הקלות וקיזוזי מס לבעלי משכנתא

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

הלוואת משכנתאהמשכנתא היא עבור רבים מאיתנו ההלוואה הגדולה ביותר שניקח אי פעם וגם הרכישה הגדולה ביותר. משכנתא יוצרת מציאות של החזרים חודשיים גבוהים שמגיעים לצד תשלומי ריבית שבסופו של דבר מהווים חלק מהותי מעלות הנכס.

עובדה פחות ידועה לרבים בציבור הישראלי לעומת ההסכמה הגורפת על הקשיים לחיות עם עול המשכנתא היא שהבנק נותן הקלות וקיזוזי מס לבעלי משכנתא, על בסיס החזר המשכנתא. נושא זה של קיזוזי מס לבעלי משכנתא רלבנטי הן למגזר הפרטי של משקי בית והן לבעלי משכנתאות מהמגזר העסקי.

למידע מורחב בנושא – החזרי מס הכנסה באתר hagana.co.il

קיזוז מס – עקב הוצאות המימון

האפשרות של קיזוזי מס לבעלי משכנתא אפשרית בגלל עלויות המימון הכרוכות בהלוואה כזו, או בכל יתרת חובה לצורך העניין. בישראל אנשים רבים, פרטיים ובעלי עסקים, אשר יש להם יתרת חובה בחשבון הבנק או החזרי הלוואות גבוהים עם ריביות משמעותיות.

לעומת זאת לאותם אנשים ועסקים יש במקרים רבים גם תכניות חיסכון או פיקדונות עבורם הם מקבלים ריבית בתור רווח. הבעייתיות מתחילה כאשר עבור אנשים רבים הריבית המתקבלת כרווח מאותן תכניות חיסכון או אותם פיקדונות היא נמוכה בישוב כללי מהריבית שעליהם לשלם עבור יתרות חובה או החזרי הלוואות כגון הלוואת משכנתא.

כך נוצר מצב אבסורדי על פניו שבו הוצאות המימון/אשראי של אותם אנשים פרטיים או בעלי עסקים גבוהות מאשר ההכנסות ממימון (תכניות חיסכון שמופקדות בבנק). בחישוב כלכלי טהור מדובר על עסקה לא כלכלית כי אדם יכול לשלם ריבית גבוהה מאוד על החזר משכנתא ולהיכנס כתוצאה מכך למינוס בבנק אך בו זמנית להפקיד מדי חודש כספים לחיסכון כאשר הוא גם במינוס וגם משלם יותר ריבית מאשר הוא מרוויח מהחיסכון.

החוק בישראל והגדרות רשות המיסים אינם מונעים ביצוע של קיזוז הוצאות המימון (תשלומי ריבית ועמלות למיניהן) מול הכנסות המימון.

כל אדם בישראל אשר נמצא במצב של יתרת חובה (מינוס, משיכת יתר) בבנק או יש לו הוצאות ריבית בשל החזרי הלוואות ובנוסף יש לו תכנית חיסכון או פיקדונות בנקאיים למיניהם יכול להתנהל מול רשויות המס ולבצע קיזוז של הוצאות הריבית מול ההכנסות מריבית מהחסכונות. גורמים רשמיים טוענים כי אם כל אזרחי ישראל יבצעו קיזוז רטרואקטיבי 4-5 שנים אחורה של תשלומי המס ועלויות הריבית יהיה מדובר על החזרי מס של מאות מיליוני שקלים.

חישוב המס על תכניות חיסכון ופיקדונות

תכניות חיסכון ופיקדונות צמודים למדד או לשער מט"ח כלשהו חייבים בשיעור מס מוגבל של 20%, תכניות חיסכון ופיקדונות שאינם צמודים למדד או למט"ח חייבים בשיעור מס מוגבל של 15%. כאשר הזכאות לשיעור המס המוגבל היא בתנאי שלא נתבעו בניכוי המס הוצאות על תשלומי ריבית או הפרשי הצמדה נגד ההכנסה מתכנית החיסכון או הפיקדון.

הקלות וקיזוזי מס לבעלי משכנתא יכול להתבצע למול כל פיקדון או תכנית חיסכון כאשר האדם עצמו יכול להגדיר מול איזה חיסכון יבוצע הקיזוז ואפילו רק נגד חלק מסוים מהחיסכון. אין חובה לבצע קיזוז מס לבעלי משכנתא מול רשות המיסים על כלל ההכנסות מריבית וכך ניתן לבצע תכנון מס יעיל ועל יתר תכניות החיסכון והפיקדונות להמשיך לשלם מס בשיעור המוגבל הקבוע החוק.

לעיתים מדובר על החזר מס מלא

ברוב המקרים המתוארים כאן עלויות המימון יהיו גבוהות מההכנסות מריבית, ולכן יש מקרים רבים בהם לאחר ביצוע קיזוז מס לבעלי משכנתא המדינה צריכה להחזיר לאדם או לבעל העסק החזר מס מלא על מה ששולם על רווחי הריבית.

יש לזכור כי ביצוע קיזוז מס כזה מחיל את שיעור המס הרגיל על החסכונות (כ-47%) ולכן יש לבצע תכנון נכון ולראות שהמהלך אכן משתלם בסופו של דבר.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות דומות שאולי יעניינו אותך

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>