מתן הלוואה או משכנתא לעסקים

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

הלוואות ומשכנתאות לעסקים מיועדות ליזמים המעוניינים לפתוח עסק חדש או לעסקים שרוצים לשדרג את העסק שלהם ואך זקוקים למתן הלוואה/מקור מימון ראשוני.

מתן ההלוואה או המשכנתא מסופקת על ידי הבנקים למשכנתאות, חברות האשראי וגופים פרטיים אחרים.

משרד הכלכלה עמל רבות בשנים האחרונות לעידודם של העסקים הקטנים והשיק הלוואות מיוחדות בערבות המדינה. מסמך זה פורט את מגוון האפשרויות לעסקים הקיימות כיום בישראל.

מתן הלוואה בערבות המדינה

הלוואות אלו ניתנות מטעם הקרן לעסקים קטנים ובינוניים ומיועדת לעסקים בעלי מחזור עסקים שנתי של עד 100 מיליון ₪.

ישנם 4 בנקים המוסמכים לספק הלוואות לעסקים בערבות המדינה והם: בנק הפועלים, בנק מזרחי-טפחות, בנק אוצר החייל ובנק מרכנתיל (דיסקונט).

הקרן להלוואות לקחה על עצמה להעמיד עד 90% מהערבויות להלוואה ובעלי העסקים אחראיים על שיעור ערבות סמלי. יש לציין כי ניתן לנטול הלוואה אחת בלבד בעת ובעונה אחת אך לאחר פירעונה ניתן לנטול הלוואה נוספת.

התנאים על הלוואה אטרקטיביים במיוחד: הריבית מחושבת על בסיס ריבית פריים+3% ואף ניתן להתמקח מעט על הורדתה. את ההלוואה יש להחזיר בתוך 5 שנים כאשר ניתן לבחור בקרן שקלית או בקרן במט"ח וכן לבחור בין מסלול צמוד מדד או מסלול לא צמוד.

מסלולי ההלוואה

  • הלוואות קטנות – הלוואות לעסקים קטנים בלבד, שמחזור העסקים שלהם הוא עד 3 מיליון ₪. גובה ההלוואה של עד 100,000 ₪ ולתקופה של עד 5 שנים. ניתן לדחות את ההחזרים על הקרן בחצי השנה הראשונה (מסלול "גרייס"/חסד).
  • הלוואות גדולות – הלוואות לעסקים חדשים או עסקים קיימים שמחזור העסקים שלהם הוא בין 6.25 מיליון ₪ ל-100 מיליון ₪. מסלול כולל כמה אפשרויות: גובה ההלוואה הוא עד 500,000 ₪ . גובה ההלוואה נקבע באופן הבא: עד 8% מהמחזור השנתי של העסק לתקופת של 5 שנים. כמו כן, קיימת אפשרות לדחיית החזרי הקרן בחצי השנה הראשונה ("גרייס").
  • הלוואות לפתיחת עסק הכוללות שני מסלולים שונים:

– הלוואות בגובה של עד 300,000 ₪ שבעבורן בעל העסק נדרש לספק ערבויות בשיעור של 10% מגובה ההלוואה וכן לספק הון עצמי בשיעור של 20% מגובה. המדינה אחראית על יתרת הערבויות.

– הלוואות בגובה של 300,000-500,000 ₪, שבעבורן בעל העסק נדרש לספק ערבויות בשיעור של 25% מגובה ההלוואה או לחלופין להעמיד עדים שיערבו ל-40% מגובה ההלוואה.

מתן הלוואת גישור לעסקים

הלוואת גישור היא הלוואה לטווח הקצר המיועדת לעסקים ומשמשת כמקור מימון זמני. המימון הינו לטווח הזמן שבו בעל העסק מחכה לקבלת סכום כספי ממקור אחר, כגון תשלומים מלקוחות או עסקים אחרים.

הלוואות גישור מתאימות במיוחד לעסקים שעתידים לקבל תזרים כספי משמעותי בעתיד הנראה לעין. את ההלוואה ניתן לפרוס על פני מספר חודשים ועד 4 שנים ואת הקרן ניתן להצמיד למדד מחירי הצרכן או לבחור שלא להצמידה.

שני המסלולים שבהם מסופקות הלוואות הגישור לעסקים הם:

  • פירעון במועד אחד – הקרן והריבית על הקרן נפרעות שתיהן בתשלום אחד גדול בתום תקופת ההלוואה.
  • פירעון הדרגתי – הקרן נפרעת בתשלום אחד בתום תקופת ההלוואה ואילו הריבית משולמת בתשלומים חודשיים במשך תקופת ההחזר.

שיפור משמעותי במתן הלוואה לעסקים הקטנים והבינוניים

בשנים האחרונות נוספו אפשרויות רבות לבעלי עסקים ויזמים הזקוקים למתן הלוואה שיספק התנעה ראשונית לעסק שלהם.

משרד הכלכלה שדרג את מעמדם של העסקים הקטנים והבינוניים והעמיד ערבות משמעותית להלוואות במטרה לעודד את צמיחתם ולהפרות את השוק ולהגדיל את התחרותיות שבו.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות דומות שאולי יעניינו אותך

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>