ארנפלד סוכנות לביטוח

הר הביטוח gov – איך הוא יעזור לכם לחסוך ומה ניתן להפיק ממנו

אתר הר הביטוח הממשלתי הוא אתר שמשרד האוצר הוציא לפועל בשנת 2017, ובו כל אדם יכול לצפות בכל פוליסות הביטוח שיש ברשותו. הרעיון הוא שכל אחד שמעוניין לבדוק את הביטוחים שברשותו, בין אם הוא משלם יקר, בין אם הוא רוצה לשקול מעבר בין חברות, ובין אם הוא רוצה לבדוק האם קיימים ביטוחים כפולים, יכול להוציא את רשימת כל הביטוחים בקלות וביעילות באתר.

בלעדיי האתר – כמעט אף אחד במדינה שלנו לא יודע בדיוק אילו ביטוחים יש לו ואיפה, וכדי לאסוף רשימה שכזו ללא אתר הר הביטוח של משרד האוצר צריך לחייג לכל חברות הביטוח שקיימות ולבדוק איתן האם יש לי ביטוח פעיל – ועלולים לפספס על ימין ועל שמאל.

באמצעות האתר על ידי תהליך הזדהות זריז – ניתן לקבל רשימה מלאה שנאספת מכל חברות הביטוח שקיימות.

אפשר גם לצפות בביטוחים של בני משפחה שנפטרו, ויש קישור לאתרי חברות הביטוח לצד כל ביטוח שמדווח למשתמש – ישר לאיזור האישי באתר חברת הביטוח, שם יוכל לבטל את הפוליסות שיש ברשותו, לעשות בהן שינויים, לשלוח ולקבל מסמכים, לטפל בתביעות ועוד.

מטרת האתר הגברת השקיפות והמודעות בקרב הציבור בנוגע לכסף הרב שמבוזבז כל שנה על ביטוחים מיותרים, כפולים או יקרים, והגברת התחרות בעולם הביטוח בין חברות הביטוח השונות.

האתר מאחד תחתיו יותר מ-30 מיליון פליסות ביטוח בתחום ביטוחי הרכב, ביטוחי הדירה, ביטוחי הבריאות וביטוחי החיים.

 

איך בודקים את הביטוחים שיש ברשותי באתר הר הביטוח הממשלתי?

כנסו לאתר הר הביטוח הממשלתי בכתובת https://harb.cma.gov.il.

יברך את פניכם מסך מאוייר שבו יש 2 אזורים: חיפוש ביטוחים על שמכם וחיפוש בטוחים על שם קרוב שנפטר. בצד השני איור יסביר לכם אילו סוגי ביטוחים אתם יכולים לראות (את כולם, בעיקרון): ביטוח עסק, ביטוחי דירה, ביטוחי רכב, ביטוח חיים, ביטוחי בריאות, אובדן כושר עבודה, ביטוח סיעודי.

לחצו על "חיפוש ביטוחים על שמי", ותקבלו על המסך את הטופס שבו יש לפרט פרטים מזהים כדי לצפות במידע החסוי. תצטרכו להקליד מספר תעודת זהות, תאריך הנפקה של תעודת הזהות שלכם, ותשאלו לגבי הנפקת דרכון ב-3 שנים האחרונות ויציאה מהארץ ב-3 שנים האחרונות. בתחתית סמנו שאתם מסכימים לתנאי השימוש, ולחצו על כפתור "צפיה בתיק הביטוחי".

בהנחה שנתתם את כל הפרטים הנכונים ועניתם על שאלות הזיהוי בצורה נכונה – על המסך יעלו הביטוחים שלכם לפי קטגוריות. האמת שבאופן מפתיע, המידע ברור ומוצג היטב עם חלוקה לקטגוריות וצבעים מנחים, בטבלה שקל מאוד לקרוא.

בחלק העליון החלוקה לקטגוריות, עם מספר הביטוחים שיש לכם לצד כל קטגוריה. מתחת – טבלה עם כל הביטוחים באותה קטגוריה.

איפה שאפשר הרחיבו ועשו במשרד האוצר וכללו כפתורי עזר כמו "עבר ביטוחי לרכב" – חלק חשוב אם תרצו להתמקח על המחיר של ביטוח הרכב מול חברת הביטוח או לעשות ביטוח חדש על הרכב שלכם, "השוואת מחירים" – נחמד מצידם, "מדד השירות" – מדד שמראה את איכות השירות של חברת הביטוח – כי לא רק המחיר הוא הדבר היחידי שחשוב, ו"לאיזור האישי" – קישור שיקשר אתכם לאיזור האישי באתר חברת הביטוח, שם תזדהו ותוכלו לנהל את הביטוח שלכם ולצפות במידע נוסף.

אם יש ביטוחים כפולים תקבלו על כך התראה על המסך כאשר תעברו לקטגוריה המדוברת – אבל ההתראה הזו מעט "טיפשה".

אצלי נגיד יש ביטוחים כפולים – כי יש ברשותי שני רכבים שרשומים שניהם על שמי, אז כמובן שביטוח החובה על הרכב וביטוח מקיף על הרכב יהיה לי כפול. האזהרה הזו גם קפצה אצלי בקטגוריית "בריאות", עבור הביטוחים סיעודי קבוצתי שלי וסיעודי אישי שלי.

הסיעודי קבוצתי שלי בכלל לא עולה לי כסף, ומן הסתם שני הביטוחים הסיעודיים האלו לא זהים, אז לא צריך להזהיר אותי מפני ביטוח שלא עולה לי כסף והוא לא באמת כפול.

שימו לב – הטבלאות האלו עשויות קצת לבלבל – בחלק מהקטגוריות יוצגו לכם המחירים השנתיים (בביטוחים כלליים לדוגמא – ביטוחי רכב, דירה ועוד) ובחלק מהקטגוריות המחיר שיוצג הוא חודשי (זה יהיה מצויין בקטן מתחת למחיר עצמו) – לדוגמא בקטגוריית בריאות.

מהמסך הזה אתם גם יכולים לשלוח את המידע המוצג על המסך במייל, לייצא לקובץ אקסל, או לשלוח להדפסה, לנוחיותכם.

 

איך בודקים את הביטוחים שיש על שמו של קרוב שלי שנפטר באתר הר הביטוח הממשלתי?

כדי לבדוק ביטוחים על שם קרוב שנפטר, תוכלו ללחוץ על האפשרות הזו באתר הראשי של אתר הר הביטוח הממשלתי, ואז תוכלו למלא גם פרטים מזהים עליכם (בדומה לצפיה בביטוחים שלכם), ותצטרכו להוסיף גם מספר תעודת זהות של הנפטר ותאריך הפטירה שלו. כשתלחצו על "צפיה בתיק הביטוחי" – תקבלו מסך זהה לשלכם שהופיע קודם – רק עבור הנפטר.

הרעיון פה הוא שבני משפחה שקרוביהם עברו בצער רב לעולם הבא, יוכלו לראות אילו ביטוחים יש לנפטר, ולראות האם יש כספים שניתן לחלץ או שינויים שיש לעשות.

חשוב מאוד לעשות את הבדיקה הזו עבור כל קרוב שנפטר, לפני שמשרד האוצר נתן את האפשרות לעשות את זה, כספים רבים הלכו לאיבוד אחרי שאנשים נפטרו. האמת, שכספים רבים הלכו לאיבוד אפילו עבור אנשים שלא נפטרו, לא ידעו אילו ביטוחים יש להם ואיפה, לא ביטלו ביטוחים כפולים ועשו סדר בביטוחים שלהם.

 

יש לי את רשימת הביטוחים – מה עכשיו?

עכשיו זה הזמן להתחיל לעשות סדר בבלאגן. אם בשנים האחרונות לא עשיתם תהליך דומה – כנראה שיש לכם ביטוחים יקרים, מיותרים וכפולים. הרבה ביטוחים כפולים לא ישולמו לכם פעמיים במידה והביטוח יופעל – כלומר זה כסף שהולך לפח.

הרבה ביטוחים אפשר להוזיל משמעותית אם תשוו קצת מחירים מול חברות ביטוח אחרות, תתמקחו ותנהלו מכרז ומשא ומתן עם נציג של חברת הביטוח. אם אתם מסתבכים וקצת פחות מתמצאים ומבינים – וגם אם לא – כדאי מאוד לפנות עם הרשימה הזו לסוכן ביטוח שיעשה בשבילכם סדר בבלאגן, ימקסם את הביטוחים שלכם להיות הכי חסכוניים שיש והכי יעילים שיש, יאתר כפל ביטוחים ובשורה התחתונה יתאים את הביטוחים עבורכם.

כנסו לאתר הר הביטוח הממשלתי בכתובת https://harb.cma.gov.il. תחילה תקבלו הסבר על אילו סוגי ביטוחים אתם יכולים לראות, לאחר מכן לחצו על "חיפוש ביטוחים על שמי", ותקבלו על המסך את הטופס שבו יש לפרט פרטים מזהים כדי לצפות במידע החסוי. תצטרכו למלא את פרטיכם. בתחתית סמנו שאתם מסכימים לתנאי השימוש, ולחצו על כפתור "צפיה בתיק הביטוחי". לאחר מכן בהנחה שנתתם את כל הפרטים הנכונים ועניתם על שאלות הזיהוי בצורה נכונה – על המסך יעלו הביטוחים שלכם לפי קטגוריות. כנסו למאמר המלא וראו כיצד יש להשתמש בדו"ח זה.
עכשיו זה הזמן להתחיל לעשות סדר בבלאגן. אם בשנים האחרונות לא עשיתם תהליך דומה – כנראה שיש לכם ביטוחים יקרים, מיותרים וכפולים. או בקיצור – כסף שהולך לפח. הרבה ביטוחים אפשר להוזיל משמעותית אם תשוו קצת מחירים מול חברות ביטוח אחרות, תתמקחו ותנהלו מכרז ומשא ומתן עם נציג של חברת הביטוח. בין אם אתם מסתבכים או לא כדאי מאוד לפנות עם הרשימה הזו לסוכן ביטוח שיעשה בשבילכם סדר בבלאגן מ-א ועד ת, ימקסם את הביטוחים שלכם ידאג שיהיו הכי חסכוניים שיש והכי יעילים שיש, יאתר כפל ביטוחים ובשורה התחתונה יתאים את הביטוחים הנכונים עבורכם. כנסו לקראית המאמר השלם בנושא.
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.