ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח תאונות אישיות

זה לא צפוי ולא נעים אבל עשוי לקרות לכל אחד ואחד וזה לא משנה איפה הוא – תאונה אישית. אם אתם עוסקים בספורט אתגרי, נמצאים בנופש בתאילנד או מבלים באזור מסוכן – אתם מגבירים את הסיכון, אבל תאונות קורות גם בעבודה, בבית ובכל מקום אחר.

העלויות בכאלו מקרים מטורפות – טיפול רפואי הולם, תרופות, משככי כאבים, תחבושות, ציוד רפואי, עלויות דלק או תחבורה ציבורית לקופות ובתי החולים…

כדי שלא תצטרכו לשאת בעלויות שנופלות עליכן כתוצאה מתאונה אישית הוקם ביטוח תאונות אישיות, במקרה של תאונה אישית תקבלו מחברת הביטוח סכום גדול של כסף מיידית, כפי שמתואר בפוליסה אותה רכשתם.

תוכלו לרכוש פוליסות ובהן פיצויים במקרה של מוות כתוצאה מתאונה אישית, פציעה או אובדן כושר עבודה.

בשונה מביטוח בריאות, ביטוח תאונות אישיות מתאפיין בסכום כסף גדול חד פעמיי לפיצוי במקרה של תאונה אישית, וללא תלות ישירה בעלויות שמגיעות באופן ישיר כתוצאה מהתאונה. הפוליסה בדרך כלל מתארת מקרים ותאונות, ואת סכומי הפיצויים שינתנו בהתאמה.

 

למה אני זקוק לביטוח תאונות אישיות פרטי? אני לא מבוטח דרך ביטוח לאומי?

כל אזרח נהנה, במסגרת התשלומים לביטוח לאומי, מביטוח תאונות אישיות ממלכתי. זה עדיין לא אומר שאין צורך לרכוש גם פוליסת ביטוח תאונות אישיות פרטית, מעבר לזה, שכן הביטוח שניתן דרך ביטוח לאומי מוגבל מאוד, בלשון המעטה.

ביטוח לאומי ישלמו את התשלום שנמנע ממך בגין ימי עבודה אותם פספסת, בהנחה שאתה לא זכאי לימי מחלה, רק אם ניגשת לבדיקה על ידי רופא תוך פחות משלושה ימים ממועד התאונה, ותבעת בפועל את הביטוח הלאומי תוך 90 יום לכל היותר מאז שהתרחשה התאונה.

במילים אחרות, תחת הרבה תנאים לא תקבלו פיצויים מביטוח לאומי כלל (בעיקר אם יש ברשותכם ימי מחלה כנגד הימים בהם לא יכולתם לעבוד), וגם אם כן, מדובר בסכומים זעומים ומזעריים לעומת מה שתקבלו במידה ויהיה ברשותכם ביטוח תאונות אישיות פרטי.

ביטוח לאומי ישלם לכם את שכר העבודה אותו פספסתם אילו הייתם ממשיכים ללכת לעבודה כרגיל אלמלא התאונה שהתרחשה, ואילו חברות הביטוח משלמות לכם סכום גדול חד פעמי מיידית בהתאם לאופי וחומרת התאונה.

דברים שחשוב לדעת ולבדוק

  • יתכן והפוליסה שלכם כוללת ביטוח כנגד תאונות אישיות גם בחו"ל, ויתכן שרק בתחומי מדינת ישראל. הכירו את הפוליסה שלכם ובמקרה הצורך, רכשו הגנה ביטוחית לפני נסיעה לחו"ל.
  • כמעט בכל פוליסה, יהיו מקרים שיחריגו את חברת הביטוח מתשלום בגין תאונה אישית. עליכם כמבוטחים אחראיים להכיר את הסעיפים האלו בפוליסה שרכשתם, לדעת מהם המקרים החריגים בהם חברת הביטוח תמנע מתשלום אחרי תאונה אישית, ולבחון האם הסעיפים האלו מתאימים לכם ומקובלים עליכם.
  • קיימים מקרים בהם מדינת ישראל מחייבת גופים מסויימים לבטח קהל ספציפי בביטוח תאונות אישיות. תלמידי בית ספר לדוגמא, מחובת בית הספר לבטח אותם כנגד תאונות אישיות בזמן השהייה בבית הספר או בטיולים מטעם בית הספר שמתקיימים מחוץ לכותלי בית הספר. מכוני כושר גם הם, כמו מקומות אחרים שמנהלים פעילויות ספורטיביות, מחוייבים גם הם לבטח כנגד תאונות אישיות את קהל הספורטאים המגיעים לפעילות במקום.
  • "תאונה" היא מילה בעלת פרשנויות רבות ומגוונות לפי חברות הביטוח. בכל פוליסה תאונה תוגדר באופן שונה. ההגדרה הרווחת והמקובלת היא "אירוע פתאומי אינו צפוי שגרם לאדם נזק גוף, כל עוד אירוע זה אינו בקשר ישיר עם מחלה גופנית, אלא מדובר במקור חיצוני, פיזי, גלוי לעין, שגרם לנזק הגופני".
  • ישנן חברות ביטוח ש"משחקות עם המילים" ויגדירו תאונה בצורה מעט אחרת, קראו את הנוסח היטב והבינו אותו לפני שאתם מתחייבים לפוליסה מסויימת.
  • מחלות מתפרצות מכל הסוגים, לא נכללות באף פוליסה תחת ההגדרה של תאונה אישית. מקור התאונה חייב להיות חיצוני, כך ששום מחלה לא עונה להגדרה.
  • חברות הביטוח יכולות לשחק גם עם המשמעות של הנוסח "אירוע פתאומי אינו צפוי". כך לדוגמא, התפרסם ברבים מקרה בשנת 2016 שבו חברת הביטוח "כלל ביטוחים" בחרה שלא להיעתר לתביעת פיצויים בגין רצח נערה בת 16 במצעד הגאווה. לטענת "כלל" לא היה מדובר באירוע נקודתי, "הנערה בת ה-16 שנרצחה הייתה צריכה לצפות את זה", ולמעשה ביטלה את האירוע כאירוע פתאומי שאינו צפוי.
  • כדי לקבל מחברת הביטוח את הכסף הנתבע בעת תאונה אישית, עליכם להציג ולהוכיח כי התאונה גרמה לנזק גוף ממשי, והנזק נמדד על פי אחוזי נכות, בדרך כלל כפי שאחוזי נכות מוגדרים בביטוח הלאומי. חלק מחברות הביטוח יגדירו תנאים שונים מאלו שמוגדרים בביטוח הלאומי.
  • חברה מסויימת יכולה להגדיר מספר פוליסות שונות, בהם ההגדרה לתאונה אישית, גובה הכיסוי, המקרים בהם תוכלו לתבוע ולהיענות בחיוב, גובה הפרמיה, ושאר הפרמטרים הקשורים לפוליסה שונים. קראו היטב את הפוליסה לפני שאתם מתחייבים אליה, ואל תניחו שאם אתם מחליפים פוליסה בתוך אותה חברה, התנאים והמפרט יהיו דומים.
  • התרחשה חס ושלום תאונה, נפצעתם? תבעו את חברת הביטוח וברוב המוחלט של המקרים, כסף הפיצויים אותו עליכם לקבל ממנה פטור ממס!
  • גם עם המילים "אובדן כושר עבודה" נהנות לשחק חברות הביטוח. עליכם לוודא שאובדן כושר עבודה על פי הנוסח בפוליסה שאתם רוכשים מתאים כאובדן כושר עבודה בעבודה שלכם, שזה כמובן משתנה מאוד מעבודה לעבודה. תוכניתן בחברת סטרט אפ יכול לעבוד אם נגדעה לו הרגל חס ושלום, אך עובד ניקיון לא יכול לתפקד ללא רגל, לדוגמא.
  • הסכומים הנקובים בפוליסה שלכם מתייחסים למקרה של מוות כתוצאה מהתאונה. במידה ומתואר סכום של 500,000 ש"ח עבור תאונה, אך תאונה גרמה לכם נזק גופני בהיקף של כ-50% נכות (לרוב כפי שמוגדרים אחוזי נכות בביטוח הלאומי, כאמור, אם כי לא תמיד), הסכום שישולם לכם הוא 250,000 ש"ח, פטור ממס, כנאמר לעיל.
  • התרחשה תאונה? יש לכם עד שלוש שנים ממועד התרחשות התאונה להגיש את כל מסמכי התביעה לבית המשפט, אחרת תוכרז התיישנות על התאונה והתביעה בוודאות לא תתקבל על ידי חברת הביטוח. באופן כללי אני ממליץ לא להמתין כלל, ובטח שלא שלוש שנים, בשום מקרה של תביעת חברת הביטוח. גם אם הגשתם את מסמכי התביעה לחברת הביטוח תוך זמן קצר ממועד התאונה, אך לא מיהרתם והגשתם תוך שלוש שנים את מסמכי התביעה לבית המשפט – חברת הביטוח תוכל, על פי חוק, לדחות את תביעתכם.

 

הגשת תביעה בגין תאונה אישית שהתרחשה – הליך מורכב ומסובך – איך לעבור אותו בשלום?

במידה והתרחשה תאונה אישית, עליכם להתחיל מיידית בתהליך הגשת תביעה לחברת הביטוח ולבית המשפט. בהתאם לאופי התאונה והמורכבות שלה – יהיה מדובר בהליך מורכב ומסובך. אני ממליץ לא לעבור את הסיוט הזה לבדכם, אלא לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות אישיות, או לפחות לסוכן ביטוח פרטי שיעזור לכם בהליך, ינחה אתכם, ימלא עבורכם את כל הטפסים ויעשה עבורכם כל מה שדרוש להיעשות.

אל תחששו ולו לרגע מהעלויות הכרוכות בקבלת שירותים אלו מעורך דין או מסוכן ביטוח פרטי, שכן במידה ותעזרו בבעל מקצוע, תעלו משמעותית את הסיכויים שתביעתכם תתקבל ותאושר, וכמו כן סיכוי סביר שעורך דין טוב שינהל עבורכם את הגשת התביעה יצליח גם "להוציא" סכום גבוה יותר מחברת הביטוח, כך שהתשלום עבור שירות שכזה ישתלם לכם עם ריבית.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים נובע מתוך ההנחה כי הסיכוי להתרחשות תאונות של תלמידים הוא גבוה גם כאשר מוסד החינוך שם דגש על השמירה והבטיחות של התלמידים, ולכן משרד החינוך מחייב

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.