ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח נסיעות לחו"ל

אולי זה יוקר המחיה, אולי בכלל האקזוטיות שבחוץ לארץ או שזו אפילו סתם בריחה מהמציאות – אבל בשורה התחתונה ברור לכולם שהישראלים מעדיפים לנפוש בחו"ל. עם אלפי טיסות יוצאות ונכנסות, ורפורמת שמיים פתוחים שיצאה לדרך, נראה כאילו החופשה הבאה שלכם בחוץ לארץ קרובה מתמיד.

אז אתם בטח כבר אורזים בגדי ים או מעילים ובוחרים את היעד לפי מזג האוויר שאתם רוצים, אבל שנייה לפני שאתם מתחילים את הבטן גב או את מסעות השופינג והתיירות כדאי לעשות לעצמכם רשימה של הדברים שאתם צריכים לסדר מבחינה ביורוקרטית.

תצטרכו כמובן לקנות חבילות תקשורת לארץ אליה אתם מגיעים, אולי להחליף את כרטיס הSIM, ולהכין מסלולי נסיעה מועדפים לאתרים בהם אתם הולכים לבקר.

רגע לפני שאתם סוגרים את ההכנות, אל תשכחו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שישאיר אתכם בטוחים גם מחוץ לגבולות הארץ.

ביטוח נסיעות לחו"ל – נשארים בטוחים

עד שנת 2017

מכירים את זה שאתם רוצים לרכוש מוצר אבל לא מצליחים להשוות בין החברות השונות? יש מפרטים אחרים, רמות מחירים שונות, תנאים מיוחדים ואותיות קטנות ומרוב עצים אתם לא מצליחים לראות את היער.

זה היה המצב בשוק ביטוח הנסיעות לחו"ל עד שנת 2017.

לאחר תלונות חוזרות ונשנות של ישראלים על התחמקות של חברות הביטוח מקיום תנאים בהסכם או החרגות בתנאי הפוליסה, החליטו בממשלה להתערב בשוק שהיה פרוץ עד אותו הזמן.

בספטמבר 2017 נכנסה לתוקפה הרפורמה שמכריחה את כלל החברות במשק לעבור לפורמט אחיד וקבוע של ביטוח שיכול לאפשר לאזרח הפשוט לערוך השוואה בין החברות השונות ולהחליט מה ההצעה שיכולה להתאים לו במיוחד.

ביטוח הנסיעות שאתם יכולים לרכוש

כולם יכולים וצריכים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל, אך חשוב לדעת מהי החבילה הבסיסית שאותה ניתן לקבל דרך כל החברות כפי שנקבע ברפורמה של הפיקוח על הביטוח.

בחבילה הבסיסית ניתן לקבל שירותי רפואה כמו הוצאות על האשפוז, במידת הצורך הרפואי – מימון ההעברה לישראל, הטסת מלווה אל המבוטח, טיפולי חירום של המערכת הדנטלית, מימון תרופות במידת הצורך והוצאות רפואיות נלוות.

כמו כן, במידה ואישה טסה בלי לדעת שהיא בהיריון ומגלה אותו במהלך השהות בחו"ל, ויש הוצאות הנלוות לכך – גם אלו מכוסות על ידי חברת הביטוח.

כמו כן, במידה ונגרם לצד שלישי נזק על ידי המבוטח, הוצאות אלו גם הן כלולות ברובד הביטוח הבסיסי, עם החרגות בנוגע לשימוש בכלי רכב או ספורט מסוכן.

השינוי בביטוח בעקבות הרפורמה

עד שנת 2017, אדם שהיה מזמין חבילת טיסה אך בסופו של דבר נאלץ לבטל את הטיול בגלל מוות פתאומי של קרוב משפחה או מסיבה רפואית, היה זכאי לקבל החזר כספי מהביטוח.

כעת, לאחר השינוי, כיסוי זה אינו נכלל עוד בחבילה הבסיסית ויש להוסיף תשלום כדי לכלול אותו בתוך הביטוח. זהו כיסוי חשוב שכל אחד צריך לשים לב אליו, מאחר ואין לדעת מה יילד יום או מה אפילו מה יקרה בשעה הקרובה.

כמו כן, ברוב הביטוחים היה קיים גם סעיף שדיבר על אובדן או עיכוב בהגעת המזוודות והכבודה.

עד השינוי סעיף זה היה כלול ברוב חבילות הבסיס של חרות הביטוח, אולם כעת גם הוא סעיף של תוספת תשלום.

כיסויים נוספים שניתן לרכוש בתוספת לחבילת הבסיס

כיסוי ספורט אתגרי/ ספורט חורף

בישראל של השנים האחרונות יש אופנה לטוס לאתרים שונים באירופה לאורך כל השנה בכדי לגלוש על מדרונות הרים המושלגים.

הסקי הפך להיות כמעט ספורט לאומי, ומספיק להסתכל על התור המשתרך מול הר החרמון בימים מושלגים כדי להבין את זה.

עם כל הכיף וההנאה, תאונות סקי הן כמעט דבר שבשגרה. קריעת גידים, שבירת רגל או נקיעת קרסול – כל אלו מחייבים טיפול רפואי שאינו כלול בחבילת הבסיס של ביטוח נסיעות לחו"ל ויש לרכוש זאת במיוחד.

על אותו העיקרון בדיוק ישנו ביטוח מיוחד עבור אנשים העוסקים בספורט אתגרי כגון מסעות אופניים, טיפוס הרים או גלישה.

במידה ומבוטח נפצע תוך כדי עיסוק בספורט שכזה, הוא זכאי למימון רק במידה ורכש במיוחד את התוספת עבור כיסוי ביטוח לספורט אתגרי.

כיסוי גניבות מחשבים וטלפונים ניידים

בעולם המודרני, כל המידע שיש לכם בחיים מצוי על המכשירים החכמים שלכם. בין אם מדובר על המחשב הנייד או הסמארטפון, הם מכילים בזיכרון שלהם את כל הדברים הכי חשובים לכם בעולם. יומני פגישות, אנשי קשר, סיסמאות והכל במקום אחד.

פעם ניסיתם לחשוב מה תעשו אם אחד המכשירים הללו ייגנב מכם? זו יכולה להיות קטסטרופה עבור כל אחד, במיוחד עבור מי שמנהל את חייו בצורה זו.

חברות הביטוח גם הן מבינות את הפוטנציאל ההרסני שיש בתרחיש כזה ולכן מציעות ביטוח ייחודי לכיסוי עבור גנבה של מכשירים אלו.

זהו כמובן כיסוי ביטוחי שיש לרכוש במיוחד ולא מגיע עם חבילת הבסיס המוצעת לכל נוסע לחו"ל.

כיסויי שירות והצלה

חושבים שתצטרכו חילוץ אי שם בטיול שלכם? זהו כיסוי ביטוחי שצריך לשקול האם מתאים לטיול שלכם או לא.

במידה ואתם מתכננים לעשות נסיעה לאירופה הקלאסית, כמה ימים לפראג ולחזור הביתה, ככל הנראה לא תמצאו את עצמכם במקום שמצריך חילוץ.

אם לעומת זאת, אתם מתכננים טיול לדרום אמריקה או להודו ואתם יודעים שיש סיכוי שתיתקעו בחור נידח ללא אמצעי תקשורת ויכול להיות שתצטרכו לשלם על חילוץ עשרות אלפי דולרים, אולי הכיסוי הזה כן משתלם בשבילכם. צריך לזכור שזהו כיסוי שמייקר את הביטוח ולכן חשוב להתאים אותו לטיול שאתם מתכננים.

למה חשוב לשים לב בביטוח הנסיעות שלכם?

תוקף הביטוח

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא אך ורק לזמן שהגדרתם ושאתם משלמים תמורתו. זוהי נקודה שחשוב להבהיר. אם יקרה לכם משהו, גם אם זה נכלל תחת ההגדרה של הביטוח שרכשתם, אך תוקף הביטוח נגמר, לא תהיו זכאים לקבל שום דבר מחברת הביטוח.

בואו ניקח דוגמה כדי להבהיר את החשיבות של הנושא. נניח ורכשתם ביטוח כבודה שנגמר ממש כמה דקות לפני העלייה שלכם למטוס.

לפתע, כשאתם נוחתים, אתם מגלים שהמזוודה שלכם לא הגיעה. אם הביטוח שלכם פקע לפני כן, לא תוכלו להיות זכאים לקבלת הפיצוי. חשוב לרכוש ביטוח מרגע הטיסה ועד לרגע שבו אתם חוזרים הביתה עם כל הציוד שלכם.

דמי השתתפות עצמית

בחלק מהפוליסות יש דרישה מחברת הביטוח להשתתפות עצמית של המבוטח.

חשוב לשים לב מהם דמי ההשתתפות העצמית נדרשים, מאחר ולפעמים הם יכולים להיות בגובה של הנזק עצמו וכך יוצא שהדבר לא משתלם.

קראו את כל האותיות הקטנות בנושא ובחנו היטב מה גובה הפיצוי לו אתם זכאים לאחר שמקזזים את ההשתתפות העצמית בנזק.

מצב רפואי נוכחי

גם אנשים חולים מעוניינים לנסוע לחו"ל, וגם הם רוצים להיות מבוטחים, אך לפעמים חברות הביטוח אינן מסכימות לבטח באופן בסיסי אנשים חולים.

הרי יכולה להיות החמרה במצבם בכל רגע, ולכן זהו סיכון שלא כל חברה מוכנה לקחת.

לכן, ישנה הרחבה קיימת המאפשרת לאנשים חולים לרכוש פוליסה ייחודית המכסה גם את מצבם הרפואי הקיים והחמרות היכולות להתרחש כתוצאה ממנו.

יש צורך להוסיף על כך כסף אך זה בהחלט משתלם במידה ומתרחשת החמרה כלשהי בזמן הטיול לחוץ לארץ.

מגבלות גיל

משפחות רבות נוסעות לחו"ל ביחד ולכן יש צורך לבטח את כולם, מגדול ועד קטן.

בכל ביטוח ישנן הגדרות שונות למגבלות גיל, מאחר וביטוח ילדים ומבוגרים הוא שונה בתכלית. רמות הסיכון הן אחרות, הנזקים שיכולים להתרחש הם שונים ולכן חשוב לבטח בהתאם למגבלה הקיימת בפוליסה.

כיסוי ביטוחי של מבוגר לא תמיד יתאים לילד ויש צורך לבחון האם הפוליסה כוללת את כל השירותים הרפואיים הנדרשים.

ביטוח דרך חברות האשראי

חברות אשראי רבות כמו ישראכרט ואמריקן אקספרס מציעות ללקוחות שלהן ביטוח נסיעות חינם לחו"ל.

חלק מהן מאפשרות לצרף גם ביטוח לכבודה, אחרות אינן מבטחות את המזוודות, אך כולן מציעות את שירותיהן לנסיעה של עד 5 ימים, בחינם.

לאנשים בריאים, ללא היסטוריה של מחלות, בטיול רגיל ללא סיכונים מיותרים – יכול להיות שזהו הביטוח המשתלם ביותר וכדאי לבדוק לפני הנסיעה לחו"ל האם חברת האשראי שלכם מעניקה את השירות הזה ומה הוא כולל בתוכו.

בכל מקרה להוסיף כיסויים ייצא זול יותר במידה והשירות הבסיסי הוא בחינם.

נסיעה נעימה! 

כתבות נוספות בנושא

פסל החירות
ביטוח נסיעות לארצות הברית

ביטוח נסיעות לארצות הברית מספק כיסוי למגוון רחב של אירועים אפשריים כמו הוצאות רפואיות במהלך השהות, אובדן כבודה, ביטול הנסיעה ועוד. כמו בכל ביטוח נסיעות

קרא עוד »
ביטוח ספורט אתגרי
ביטוח ספורט אתגרי

צניחה חופשית, באנג'י, טיפוס הרים, רפטינג וסקי מים יכולים להיות אטרקציות מטריפות מחוץ לישראל. הנופים ותוואי הדרך משתנים והחוויה בדרך כלל אקסטרימית ומאתגרת בהרבה ממה שניתן לבצע במדינתנו הצנועה.

קרא עוד »
פספורטכארד
פספורטכארד – כל המידע החשוב

חברת פספורטכארד שהוקמה בשנת 2011 נכנסה לשוק הביטוח הישראלי בסערה רבה, בעיקר מאחר והביאו בשורה מרעננת בליווי גימיק חדשני: החברה מציעה לקהל לקוחותיה כרטיס מגנטי לתשלום תביעה במקום ישירות דרכה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.