ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח רכב הראל סוויץ' – יצאנו לבדוק האם הפוליסה משתלמת

כשזה נוגע לביטוח רכב, כדאי לעשות את המקסימום שניתן כדי לשלם פחות.

מדובר בהוצאה גדולה מאוד, במידה ואתם מבטחים את הרכב שלכם מקיף + חובה מדובר במינימום 300 שקלים בחודש, וכל חיסכון יתקבל בברכה.

בחברת הביטוח הראל הוציאו פוליסה חדשה בשם "הראל סוויץ'".

תחת הפוליסה הזו, ניתן לקבל הנחה משמעותית לכאורה עבור נהגים שממעיטים שימוש ברכב, שנוהגים ונוסעים מעט יחסית.

האם הפוליסה הזו משתלמת באמת או שמדובר בטריק שיווקי מתוחכם? מיד נגלה.

 

מה זה הראל סוויץ'?

הראל סוויץ' היא פוליסת ביטוח מקיף + חובה (צד ג' בעלויות רגילות ולא כלולות במסגרת הראל סוויץ'), פוליסה מיוחדת ומותאמת לנהגים שנוהגים מעט.

התשלום החודשי על הביטוח יקבע לפי מרחק הנסיעה שהרכב נוסע כל חודש בפועל, במבחן המציאות. נסעתם יותר? שלמו יותר. נסעתם מעט? שלמו פחות.

זה מתאים בעיקר לכאלו שנוסעים מעט ברכב, או נוסעים די הרבה אבל רק למרחקים קצרים, או כפוליסת ביטוח לרכב שני במשפחה שבו נוסעים פחות מאשר ברכב העיקרי באופן טבעי.

 

הרעיון מאחורי הראל סוויץ' – למה זה מתאפשר לשלם פחות אם נוהגים פחות?

חברות הביטוח, כשהן בונות תמחור לפוליסת ביטוח לרכב, מתחשבות בדבר עיקרי כמעט יחיד – הסיכוי להפעלת הביטוח.

במידה והסיכויים להפעיל את הביטוח נמוכים – הן יכולות להרשות מחיר נמוך מאחר והסיכוי שהן יקבלו כסף מבלי שיצטרכו להוציא כסף גבוה.

במידה והסיכוי להפעיל את הביטוח גבוה, במידה ולדוגמא מדובר בנהג בעל היסטוריית תאונות ותביעות, שלילות רישיון, וכן, גם נהג שמרבה לסוע ברכב – עלות הביטוח תגדל. החישוב פה הוא סטטיסטי ומתמטי: מי שנמצא פחות זמן בנהיגה על הכביש, יש פחות סיכוי שיעשה תאונה, לעומת מישהו שנוהג הרבה ומבלה זמן רב יותר מאחורי ההגה על הכביש.

בהראל רוצים לצ'פר ולתת מחיר מיוחד לכאלו שלא משתמשים הרבה ברכב, וככה למשוך באמצעות מחיר אטרקטיבי חלק לא קטן בכלל מהנהגים.

ההורים שלי, לדוגמא, מחזיקים שני רכבים. הרכב העיקרי הוא של אבא שלי, והרכב המשני הוא של אמא.

אבא נוסע ברכב שלו, ובנסיעות משפחתיות – משתמשים גם כן ברכב שלו, שהוא נוח יותר ומפנק יותר.

אמא שלי משתמשת ברכב שלה למטרה אחת, ולמטרה אחת בלבד: נסיעות לעבודה.

היא עובדת במרחק של 5 דקות נסיעה מהבית, כך שהרכב על הכביש 10 דקות ביום בין ימים ראשון ועד חמישי, סך הכל, הרכב בשימוש 50 דקות בשבוע.

לפעמים קצת יותר, אם היו לה עוד קצת סידורים. פוליסת הראל סוויץ' בנויה לאנשים כמו אמא שלי, שמגיעה ל-2,000 קילומטרים של נסיעה בשנה בערך.

לפני שאפרט על מחירים ואשווה אותם באופן גס למחירים של פוליסות רגילות לכל נהג, חשוב לדעת עוד כמה דברים על הראל סוויץ' לפני שנתקדם.

 

עוד דברים שכדאי לדעת על פוליסת הראל סוויץ'

  • הפוליסה ניתנת אך ורק לנהגים מעל גיל 21.
  • הפוליסה ניתנת אך ורק לנהגים עם ותק של יותר משנה על הכביש.
  • רכב ששוויו העדכני מעל ל-200,000 ש"ח לא יבוטח במסגרת הראל סוויץ'.
  • הביטוח מתאים ומשתלם לממעטים בנסיעה, בעיקר לרכב שני במשפחה, חיילים שמגיעים רק בסופי שבוע מהצבא, אנשים עם שימוש נמוך ברכב וכדומה.
  • כדי שבחברת הראל ידעו כמה נסעתם, יגיע אליכם טכנאי שליח ביציאה לדרך עם הביטוח ויתקין לכם ברכב רכיב חכם ללא עלות. הרכיב החכם ימדוד את מרחקי הנסיעה שלכם ותוכלו לצפות בנתונים באמצעות התחברות לרכיב החכם עם אפליקציה בסלולרי שלכם. האפליקציה תראה לכם את מרחקי הנסיעה שלכם כדי שתוכלו לוודא ולצפות מראש את מחיר הביטוח שלכם, ובמקביל גם מספקת ערך מוסך – שירותי דרך, ליווי בזמן חירום וכדומה.

 

איך מצטרפים להראל סוויץ'?

מתקתקים "הראל סוויץ'" בגוגל ונכנסים לעמוד הייעודי של חברת הראל עבור הפוליסה המיוחדת. לוחצים על "לקניית ביטוח" ובעמוד הבא על "אני רוצה הצעת מחיר". יעלה טופס בכמה שלבים על המסך. בשלב הראשון תצטרכו להקליד שם פרטי, שם משפחה, טלפון סלולרי ומספר תעודת הזהות שלכם. בשלב הבא תצטרכו לעדכן מתי הביטוח הנוכחי שלכם נגמר ותצטרכו להתחיל ביטוח חדש.

לאחר מכן, יבקשו בטופס שעל גבי המסך להכיר את הרכב שלכם – הקלידו מספר רישוי ודגם הרכב יוצג על המסך. אם אין לכם בשלוף את מספר לוחית הרישוי של הרכב, אפשר פשוט להכנס לאפליקציית סלופארק, פנגו, או כל אפליקציית חניה אחרת – מספר לוחית הרישוי של הרכב שלכם רשום שם. אם יש הלוואה או כל שיעבוד אחר על הרכב (מימון מכל סוג), תתבקשו לדווח על כך כעת.

בהמשך, תצטרכו למלא פרטים שיעזרו לכוונן את מחיר הביטוח שלכם – האם זהו ביטוח שמי לנהג אחד, שני נהגים או שאולי ביטוח לכל נהג (ויש לזה השפעה אדירה על המחיר, עדיף לא יותר משני נהגים רשומים לביטוח של רכב מסויים), ועוד מידע על העבר הביטוחי – ההיסטוריה הביטוחית, תביעות בעבר, או שלילות רישיון.

 

אז כמה חוסכים באמצעות הראל סוויץ'?

מילאתי את כל הפרטים כדי לקבל הצעה על המסך לגבי הרכב שלי, לראות כמה זה באמת משתלם יותר וזול יותר לסוע פחות, לבלות פחות זמן על הכביש, ולהשתמש בביטוח של הראל סוויץ'. בסיום כל הבירורים, השאלות, והטופס, עלו על המסך 2 הצעות מחיר לביטוח. אחת מסוג הראל סוויץ' שמותאמת לנוסעים 10,000 קילומטר בשנה, ואחת הייתה הצעת ביטוח במסלול רגיל ללא מדידת נסיעות.

ההצעה של הראל סוויץ' הראתה שאם אסע 10,000 קילומטרים בשנה, אשלם על ביטוח הרכב שלי 3,800 שקלים.

ההצעה על ביטוח רגיל שעלתה על המסך הייתה כמעט בדיונית – 5,200 שקלים, הניחוש שלי הוא שזוהי הצעה פיקטיבית שנועדה להציג באור חיובי את ההצעה של מסלול הסוויץ'. ברור לי לחלוטין שאם אבקש מהראל ביטוח רגיל, שלא במסלול סוויץ', על הרכב שלי, לא אקבל הצעה של 5,200 שקלים.

אני יודע שהצעות ביטוח סביב הרכב שלי הן 4,000 שקלים ומעלה כשאני מתעניין וסוקר שוק מול חברות ביטוח, כך שהראל סוויץ' אכן חוסך לי כסף, סכום לא מבוטל של כ- 400 שקלים מההצעות הממוצעות שאני מקבל כשאני מתעניין בנוגע לביטוח לרכב שלי.

וזו ההצעה עבור נסיעה של 10,000 קילומטר בשנה, מה עם אנשים כמו אמא שלי, שנוסעים 2,000 קילומטרים בשנה? ההצעה תהיה זולה בהרבה ותחסוך כסף רב.

 

לסיכום

הראל סוויץ' היא פוליסה משתלמת וכדאית שמותאמת לנהגים שלא עושים שימוש רב ברכב, ממעטים בזמן נסיעה על הכביש. הרעיון הוא שמי שנוסע פחות, מסתכן פחות בהפעלת הביטוח, ולכן הראל מעוניינת לצ'פר אותו ולהוזיל לו את עלויות הביטוח.

ההצטרפות להראל סוויץ' היא פשוטה, דרך אתר חברת הביטוח הראל. החיסכון? לפי הבדיקה שלי, אני בעצמי יכול לחסוך כ-400 שקלים מההצעות הממוצעות שאני מקבל על ביטוח שנתי לרכב שלי, אם ארשם לפוליסה של הראל סוויץ' ואנהג 10,000 קילומטר בשנה, ואוכל לחסוך יותר אם אסע פחות מכך.

מדובר בפוליסה מעולה למי שלא נוסע יותר מידי ומעוניין לחסוך ולשלם פחות בביטוח, וזה גם מאוד משתלם וכדאי.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.