ומשכך, מאפשרים גידול הון לצד היקף התעסקות מינימלי.

אולם, יש לציין מספר דגשים הנוגעים לניהול תיק על ידי מנהל השקעות. ראשית, תיקים הנאמדים בסכומים נמוכים אינם זוכים ליחס אישי כמו אלו המושקעים בהם כספים רבים. משכך, הטיפול הגנרי יכול להוביל לתשואה נמוכה, ובהיעדר יחס הולם, גם להפסדים. משכך, יש לעקוב אחר הפעולות המבוצעות בתיק, ולא לחשוש ליצור קשר מרגע שרוצים לבצע פעולות דחופות.

 

כללי – נדל"ן, למרות המחירים המטורפים

עולם הנדל"ן מציג מגוון אפיקי השקעה, בהם נכסים פרטיים, נכסים מסחריים, קרקעות מיועדות לבנייה ולהפשרה וכן שטחים חקלאיים. מוצרים אלו מאפשרים תנובה עתידית, הנובעת הן מהשבחת הנכס והן מדמי השכירות החודשיים.

הבעיה העיקרית עם עולם הנדל"ן, בה נתקל המשקיע הקטן, היא בעיית המחיר. השקעה בעולם הנדל"ן, במיוחד בסכום של 100,000 שקלים, לעיתים ייאלצו את המשקיע לקחת משכנתא די גבוהה, מה שלא מאפשר רווח בטווח הנראה לעין. אולם, שני אפיקי השקעה בתחום הנדל"ן יכולים לעמוד ולצלוח את שני הקריטריונים אותם אנו מחפשים, הם תשואה גבוהה ועלות נמוכה.

 

דירה להשקעה בפריפריה – עדיין בהישג יד

על אף עליית מחירי הנדל"ן, שחלה בשנים האחרונות, ישנם לא מעט אזורים בהם מחירי הנדל"ן טרם ביצעו את קפיצה מטאורית, ומשכך, עדיין נגישים למשקיע הקטן. בין האזורים המדובר ניתן למצוא את באר שבע, המושכת לעברה את חיילי עיר הבה"דים וסטודנטים המגיעים לכותלי אוניברסיטת בן גוריון, וכן חיפה, אליה מגיעים בעיקר תלמידי הטכניון.

 

קרנות השקעה חברתיות – בלי משכנתא

קרנות השקעה חברתיות, כפי ששמן מעיד, מורכבות ממספר חברים המשקיעים יחד, לשם הגדלת שיעור ההשקעה. גידול זה יכול להביא לגידול התשואה, שכן מאפשר השקעה באפיקים מניבים יותר. 

לקרנות ההשקעה החברתיות שני יתרונות משמעותיים, המושכים רבים לביצוע השקעות אלו. ראשית, השקעות נדל"ן חברתיות מבטלות את חסכם הכניסה המשמעותי ביותר בעולם הנדל"ן, הוא החסם הכלכלי. מרגע הכניסה לעולם הנדל"ן דרך השקעות חברתיות, גיוס ההון לשם רכישת הנכס מצטמצם, ומאפשר רווח יותר גבוה, בעיקר בשל היעדר הצורך בתשלום משכנתא וריביות נלוות. 

יתרון נוסף העומד לקרנות אלו הוא אופן הניהול. בדומה לקרנות הנאמנות וקופות הגמל, גם השקעות נדל"ן חבריות מנוהלות על ידי אנשי מקצוע. אלו יוכלו לדאוג לכספי ומוקדי ההשקעה באופן המיטבי, תוך גיוס מיטב אנשי המקצוע הנדרשים, בהם שמאים, משפטנים, חשבונאים ועוד.  

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא