טעויות בלקיחת משכנתא

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

 

הלוואת המשכנתא היא התחייבות כספית אדירה, לקחת משכנתא זו אחת העסקאות הכי גדולות שרבים מאיתנו עושים בחיים. כאשר מחירי הדיור בישראל רק הולכים ועולים, בלי סימני האטה או ירידה באופק וכאשר הרצון לדירה בבעלותכם נותר גבוה – המשכנתא היא נטל בלתי נמנע עבור מרבית הציבור בישראל המבקש לרכוש נכס למגורים או להשקעה. אך כמו בכל היבט צרכני או פיננסי, גם בלקיחת משכנתא יש עקרונות של צרכנות נבונה וטעויות שאפשר לעשות, טעויות שעשויות בהחלט להיות בעלות השלכות כספיות משמעותיות מאוד. דרך הבנת הטעויות האפשרויות בלקיחת משכנתא, תוכלו לזהות מצבים ולהימנע מביצוע טעויות יקרות.

לא לבצע סקר שוק

אפילו אם אתם באותו הבנק מאז שהייתם בני 16, זו טעות לא לבדוק לקיחת משכנתא גם בבנקים אחרים. כל שינוי בשיעור הריבית משמעותו כסף וכל הטבה בתנאי ההחזר יכולה להיות מאוד יעילה לאורך זמן. לכל בנק ולפקיד משכנתאות יש מרווח שבמסגרתו הוא יכול לתמרן ולתת הצעה יותר אטרקטיבית – הכירו את השוק, דעו מה האפשרויות שלכם ואל תתביישו להתמקח. התחרות במשכנתאות גבוהה וכל הבנקים רוצים אתכם כלקוחות.

לעיתים יש הבדלים משמעותיים מאוד אפילו בין סניפים של אותו הבנק, שלא לדבר על בנקים אחרים. לכן חשוב לא להתעצל, לעבור בין הבנקים ולבצע סקר שוק מקיף. ניתן גם לבצע זאת באמצעות ייעוץ משכנתאות מקצועי ואובייקטיבי.

לחשוב שהאינטרסים שלכם ושל הבנק זהים

טעות שרבים עושים היא לחשוב שהבנק המלווה רוצה בטובת לקוחותיו ובהצעת מסלול המשכנתא המשתלם ביותר. אך כמובן שהבנק דואג לאינטרסים שלו והוא מציע ללקוחותיו לקחת משכנתא שתהיה גם משתלמת כלכלית וגם שהלקוחות יוכלו להחזיר. אתם היחידים שדואגים לאינטרסים שלכם, למשל בלמידה מעמיקה של השוק והתחום ו/או קבלת ייעוץ משכנתאות אובייקטיבי ובלתי תלוי.

לשים את כל הביצים בסל אחד – בחירת מסלול משכנתא אחד

טעות שרבים יחסית עושים היא בחירה או התמקדות רק במסלול משכנתא אחד עבור כל סכום ההלוואה. גם מבחינת פיזור סיכונים וגם מבחינת התאמת המשכנתא למאפיינים האישיים שלכם, רצוי לבחור בכמה מסלולים שונים לחישוב ההחזר. תמהיל משכנתא איכותי, מושכל ומותאם אישית הוא התשובה עבור מרבית הלווים.

לא להתחשב היום בהוצאות של העתיד או בהרעה במצב הכלכלי

יכול להיות שהיום אתם זוג טרי, בלי ילדים, אחרי לימודים ובעבודות עם מסלולי קריירה מבטיחים – לכן אתם עשויים לבחור מסלול משכנתא יקר המצריך שיעור גבוה מסך ההכנסות שלכם.  לא לקחת בחשבון הרעה במצב הכלכלי או הוצאות גבוהות עתידיות זאת כמובן טעות. בעתיד יהיו לכם ילדים, חופשות משפחתיות, אירועים, הוצאות לא צפויות וכן הלאה – לכן חשוב מאוד לשמור על מצב שבו אתם לא מוציאים את מרבית ההכנסות שלכם על המשכנתא, חשוב לתכנן לעתיד.

יכולת ההחזר ושיעור החזר המשכנתא מסך ההכנסות שלכם הם נתונים קריטיים ללקיחת משכנתא והם ישפיעו מאוד על איכות החיים שלכם בשנות החזר ההלוואה.

לפעול במודל של "שגר ושכח"

נכון שרבים רוצים לשכוח מהתהליך המתיש והמעיק של לקיחת משכנתא בדיוק אחרי שהכסף התקבל, הדירה נרכשה ומתחילים להחזיר. אך פעולה על פי מודל של "שגר ושכח" היא טעות שעשויה להיות יקרה מאוד. התנאים בשוק משתנים, המצב שלכם משתנה וכן הלאה. לכן חשוב מאוד לעקוב אחר המשכנתא כל הזמן (מדי תקופות ולא באובססיביות כמובן) ולזהות מצבים בשוק המשכנתאות או במצבכם האישי שיכולים לספק פיתרון יותר יעיל ומשתלם. בהחלט אפשר לבצע מיחזור משכנתא כאשר אתם יכולים לקבל מסלול יותר זול או כזה שיותר מתאים לפרופיל הפיננסי הנוכחי שלכם.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות דומות שאולי יעניינו אותך

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>