מדריך ביטוח משכנתא

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

כל מקבלי המשכנתאות בישראל משלמים בכל חודש הרבה כסף על החזר ההלוואה לבנק. בנוסף להחזרים החודשיים חלה חובה על כל לווה לרכוש פוליסת ביטוח משכנתא לכיסוי נזקים למבנה עצמו, וכן ביטוח חיים עבור כל הלווים.

ביטוח המשכנתא נועד להגן על הבנק למשכנתאות מבחינת הפסד הנכס המשועבד במקרה של נזק משמעותי, וכן להבטיח את תשלום ההלוואה במקרה של מוות של אחד או כל הלווים – הביטוח גם מגן על הלווים עצמם, בכך שאם אחד המפרנסים במשפחה נפטר במפתיע, המשכנתא מוחזרת על ידי הביטוח ולא נשארת כעול על המשפחה.

הביטוח הוא אמנם בסכומים נמוכים בהרבה מההחזרים החודשיים של הלוואת המשכנתא, אך בכל זאת מדובר על עלות נוספת שמכבידה, ולאורך שנים של תשלומים, הסכומים כבר גדלים, וכל שקל שניתן לחסוך מבורך כמובן.

ביטוח משכנתא – לא חייבים אצל הבנק המלווה

בעבר ביטוחי המשכנתא הוצעו רק על ידי הבנקים למשכנתאות, וכל לקוח רכש באופן אוטומטי פוליסת ביטוח מבנה וחיים עבור המשכנתא ישירות מהבנק.

עובדה זו גרמה לתעריפים אחידים ויקרים עבור לווים צעירים ומבוגרים ולא היה מקום לתחרות בשוק. לאחר שינויים רשמיים בשוק, התחום נפתח גם לשחקנים אחרים, בעיקר בדמותן של חברות הביטוח שיכולות כיום להציע ביטוחי משכנתא.

הלקוח יכול (ורצוי מאוד לעשות כך) לערוך סקר שוק מקיף, ולבחור את ההצעה המתאימה לו ביותר מבחינת התנאים והמחירים.

כיסויים ביטוחיים בפוליסה

מעבר למרכיב העלות שהוא כמובן משמעותי ביותר לאורך זמן רב, חשוב מאוד לבחון את הכיסויים הביטוחיים בפוליסה המוצעת לכם. יכול להיות שפוליסת ביטוח משכנתא תהיה זולה מאוד ואטרקטיבית, אך בבחינה נכונה תנאי הפוליסה אינם מספיקים, ויש הרבה אספקטים ללא כיסוי.

  • מבחינת ביטוח המבנה חשוב לבחון, האם יש כיסוי גם למרכיב "צמודי מבנה". זהו כיסוי ביטוחי גם לחלונות, ארונות ושאר מרכיבים שאינם חלק מהבנייה עצמה של הנכס. יש לבדוק האם יש כיסוי לאינסטלציה, והאם יש ביטוח צד שלישי לנזקים שנגרמו לשכנים – אם אין את הסעיפים האלו – רצוי מאוד להוסיפם על כל צרה שלא תבוא. אם מדובר על דירה חדשה מקבלן, אולי ניתן לחסוך מרכיבים בביטוח שהם תחת אחריות הקבלן.
  • תוספת ביטוח תכולה: כדאי מאוד גם להוסיף ביטוח לתכולת הדירה ולא רק למבנה עצמו. כיסוי זה יפצה אתכם במקרי נזק לחפצים והפריטים בדירה, ולא רק לנזקים פיזיים – לרוב זוהי תוספת עצמאית, כי הבנק אינו דורש מן הסתם ביטוח תכולה כחובה.
  • מבחינת ביטוח החיים חשוב מאוד לבדוק שלא משלמים על מרכיבי ביטוח מסוימים כפל ביטוח במסגרת ביטוחים אחרים כמו פנסיה או ביטוחי חיים פרטיים. יש לבדוק למשל, שאין בביטוח המשכנתא ביטוח אובדן כושר עבודה אם אתם כבר משלמים על כיסוי כזה בנפרד.
  • שיטות תשלום: קיימים מסלולי תשלום קבועים ומסלולים משתנים (בדומה למסלולי המשכנתא עצמה) רצוי לבחור בעלות קבועה וידועה ולא מסלול משתנה, שלרוב יוצא יקר יותר בסופו של דבר.

ביטוח לשקט נפשי

ביטוח המשכנתא הוא חשוב ומקנה ללווים שקט נפשי – למרות שבעיקרו הוא מיועד לבנק ופחות ללווים עצמם. בחירה בפוליסה מתאימה למצב הלווים ולמצב הדירה יכולה לחסוך הרבה מאוד. חשוב לזכור, כי מעבר בין פוליסות אינו כרוך בעלות כלשהי או בקנסות.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות דומות שאולי יעניינו אותך

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>