השקעות נדל"ן בתאילנד – חופשה בשילוב תשואה אפשרי?

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

אם אתם מדברים על תאילנד, כנראה שאתם מדברים על חופשה חלומית ומפנקת, שכיבה בנחת על חוף הים, קניות בזול ורוגע נפשי. אך בשנים האחרונות תאילנד לא מוכרת רק כמקום אקזוטי לחופשות, אלא היא מוכרת גם כיעד מצוין להשקעה בנדל"ן. המצב הכלכלי במדינה הולך ומשתפר עם השנים, ומחירי הדירות לא גבוהים. בצורה כזו משקיעים מצליחים להגיע לתשואה יפה מאד על השקעות נדל"ן. ואם לא די בכך – יש הקלות משמעותיות בתחום המיסוי והתשלומים הנלווים לרכישת נכס שמושכות גם הן את המשקיעים למדינה הטרופית.

 

אז למה דווקא תאילנד?

כאמור תאילנד היא יעד מבוקש מאד לחופשות. הטיסות לשם ומשם הן במחירים נוחים ומגיעות מכל רחבי העולם באופן שוטף. ניתן למצוא בתאילנד חבילות נופש משתלמות, ומזג האוויר הטרופי נוח כמעט בכל ימות השנה. גם ימי הגשם בדרך כלל רק דואגים "לנקות" את האוויר בשביל התיירים לקראת ימים עם המון שמש ואוויר טוב שמגיעים לאחר מכן. תאילנד מושכת אליה מיליוני תיירים מכל העולם, כך שהביקוש לשכירות גבוה. המיסוי בתאילנד משתלם ביותר עבור הקונה הישראלי, וכן תאילנד נחשבת למדינה חזקה מבחינה כלכלית עם צמיחה יפה כבר מספר שנים. הצמיחה בנדל"ן של תאילנד זינקה בשנים האחרונות ביותר מ – 15% וכך היא הפכה את המדינה למקום השקעה כדאי ומשתלם עבור משקיעים מתחום הנדל"ן מכל רחבי הגלובוס.

לפי נתונים שפרסם ב – 2018 פורטל הנדל"ן הסיני Juwai.com נמצא שתאילנד הייתה המדינה הכי מבוקשת מבחינת מספר בדיקות מטעם משקיעי נדל"ן פוטנציאלים. 

 

אז מה אפשר להרוויח – התשואה העתידית האפשרית

כאמור, כיום תאילנד נמצאת בצמיחה כלכלית שנמשכת כבר מספר שנים. ההערכות הן שנכסים בתאילנד מניבים תשואה יפה מאד ועל כן היא מושכת אליה משקיעים בנדל"ן מכל העולם. רוב הפרויקטים המיועדים להשקעה נמצאים בערים גדולות או בעיירות נופש, בקרבת אזורי בילוי, עסקים ומסחר. לכן, על פי הערכות, התשואה האפשרית מנדל"ן בתאילנד יכולה להיות יותר משמעותית מאשר תשואה שמתקבלת מנדל"ן בארץ. 

 

הסיכונים הקיימים

הסיכונים הקיימים כאשר משקיעים בנדל"ן בתאילנד זהים פחות או יותר לאותם סיכונים שלוקחים בכל השקעות נדל"ן שנעשות בחו"ל. ראשית כל, תמיד קיים הסיכון שהערך של הנכס ירד. זהו סיכון שמשותף לכל אדם שבוחר לקנות נכס, שמודע לכך שייתכן והערך ירד והוא יפסיד בסופו של דבר. על מנת לחסוך את ההפסד ועוגמת הנפש, רצוי לעשות בדיקה מעמיקה על מצב השוק ועל האזור המיועד להשקעה לפני הרכישה, וכך לנסות ככל הניתן להימנע מירידת שווי. כמובן שאף פעם אין 100% בעניינים הללו ותמיד ישנו סיכון מסוים שדברים לא צפויים יגרמו לירידת מחירים.

בנוסף, לא תמיד מדובר במשימה פשוטה לעקוב אחרי שוק הנדל"ן של מדינה אחרת. לאור ההבדלים בתרבות, בשפה ובשינויים הפוליטיים קשה מאד לעקוב אחרי מצב השוק בצורה רצינית. כאשר פועלים באמצעות קרנות או מתווכים שמתעסקים בתיווך של נכסי נדל"ן בחו"ל למשקיעים, עלויות הניהול עלולות להיות מאד גבוהות, וקשה לדעת האם הכל מתנהל כפי שצריך – כיוון שחסר לנו מידע על הנושא. 

יתרה מכך, אסור לשכוח שההשקעה היא במטבע זר ולכן שינויים עתידיים במטבע עלולים להשפיע גם הם על ערך הנכס וזו גם נקודה שכדאי לקחת בחשבון.

 

המיסוי

כל מה שקשור לנושא המיסוי על הנדל"ן בתאילנד מהווה יתרון בולט שמדרבן את ההשקעה במדינה. כל מה שמשקיע צריך הוא ליצור קשר עם רואה חשבון בתאילנד שיגיש את כל המסמכים הרלוונטיים. רואה החשבון מסדיר את כל הליכי המיסוי הנדרשים, ומגיש את כל מה שצריך לרשויות המס בתאילנד. עלות המיסוי מגיעה בדרך כלל בממוצע ל – 10% מערך הנכס, כאשר הטווח הוא בין 9%-13%. 

עוד חלק משתלם ביותר בכל הסיפור הזה הוא שכאשר רוכשים נכס נדל"ן בתאילנד אין צורך לשלם מס רכוש, וטוב יותר – גם לא ארנונה. זו הסיבה שהמיסוי הכולל יוצא נמוך יחסית. הרישום של הדירה על שם הקונה הישראלי איננה מסובכת ולא דורשת התערבות של חברה תאילנדית. הדירה פשוט נרשמת בטאבו על שם הבעלים. 

 

לסיכום

השקעה בנדל"ן בתאילנד יכולה להניב תשואה יפה. תאילנד היא יעד אטרקטיבי ומושכת אליה תיירים רבים מרחבי העולם, ולכן נראית כמו יעד בטוח להשקעה בשוק הדירות. מה עוד שנושא המיסוי שם משתלם ביותר, כיוון שאין ארנונה, אין מס רכוש, וגם עלות המיסוי עצמה נמוכה יחסית. מאידך, כמו כל השקעה במדינה זרה חשוב לזכור את הסיכונים הקיימים ולדעת שמדובר בשוק שונה מזה הישראלי, הכפוף למערכת חוקים שונה וזרה וכן למטבע שונה. בדקו האם זה מתאים לכם לפני שאתם מקבלים את ההחלטה להשקעה כזו.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא