ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח חובה ומקיף – הדרך הטובה ביותר להשיג את המחיר הטוב ביותר

רבים האנשים אשר מרגישים כי הם יכלו לסגור מחיר טוב יותר בעבור ביטוח החובה והמקיף שלהם. במרבית המקרים, האנשים אשר מרגישים כך צודקים.

זאת מאחר ואנשים אינם פועלים באופן מכוון וסיסטמתי כפי שצריך לפעול במקרים מסוג זה.

זאת מאחר וחברות הביטוח בנויות ומשווקות את המוצרים שלהם במטרה לבלבל אותך ולשלם יותר מאשר תכננת.

בנוסף, אנשים לא רוצים להתעסק בביטוחים, ולכן השיווק המבלבל עובד באופן מוצלח יותר בעבור חברות הביטוח מאשר תחומים בהם אדם מעוניין להתעסק כמו אופנה או עלות החופשות שלו.

לכן, אנשים מוציאים דילים מוצלחים יותר בתחומים בהם הם נהנים להתעסק מאשר אלו שהם לא מעוניינים להתעסק בהם, זאת על אף שהחיסכון יכול להיות גדול יותר.

בהתאם לכך במאמר זה אנו נפרט אודות הדרכים השונות לקבלת הטבות והנחות אשר יסייעו להשגת המחיר הטוב ביותר לביטוח החובה והמקיף לרכב. אנו נעשה זאת באמצעות כללים אשר יתוארו באופן כרונולוגי, כלומר הכללים אשר צריכים להיעשות עוד בטרם פנה לחברות הביטוח ועד לשלבים הסופיים של העסקה.

 

כללים להשגת מחיר טוב יותר בעבור ביטוחי החובה והמקיף לרכב:

הבנה מה הביטוח אותו אתה צריך – השלב הראשון והבסיסי ביותר להשגת המחיר הטוב ביותר הוא הבנה מה הביטוח אותו אתה צריך, שלב זה צריך להיעשות עוד בטרם הוא פונה לחברות הביטוח אשר צפויות להעמיס אותו במידע במטרה לגרום לו לרכוש שירותים בהם הוא אינו מעוניין או לקחת חבילות שאינן משתלמות בעבורו בהכרח.

בהתאם לכך, עוד בטרם הוא פונה לחברות הביטוח, עליו לבחון האם הוא מעוניין בביטוח צד ג' או שמא הוא מעוניין רק בביטוח החובה שלו. כאשר אדם מעוניין לבחון ביטוח מקיף, עליו לברר עם עצמו תוך הסתייעות במידע המצוי ברשת מה בדיוק השירותים שהוא מעוניין שיכללו בביטוח המקיף ועל מה הוא יכול לוותר, האם הוא מעוניין שהביטוח יכלול שירותי גרירה, רכב חלופי, האם הוא מעוניין בסעיף הכולל השתתפות עצמית וכדומה, כל אחד מהנתונים הללו יובילו להוזלה או ייקור של הביטוח המקיף.

את ההחלטות הללו אדם לעשות עם עצמו ולא תחת לחץ של חברת הביטוח אשר לה אינטרסים שונים משלו.

לאורך הדרך יציעו לכם הצעות יקרות יותר בטענה כי הביטוח מקיף יותר, ייתכן והדבר נכון, אך השאלה הרלבנטית היא לא מה הביטוח המקיף ביותר בעולם. אלא מה הביטוח לו אתם זקוקים ומעוניינים, והמחיר יקבע בהתאם לביטוח זה ולא בדרך ההפוכה בה היקף הביטוח נקבע על ידי הצרכים של חברות הביטוח.

השוואת מחירים וסקר שוק – לאחר שהלקוח החליט מה הביטוח אותו הוא צריך ובטרם הוא פונה באופן יזום לחברות הביטוח, על הלקוח לפנות לרשת ולאתר הצעות מחיר אשר קיימות במרחב האינטרנטי.

זאת על מנת שיהיה לו נקודת פתיחה בה הוא יודע מה המחירים של השוק, ומאילו מחירים הוא מנסה לרדת. ככל שנקודת הפתיחה תהיה נמוכה יותר, כך סביר יותר כי יצליח להוריד אף יותר את המחיר במהלך המשא ומתן. כמו כן, הוא ידע אילו חברות ביטוח יקרניות באופן יחסי ואילו מציעות הצעות אטרקטיביות.

בהקשר זה נציין כי ישנן אתרים רבים אשר מציעים ביצוע אינטראקטיבי של השוואת מחירים בהתאם לכלים אותם אתם צריכים.

שלב זה לא נועד לפסול חברות ביטוח אלא רק לתת לכם נקודת פתיחה, ייתכן כי חברות ביטוח מסוימות מציעות ברשת הצעות יקרות במיוחד אך יורידו אותו באופן משמעותי לאחר שיחה בה תציינו כי יש לכם הצעות עדיפות.

  1. בדיקה של הטבות ייחודיות – שלב זה צריך להיעשות פעמים, בשלב השוואת המחירים וגם כאשר פונים טלפונית לחברות הביטוח השונות. לאוכלוסיות רבות בישראל מקבלות הנחה במטרה לפתות לקוחות. כך למשל במידה ואתה סטודנט או עובדים בשירות המדינה, אקדמאים, דתיים אשר אינם נוסעים בשבת, בעלי מוגבלויות וקבוצות נוספות ייתכן כי חלק מחברות הביטוח מציעות הנחות משתלמות אשר מותאמות לקהל יעד זה. בהתאם לכך, חפשו הנחות אלו בשלב סקר השוק וגם כאשר אתם פונים טלפונית אל תהססו לשאול האם יש הנחה לקבוצה בה אתם חלק. אתם תופתעו לטובה ותגלו כי יש הנחות במקרים רבים ותחסכו כסף משמעותי.
  2. בדיקת העבר הביטוחי שלכם – חברות הביטוח השונות מציעות מחירים אטרקטיביים לנהגים אשר יש להם עבר חיובי ומיעוט תאונות דרכים. רובן אף מציעות חבילות יעודיות ללקוחות אלו כמו "הפניקס זהיר". חבילות אלו לרוב זולות משמעותית מחבילות רגילות ולכן במידה ואתם עונים לקריטריונים או אפילו רק חושבים שאתם אולי עומדים בקריטריונים, תבררו ותבחנו חבילות אלו.
  3. פנייה לחברות הביטוח ישירות או לקיחת סוכן ביטוח מהרגע הראשון – אין זה משנה אם אתם מהאנשים אשר מעוניינים בסוכן ביטוח או מעדיפים לפעול ישירות מול חברות הביטוח, חשוב שתכריעו בזה עוד בהתחלה, בהמשך לסעיף הראשון שלנו, שבו אתם צריכים להכריע מה בדיוק אתם צריכים ומה לא.

חלק מהאנשים מרגישים שהם חייבים שירות אישי מסוכן ביטוח, אשר יפעל בעבורם למול חברות הביטוח הגדולות וחלק לא. במידה ואתם מאותם אנשים אשר מעוניינים לפעול למול חברות ביטוח, תפנו ישירות לחברות הביטוח לאחר עריכת סקר השוק ותמנעו מתשלום מיותר של עמלות תיווך. אין סיבה כי תשלמו עמלת תיווך במידה ואתם לא מעוניינים בכך.

במידה ואתם מאלו שמעוניינים בסוכן ביטוח, תפנו אליו כבר לאחר שהחלטתם איזה סוג של ביטוח אתם צריכים וערכתם סקר שוק בסיסי במיוחד. סביר להניח שהוא בעל הניסיון יוכל להשיג בעבורכם הנחות ולקצר לכם את הדרך של הוזלת הביטוח החובה והמקיף בהתאם לצרכים שלכם. הוא גם ידע לזהות הנחות ייעודיות בעבורם בהתאם לעברכם הביטוחי והדרכים לקבלת הנחות ייחודיות לכם. חשוב לציין כי גם בחירת סוכן הביטוח הינה אומנות כשלעצמה.

  1. רישום מבוטחים מוגדרים – לקוחות רבים מגיעים לחברת הביטוח ומבטחים כל אדם מעל גיל 24 או כל אדם בעל רישיון, מתוך חשש כי הלא צפוי יקרה בדיוק בזמן בו מישהו אחר נוהג ברכב. מרבית הזמן, אנשים מאד מסוימים נוהגים ברכב, וזה זול משמעותית לבטח רק את אותם אנשים. תעשו החלטה אסטרטגית, לבטח רק את בני הבית וסביר כי תוזילו לאורך זמן את מחיר הביטוח. החלטה לרשום מבוטחים מוגדרים צפויה להוזיל משמעותית את הביטוח באופן אשר משתלם דיו גם אם במידת הצורך תוסיפו אנשים נוספים לפוליסה או תיקחו פוליסה למספר ימים בעבור אותו נהג כפי שמרבית החברות מציעות.
  2. מוסכי הסדר – חשוב לדעת כי בשונה מהמוניטין השלילי אשר יצא למוסכי ההסדר והחשש מניגוד אינטרסים ביניכם לבין חברת הביטוח לה המוסך מחויב, המוסכים הללו, הם לרוב אמינים וטובים וככל שתפגינו מעורבות רבה יותר כך גם ייטב השירות אותו תקבלו. נתון זה חשוב להפנמה משום שהסכמה לפעול במוסכים אלו בלבד לשם מימוש הכיסוי הביטוחי שלכם צפוי להוזיל את הביטוח החובה והמקיף באופן משמעותי מבלי לפגוע בנוחות שלכם כלקוחות.

 

בנוסף במקרים רבים מוסכי ההסדר מציעים בונוסים ללקוחו של חברות הביטוח משום היותם לקוחות מועדפים משום השתייכותם לחברת הביטוח אשר מהווה עסק מרכזי בעבור אותו מוסך.

לכן, אנו ממליצים לשקול אפשרות זו, במידה ואתם לא מתגוררים במקום מבודד המרוחק ממוסכי הסדר או נסיבות חריגות דומות.

  1. מיקוח והצפת פרטים למול חברות הביטוח – לאחר שנערכנו, החלטנו מה המוצר הביטוחי אותו אנו צריכים, האם אנו מעוניינים בסוכן ביטוח או לפנות ישירות לחברות הביטוח וערכנו השוואת מחירים מותאמת אישית, אתם פונים לחברות הביטוח. למול חברות הביטוח אל תהססו להתמקח ולהיות גלויים, תשאלו על הנחות לקבוצות מסוימות בהם אתם חלק, תבררו אודות הנחה בשל היותכם נהגים זהירים וכמובן תציינו בפניהם מחירים אטרקטיביים אשר קיבלתם מחברות מתחרות והאם הם יכולים להתחרות בהם ותשאלו האם עשיית כלל הביטוחים אצלם יוביל להוזלה מסוימת.

ככל שתציפו יותר שאלות ותעלו יותר אפשרויות כך תוכלו להשיג יותר הצעות והנחות פוטנציאליות. אל תמהרו לקחת את ההצעה האטרקטיבית הראשונה שעומדת בפניכם, היא לא תרד מהמדף. תהיו אסרטיביים ולאחר קבלת ההצעה האטרקטיבית תציפו אותה בפני חברות ביטוח אחרות עד אשר תגיעו להצעה המשתלמת ביותר.

  1. תבררו אודות מוצרים אשר מוזילים את מחיר הביטוח – מוצרים כמו איתוראן אשר מסייעים להגנה והתראה מוזילים את הביטוח באופן משמעותי בשל הפחתת הסיכון הקיים ברכב זה. בהתאם לכך תבררו אודות מוצרים אלו, ייתכן כי יש אותם ברכב שלכם וכך תוכלו להוזיל את הביטוח ובנוסף ייתכן כי ישתלם לכם לרכוש אותם ולהוזיל בכך את הביטוח לטווח רחוק. ייתכן כי במסגרת עשיית הביטוח אף יציעו לכם הנחה במידה ותרכשו את המוצרים יחד עם הביטוח.
  2. האם ברשותכם מספר רכבים – במידה ויש לכם מספר רכבים תוכלו גם להוזיל עלויות במידה ותעשו את הביטוח שלכם לכלל הרכבים באותו מקום. אך גם במידה ואתם לא מעוניינים לעשות ביטוח לכל הרכבים, המחיר של ביטוח ירד מאחר והשימוש שלכם בכל רכב יורד ובהתאם לכך הסיכון שלכם, דבר זה רלבנטי במידה ויש ברשותכם רכב פרטי ורכב מטעם החברה אשר מבוטח על ידה. לכן חשוב שתציינו כי ברשותכם רכב נוסף למול חברות הביטוח ובכך תוזילו את הביטוח גם במידה ואתם לא מעוניינים לבטח את כולם.
  3. לאחד ביטוחים תחת אותה חברה – באופן הדומה להיגיון הנמצא כאשר מדובר במספר רכבים, במידה ואתם מחפשים אחר חברת ביטוח גם לשם ביטוח חובה וגם לשם ביטוח מקיף, תציינו זאת בפני חברות הביטוח. חברות ביטוח יפעלו על מנת להשיג "לקוחות שמנים" וככל שיש לכם יותר ביטוחים אותם אתם מעוניינים לעשות, כך תקבלו הצעות אטרקטיביות יותר. לכן, תעשו את הביטוחים שלכם תחת אותה קורת גג.

 

לסיכום

במאמר זה ניתנו כללים רבים אשר נועדו לסייע לכל אדם להוזיל את עלויות הביטוחים לרכב שלו, הן החובה והן המקיף.

במידה ולקוח פוטנציאלי יפעל בהתאם לכללים אלו הוא יבטיח הוזלה משמעותית של הביטוחים שלו. אדם עלול לחשוב שהטרחה אינה שווה זאת, אך בפועל מדובר בהתעסקות קצרה וחד פעמית אשר תחסוך לכם כסף רב בטווח הרחוק. לכן אנו ממליצים לא להתפתות ולפעול באופן לא יעיל, אלא להיות לקוחות חכמים אשר רוכשים את הביטוח בו הם מעוניינים, בחבילה המותאמת להם וליתרונותיהם לאחר השוואה ומיקוח עם חברות הביטוח השונות.

ביטוח חובה ומקיף – הדרך הטובה ביותר להשיג את המחיר הטוב ביותר
ביטוח חובה ומקיף – הדרך הטובה ביותר להשיג את המחיר הטוב ביותר
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.