אתם משלמים על ביטוח חיים (ריסק)? מגיע לכם החזר מס מהמדינה

ביטוח חיים הוא חוזה עם חברת ביטוח, חוזה המבטיח כי במקרה של מוות, של אובדן כושר עבודה או נכות, המוטב, שעל שמו נרכשה פוליסת הביטוח, יקבל סכום כסף חד פעמי או קצבה חודשית בהתאם לתנאי הפוליסה.

באופן עקרוני לפוליסת ביטוח החיים יכולים להיות שני מרכיבים, ריסק – למקרה של מוות – וחיסכון.

כדי לעודד אנשים להפריש כספים לביטוח חיים נותנת המדינה למפקידים הטבות מס, כך שלמעשה אנחנו יכולים לקבל כסף בגין ההפקדות לביטוחי חיים (וגם לקופות גמל). הטבות המס רלוונטיות הן לשכירים והן לעצמאים.

 

החזר מס על הפקדות לביטוח חיים – כל מה שחשוב לדעת

שכירים אשר המעביד מפריש להם כסף לביטוח חיים מקבלים את הטבות המס באופן אוטומטי.

כדי לקבל את הטבות המס יש להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה. את הדו"ח צריכים להגיש עצמאים וגם שכירים המפקידים כספים לבד, נוסף על הכספים המופרשים להם במסגרת  העבודה. רק באמצעות דו"ח שנתי שיפרט את רמות ההכנסה השונות ואת ההפרשות למוצרים פיננסים, כמו ביטוח חיים, אפשר לבקש מהרשויות החזרי מס.

בביטוח חיים מי שמקבל את ההחזר הוא מי שמשלם ולא המוטב – מי שעתיד לקבל את כספי הביטוח. כך שאתם יכולים לקבל הטבות מס גם עבור כספים שהפקדתם לבני הזוג, לילדים ועוד.

המפקיד זכאי להחזרי המס גם עבור ההפקדה למרכיב הריסק וגם עבור ההפקדה למרכיב החיסון, אם ישנו.  

החזרי המס עבור ההפקדות לביטוח חיים יינתנו בשיעור של עשרים וחמישה אחוז מסך כל סכום ההפקדות. ולכן, חבות המס השנתית של המפקיד יכולה לרדת באופן ניכר מאחר ופקיד השומה מעניק זיכוי לעשרים וחמש אחוזים מסך ההפקדות. 

החזרי המס רלוונטיים גם להפקדות ביטוח החיים במסגרת ביטוח המשכנתא.

התקרה המגדירה את הסכום שיכול השכיר והעצמאי להפקיד לביטוח חיים, או גם לקופת הגמל, ולקבל עבורן הטבות מס עומדת על שלושים וארבע אלף שקלים להפקדה שנתית. 

 

איך אפשר לקבל את החזר המס?

את החזר המס אפשר לקבל באמצעות הגשת בקשה להחזר מס הכנסה. אל הבקשה יש לצרף  דוח שנתי למס הכנסה, דוח המפרט את רמת ההכנסות ואת ההפרשות הרלוונטיות למוצרים פיננסיים, וביניהם ביטוח חיים

שכיר המבקש לקבל החזר מס על הפקדות שביצע באופן פרטי, יצרף אל הבקשה ואל הדו"ח השנתי טופס 106 מכל מקומות העבודה שבהן הוא עובד ואישור שנתי על ההפקדות שביצע לביטוח חיים. 

חברות הביטוח שולחות בסיום כל שנת מס אישור על ההפקדות, אך אם לא קיבלתם או איבדתם את האישור תוכלו לפנות אל חברות הביטוח ולבקש שישלחו לכם אותו שוב. 

החזר מס מהמדינה - אילוסטרציה
עוד בנושא מיסים
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש