השקעות נדל"ן באיטליה – האם ארץ המגף יודעת לתת תשואה?

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

הוותיקן, הקולוסיאום, מזרקת טרוי, אגם גארדה, אופנה, פיצה. כל המקומות והעצמים הללו מתקשרים לנו באופן ישיר וחזק אל איטליה. בעוד חלקנו מגיעים אל ארץ המגף פעם אחת, או לכל הפחות פעמים בודדות במספר חיינו, אנשים רבים החלו למצוא בארץ מוצאה של הפסטה אפיק נדל"ן בעל תשואה גבוהה מאשר בארץ. אז למה דווקא איטליה ואיפה כדאי להשקיע? 

 

למה לי השקעה בנדל"ן בחו"ל ולא בארץ

לא מעט אנשים עשויים לחשוש מהשקעה בנדל"ן מעבר לים. מרבית האנשים, שמשקיעים לא מעט מהונם, אותו חסכו בעבודה קשה, יבקשו להשקיע בנכס מוחשי בקרבת מקום, במיוחד לאור העובדה שנכס נדל"ן ללא טיפול מקיף וקבוע יפחית מערכו בזמן קצר. 

כנגד טענות אלו, עולים מספר יתרונות משמעותיים בהשקעה בנדל"ן מעבר לים.

ראשית, מחירי הנכסים בחו"ל נמוכים משמעותית מאשר מחירי הנדל"ן בארץ. בבחינת השקעת סכום זהה במרכז תל אביב או בערי בירה ברחבי אירופה, במרבית המקרים הנכס שיירכש בחו"ל יהא גדול, מרווח ואטרקטיבי יותר, ולעיתים אפילו יישאר עודף מכספי המכירה במדינה זרה. שנית, התשואה הניתנת במקומות אלו גבוה בהרבה. בעוד תשואה ממוצעת על נכס בישראל עומדת על 3% – 5%, תשואה על נכסים בחו"ל, במקרים רבים, תעבור את ערך המקסימום המצוי בישראל, ולעיתים תגיע גם לאחוזי תשואה דו ספרתיים. בנוסף, השקעות נדל"ן בחו"ל מתאפיינות בגמישות של היצע נכסים ודרכי השקעה, לרבות טווחי השקעה שונים ואפשרות לרכוש בקבוצה, בשל השטח העצום הפרוס בפני המשקיעים, וכן יתרונות מיסוי המשתנים בכל מדינה, לשם מניעת כפל מס. אותן הקלות מס לא פעם יהיו לטובת הקהל הישראלי. 

 

למה דווקא איטליה

רובנו מכירים את איטליה כמרכז אופנה עולמי, כבית הפסטה והפיצה, זאת לצד היותו יעד היסטורי תרבותי, ששימש בית לאימפריה הרומית וכן מוקד עלייה לרגל לבני הדת הנוצרית, בשל הוותיקן. בשל כל אלו, וסיבות רבות נוספות, הופכה איטליה לאחד ממוקדי התיירות המשמעותיים בעולם, ונכון לשנת 2016 עמדה במקום החמישי בדירוג התיירים הנכנסים עם סך של 52.4 מיליון תיירים באותה שנה.  

כמו כן, ככל שבוחנים את כלכלת המדינה בשנים האחרונות, המגלה כי מדובר באחת המדינות היציבות באזור. לצד זאת, משבר הקורונה שפקד את המדינה לאחרונה, יכול להוביל להוזלת עלויות בשל ירידת הביקוש. אומנם ייתכן שהמשבר ישפיע לרעה על הכלכלה המקומית, ויוביל להיעדר ביקוש בטווח הקצר, אך היות ומדובר ביעד אטרקטיבי וייחודי, ניתן להניח כי ירידת הערך תתקן את עצמה, ולבסוף תביא לתשואה אף גבוהה יותר מזו שהיינו מגיעים אליה ללא המשבר. 

 

המקומות הנפוצים 

לשם עיגון נקודת מוצא, להלן מספר הנקודות העיקריות אליהן מתנקזות השקעות הנדל"ן באיטליה, נכון לתחילת שנת 2020, מהן ניתן יהא להתפתח הלאה:

  • מילאנו – בירת האופנה העולמית. אחד ממוקדי הנדל"ן הפעילים ביותר באיטליה. במהלך העשור האחרון, עלה אחוז עסקאות הנדל"ן להשקעה בעיר, ונכון לשנת 2017 עמד על 29%. בשל העובדה שמדובר בעיר הבירה, ואחת מהערים הגדולות והמתויירות באיטליה, ניתן לקבוע כי יהא ביקוש מתמיד לנדל"ן בעיר, ובמיוחד באזור corso lodi ואזור stazione centrale (תחנת הרכבת המרכזית). 
  • רומא –  בירת איטליה. משרדי הממשלה המצויים בעיר, האוניברסיטאות והחברות הגדולות היושבות שם, לצד מוקדי תיירות רבים בעיר מעגנים את כוחה של העיר כמוקד נדל"ן אטרקטיבי ויציב. נקודה אחת מומלצת לבחינה בעת הגעה להשקעה היא סביב אזור הוותיקן, בשל הייעוד התיירותי של הנקודה, ובייחוד parti francia. נקודות אטרקטיביות נוספות באזור הם בסמוך לבית המשפט העליון ואוניברסיטת lusma. 
  • נאפולי – בירת דרום איטליה. עיר נמל, ובה כמיליון תושבים ומספר גבוהה של אתרים תיירותיים לביקור. נכון לשנת 2017, נמצאת בראש רשימת הערים בהן נרכשו נכסים להשקעה, עם שיעור של 41%.  
  • ורונה – מהווה יעד חזק להשקעה בעיקר בשל הקרבה לאגם גארדה והנוף האלפיני המרהיב סביבו. אומנם ניתן לאתר דירות קטנות במרכז העיר במחירים אטרקטיביים, אך היות ומדובר ביעד נופש ותיירות בעיקרו, מומלץ לבחון גם את הבתים המעט יותר יקרים, שיוכלו להביא לביקוש גבוה יותר. 

 

המלצה – תתמקדו בדרום

ראשית, מדובר באזור זול יותר מאשר אזור המרכז והצפון. המחירים הזולים, לאור העלייה במחירי הנדל"ן בעולם, הופכים את ההשקעה למניבה יותר מאשר השקעה בנכסים מרכזיים. לשם השוואה, יכול שמדובר על השקעה בדירה במודיעין לפני 15 שנים, עוד בתקופת פיתוחה. 

שנית, ממשלת איטליה שואפת לפתח אזור זה ומשקיעה בכך משאבים לא מבוטלים. מרבית התיירים באיטליה, שאינם מחפשים את מרכזי הערים, מוצאים דרכם לאזור הצפון, הכולל את אגם גארדה ונופים ירוקים מרהיבים. לפיכך, מעבירה ממשלת איטליה כספים רבים לאזורים הדרומיים במדינה, שיושקעו בפיתוח ויעלו בשנים הקרובות את ערך הנכס. כמו כן, לצד הרצון מצד ממשלת איטליה לפתח את האזור, ישנה תמיכה ורצון לטיפוח האזור גם מצידו של האיחוד האירופי. 

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא