הלוואה לעובדי מדינה לבעלי נכס

הלוואות לעובדי המדינה הן הלוואות מיוחדות בתנאים משופרים המוענקות לעובדי המדינה עבור מטרות רבות. הבנק שמעניק את ההלוואות הללו צריך לזכות במכרז של החשב הכללי במשרד האוצר ונכון לשנת 2008 ועד שנת 2014, בנק דיסקונט הוא זוכה המכרז.

בנק דיסקונט מעניק הלוואות מסובסדות בסניפיו הפרוסים ברחבי הארץ וכן במקומות עבודה ציבוריים גדולים כמו קריית הממשלה בירושלים, קריית הממשלה בחיפה ובבתי החולים רמב"ם, נהריה ותל השומר.

הלוואה לכל מטרה לבעלי נכס

עובדי המדינה נהנים מהלוואת למגוון רחב של מטרות בסכומים של בין 4,000 ש"ח ל-50,000 ₪. ההלוואה נפרשת על פני תקופה מרבית של 3 שנים. בין המטרות השונות, נכללות המטרות העיקריות הבאות שעבורן ניתן לנטול הלוואה:

  • הלוואות לדיור: מיועדות לרכישת דירה, בניית בית, החלפת דירה, שיפוצים, הרחבת דירה, סיוע להורים ברכישת דירה, מימון ביניים לדיור, סיוע לילדים ברכישת דירה, שכירת דירה ורישום הורה בבית אבות.
  • הלוואת לרכישת רכב בסכום של עד 25,000 ₪: רכישת רכב חדש או ישן, שיפוץ רכב או מימון ביניים לרכב.
  • הלוואת לאירועים מיוחדים בסכום של עד 18,000 ₪: מיועדות למטרת נישואין של העובד עצמו או של ילדיו, ברית או זבד הבת, בר/בת-מצווה, כבוד אחרון או השכלה גבוהה.
  • הלוואת להוצאות שונות בסכום של עד 35,000 ₪: מיועדות עבור הוצאות משפטיות, הוצאות רפואיות או הסתבכות כספית. כמו כן ישנה הלוואה למרכוז חובות בסכום כולל של עד 50,000 ₪.
  • הלוואות לעמיתי קרנות השוטרים בסכום כולל של עד 6,500 ₪.

בנוסף להלוואות המפורטות לעיל, קיימות הלוואות נוספות למטרות פחות שכיחות שעליהן ניתן לקרוא באתר האינטרנט של בנק דיסקונט או של החשב הכללי במשרד האוצר.

איך ניתן לקבל את ההלוואה

עובד מדינה המעוניין לנטול הלוואה צריך לבצע כמה פעולות. ראשית, גובה המשכורת החודשית של נוטל ההלוואה צריך להיות לפחות 4,000 ₪.

שנית, יש להגיש מספר מסמכים שמולאו לפני שנה לכל היותר: טופס הגשת בקשה לנטילת הלוואה, צילום של תעודת הזהות, צילון של תלוש המשכורת האחרון, וכן את כל יתר תתי המסמכים הנדרשים עבור מסגרת ההלוואה הרלוונטית.

אם סכום ההלוואה הינו עד 20,000 ₪, נוטל ההלוואה זקוק לעדות של עד אחד בלבד וכאשר סכום ההלוואה הוא בין 20,000 ₪ ל-50,000 ₪ נוטל ההלוואה זקוק לשני עדים.

עובדי מדינה בעלי ותק של יותר מ-4 שנים פטורים מעדי ערבות. לאחר הגשת כל המסמכים הדרושים הבקשה תבוא בפני ועדת הבנק.

מסלולי הריבית וגובהה

עובד המדינה שנוטל את ההלוואה רשאי לבחור בין שני סוגי ריבית – קבועה או משתנה.

  • ריבית קבועה – הריבית על ההלוואה קבוע בשנתיים הראשונות ולאחר מכן היא מתעדכנת.
  • ריבית ניידת – הריבית על ההלוואה משתנה בכל שלושה חודשים, כלומר מידי רבעון.

את הריבית על הלוואות לעובדי המדינה מוסמך לקבוע החשב הכללי של משרד האוצר, כאשר בעיקרון הריבית תהיה הריבית הנמוכה יותר מבין הבאות:

  • 66.6% מריבית הפריים.
  • הריבית הנומינלית להלוואות המחושבת על פי האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים.

הטבות מיוחדות ללקוחות בנק דיסקונט

עובד מדינה שברשותו חשבון עובר ושב בבנק דיסקונט זכאי למספר הטבות מיוחדות נוספות לצד ההלוואה: מסגרת אשראי בגובה של עד 7,000 ש"ח, ריבית מסובסדת על הלוואה, פתיחת חשבון במקום העבודה ללא צורך בהגעה לסניף בנק.

כתבות נוספות בנושא

הלוואות בצ'קים

לצד הגופים הבנקאיים, אשר מתנים הענקת הלוואה בשלל מאפיינים

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>