ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח טיסה ונסיעה לחו"ל בעידן הקורונה – לא ממריאים לפני שחותמים על הפוליסה

חושבים לטוס לחו"ל? בעת האחרונה, עולם הביטוח עובר שינויים משמעותיים, גם מאחר ונמלי התעופה כמעט מושבתים בעקבות מגיפת הקורונה, גם מאחר ובתקופה הזו חשוב לאנשים לבטח את עצמם עבור ביטול טיסה, במידה וידרשו לבטל את הנסיעה בעקבות המצב, וגם מאחר ובחו"ל הסיכויים לחלות בקורונה גבוהים, וחברות הביטוח מסתגלות בהתאם ומציעות הרחבות קורונה.

מספר מדינות ישמחו לקבל ישראלים גם בעת הזו, מספר מדינות יקבלו אותנו אך ידרשו כי מיד נכנס לבידוד של כשבועיים עם ההגעה ליעד, כאשר נחזור לארץ ככל הנראה נדרש לבידוד נוסף, ויש מדינות שלא מוכנות כרגע לקבל ישראלים כלל וכלל, עד יעבור זעם והמגיפה תמוגר או לפחות תרגע.

בתקופה כזו, ישראלים רבים שנדרשים לטוס לחו"ל, רוצים לא רק לבטח את עצמם כמו בתקופות רגילות, אלא גם לבטח את הטיסה שמא יצטרכו לבטל את הטיסה בעקבות המצב (במידה ויחלו ו/או ידרשו בבידוד, או במידה ומדינת היעד תפסיק לרצות לקבל ישראלים במועד הטיסה, הכללים ופירוט המדינות עשויים להשתנות באופן די תדיר), וגם לבטח את עצמם נגד הקורונה באופן ספציפי.

 

ביטוח טיסה

ביטוח כנגד טיסה שבוטלה או ביטול מצד הלקוח, אפשרי בשתי דרכים. הדרך הראשונה, כמו שאנחנו רגילים, בזמן הזמנת כרטיס הטיסה. אם אתם מזמינים אונליין, יש סיכוי שיקפוץ איזה באנר שיציע לכם לשלם קצת יותר בשביל ביטול נוח וזול יותר, או שתעודכנו לגבי תנאי ביטול נוחים.

אם זו טלפונית – חובה על הנציג הטלפוני לספר לכם על תנאי הביטול (במיוחד בתקופה הזו, ובכלל), ואם הוא לא עשה זאת – חובה עליכם לשאול. יש טיסות שאי אפשר לבטל, כך שתדרשו לשלם דמי טיסה מלאים גם אם לא הגעתם לטיסה, ויש טיסות שאפשר לבטל בעלות נמוכה מאוד ובתנאים נוחים.

זה בדרך כלל נקבע לפי היעד של הטיסה, הביקוש לטיסה, והאם עבור טיסה זו קיימת רשימת המתנה (פירוש הדבר שבמינימום מאמץ, חברת התעופה מארגנת מישהו אחר שישב במקום שלכם על המטוס).

הדרך השנייה, במידה וחברת התעופה לא מאפשרת לכם ביטוח על הטיסה עצמה, ואתם מודאגים מהעניין, היא לפנות לגורמים צד שלישי שלא קשורים לחברת התעופה באופן ישיר, ויבטחו עבורכם את הטיסה. חיפוש מהיר בגוגל יחשוף בפניכם את חברות הביטוח שמציעות ביטוח שכזה, ועליכם לפנות לחברה כזו.

בתקופה הזו, כשהקורונה מהווה גורם לביטול טיסות רבות, החברות האלו מציעות שירות לוקה בחסר – מחירים גבוהים והחזרים חלקיים בלבד, או שלא מציעות את שירותיהן בכלל.

אין מה לעשות, הסיכון שהן נוטלות הוא גבוה.

ביטוח רפואי לשהות בחו"ל – למה זה חשוב?

אני יכול להגיד לכם למה זה חשוב ממקור ראשון – כשהייתי בירח דבש בתאילנד עם אישתי, סדקתי צלע בזמן שגלשתי על מגלשת מים משוגעת ומסוכנת. טופלתי על ידי צוות רפואי במקום, קניתי משחות הרגעה לכאבים, משככי כאבים, והכל עלה כסף – הרבה כסף.

תראו, גם ככה לא בכל מקום בעולם אפשר לקבל טיפול רפואי ברמה ובאיכות שיש לנו במדינה שלנו – הרופאים בארץ מוכשרים, אחראיים ולמודי ניסיון, הדבר האחרון שאתם רוצים זה שבנוסף לטיפול ש"אינו בייתי" במחלה או בפציעה שלכם, תדרשו גם להתעסק עם הוצאות מיותרות – לפעמים של אלפי שקלים ואם אתם נכנסים לאישפוז מקומי בחו"ל, גם עשרות אלפי שקלים.

הביטוחים לחו"ל מאוד משתלמים וזולים, וחבל לא להוציא סכומים נמוכים כדי למנוע מעצמכם פוטנציאל לתשלומים גבוהים על טיפולים רפואיים ואישפוזים.

 

איך עושים ביטוח רפואי עבור זמן השהות בחו"ל?

בניגוד לענפים אחרים בעולם הביטוח כמו ביטוח רכב לדוגמא, בביטוחים רפואים לשהות בחו"ל, אין פערים גדולים בדמי הביטוח ובכיסויי הביטוחי שתקבלו (לפחות לא אם מדובר בחופשה לזמן סביר, עד חודש פחות או יותר). הסכומים היומיים יחסית נמוכים, והשוואת מחירים יכולה להניב חיסכון, אבל לא חיסכון אדיר.

בדרך כלל כשמדובר על ביטוח (או כל מוצר או שירות) שאפשר להפעיל בו כח מיקוח ולהשיג הטבות בתנאים ובמחירים, הייתי ממליץ לפנות לחברות הביטוח טלפונית.

מאחר ומדובר בשירות שבו יש סוג של קונצנזוס סביב המחירים ותנאי הביטוח, לא בטוח שכדאי לכם לבזבז זמן ומאמץ מיותר, בשביל "כסף קטן". אישית, אני עושה ביטוח נסיעה לחו"ל בשער היציאה, רגע לפני שאני עולה על הטיסה, דרך הסלולרי שלי. התהליך מהיר, זריז, מקוון לחלוטין ולוקח דקות בודדות. ביטוח לפני נסיעה לחו"ל כנראה גם ככה עולה פחות כאשר עושים אותה דיגיטלית ולא מול נציג טלפוני.

נוסעים לתקופה ארוכה? ביטוח רפואי על זמן השהות שלכם בחו"ל נקבע לפי מספר פרמטרים, הבולט והקובע ביותר שביניהם הוא משך החופשה. התשלום הוא פר יום נסיעה. במידה ואתם נוסעים לתקופה ארוכה, של יותר מ-3 או 4 שבועות, הייתי ממליץ כן לעשות את הפעולה טלפונית מול נציג חברת הביטוח, שכן העסק מתחיל להיות יקר יותר, וככל שהוא יקר יותר ככה תוכלו לקבל הנחות גדולות יותר אם תפעילו מיקוח טלפוני.

אם אתם נוסעים באופן תדיר לחו"ל, ואם אתם קבוע בנסיעותיכם עושים את הביטוח דרך אותה חברת ביטוח – יש לכם כח צרכני ותוכלו לספר על כך לנציג ולדרוש הנחה ותנאים טובים יותר. אם יש לכם כמה נסיעות צמודות במקרה, ואתם לא נוסעים באופן תדיר בדרך כלל אבל יצא שיש לכם כמה טיסות קרובות, גם על זה תוכלו לספר לנציג, ויתכן שיעשה לכם "חבילה זולה" יותר, וישקלל לכם מחיר על 2-3 חופשות צמודות ביחד.

 

ביטוח קורונה

בואו נודה במציאות – ידענו שזה יגיע. כשהתחיל כל הנושא עם הקורונה, ידענו בוודאות שיגיע הרגע ויצאו ביטוחים נגד הקורונה – בארץ ובחו"ל. בארץ זה קצת פחות רלוונטי מאחר והחולים מקבלים טיפול במסגרת שהותם בארץ משירותי הרפואה הקיימים בארץ.

ובחו"ל? מה קורה אם חליתם בקורונה בחו"ל ואתם נזקקים לטיפול רפואי או אישפוז? החלוצים בתחום היו חברת פספורטקארד, שהוציאו ראשונים חבילות ביטוח חו"ל כולל ביטוח נגד מחלת הקורונה. אם אתם חוששים ואם אתם בקבוצת סיכון, וגם אם לא, מחיר הביטוח סביר ואם קורונה זה משהו שמדאיג אתכם – שווה לבדוק את המחירים והתנאים, והיקף הכיסוי.

בפספורטקארד יתנו לכם ביטוח נגד מחלת הקורונה בכל גיל, אך מעל גיל 70 יסבכו אתכם עם בירוקרטיות ואישורים רפואיים שירצו לראות לפני שהביטוח מתחיל.

כל ההוצאות סביב הקורונה יכוסו עד גובה תקרת הפוליסה, ובמקרים חריגים בהם תדרשו לטוס באופן בהול לארץ ולקבל טיפול בארץ – גם את זה פספורטקארד יכסו עבורכם. אין ספק, למי מכם שמודאג ובמיוחד למבוגרים ובעלי מחלות רקע – זה משהו שווה מאוד לבדוק לגביו ולבקש ביטוח עבורו לפני הנסיעה לחו"ל.

היתרון בטיסות עכשיו

חשוב מאוד לציין, לסיכום, במאמר מוסגר, שטיסות עכשיו זה דבר שחשוב לשקול. יתכן ותוכלו לעשות את חופשת החלומות עליה חלמתם, במחיר ממש משתלם.

הטיסות זולות מאוד בעקבות הביקוש הנמוך, ויש מדינות שישמחו לקבל ישראלים גם בלי כניסה לבידוד מיד עם הנחיתה (לעומת זאת, נכון לעכשיו תדרשו בבידוד של שבועיים כשתחזרו לארץ, אך ההנחיות מאוד דינמיות ועשויות להשתנות על בסיס שבועי).

טיסות לארצות הברית, סתם לדוגמא, כרגע עולות כמעט חמישית מחיר מבשגרה, ואם בא לכם לבלות בלונה פארקים, מיותר לציין שאלו בתפוסה חלקית מאוד, והתורים כמעט ריקים.

חשוב לקחת בחשבון מאפיינים כאלו כאשר קובעים טיסה בעידן הקורונה, מאחר והמגיפה יכולה להשפיע מאוד על אופי החופשה, ועל מחירי החופשה.

חשוב גם לחשב עלויות והשלכות של בידודים ביעד או בחזור לישראל. יש מקומות בעולם שיקבלו ישראלים אך הרבה חנויות ושווקים סגורים, והחופשה הרבה פחות אטרקטיבית, ויש חופשות שהופכות להרבה יותר אטרקטיביות (כמו בדוגמא שנתתי) בעקבות הקורונה.

מה שבטוח – בשני המקרים המחירים באמת זולים יותר, לפחות מחירי הטיסות (ובהמון מקרים גם מחירי השירותים והבילויים ביעד), וגם אחרי שתשלמו על ביטוח טיסה, ביטוח רפואי לזמן השהות בחו"ל, וביטוח קורונה מורחב, עדיין ישאר לכם כיס מלא ביחס לחופשה שהייתם עושים בזמן שגרתי יותר.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

ביטוח ספורט אתגרי

צניחה חופשית, באנג'י, טיפוס הרים, רפטינג וסקי מים יכולים להיות אטרקציות מטריפות מחוץ לישראל. הנופים ותוואי הדרך משתנים והחוויה בדרך כלל אקסטרימית ומאתגרת בהרבה ממה שניתן לבצע במדינתנו הצנועה.

קרא עוד »