ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח אובדן כושר עבודה דיגיטלי – האם בקרוב הטכנולוגיה תאפשר רכישה שכזאת?

ביטוח אובדן כושר עבודה – מה זה בכלל?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שיספק לכם תשלום ופיצוי מחברת הביטוח במידה ותקלעו למצב שבעקבותיו לא תוכלו להמשיך לעבוד בעבודתכם.

עד לא מזמן הייתה אנדרלמוסיה בביטוחי אובדן כושר עבודה – כל חברת ביטוח הגדירה הגדרות וסיפקה פוליסות כאוות נפשה ללא קווים מנחים או אחידות כלשהי. באוגוסט 2018 נכנסה רפורמה לתחום, והפוליסה הפכה לאחידה בכל חברות הביטוח.

בזכות הרפורמה אי אפשר לתת למבוטחים פוליסות "חלשות" שאינן מכסות מספיק מקרים ואירועים, אובדן כושר עבודה מוגדר באופן אחיד בכל חברות הביטוח, וכל מה שנותר למבוטח זה לבחור בין גובה הכיסוי והמחיר החודשי שהוא צריך לשלם כדי להנות מהביטוח.

הרפורמה הפכה את המוצר למוצר שקל ואפשרי להשוות בין החברות השונות – וזוהי אבן הדרך הראשונה בדרך להפיכת המוצר למוצר דיגיטלי. ברגע שהלקוח בקלות מבין בדיוק מה הוא מקבל וכמה זה עולה לו – זה השלב הראשון בהפיכת ביטוח לביטוח דיגיטלי, כי הלקוח יכול להשוות מחירים ולבחור לעצמו פוליסה וחברת ביטוח בקלות גם מעבר למסך, בלי שיחות טלפוניות או פגישות להסברים מפורטים.

 

וסוכני הביטוח, מה איתם?

מי שהכי נלחץ ממעבר ביטוחים מהעולם האמיתי לעולם הדיגיטלי הם סוכני הביטוח, שהם המתווכים הפיזיים, האמיתיים והממשיים שלכם לחברת הביטוח. ברגע שהרגולציה מתערבת, חברות הביטוח מוכרחות ליישר קו ולאחד פוליסות והגדרות, המוצר בר השוואה באופן פשוט לכל הדיוט שנמצא מעברו השני של המסך, והמבוטח יכול לעשות הכל בעצמו אונליין דיגיטלית בלי להעזר בסוכן.

ואכן, המסלול הטבעי של כל ביטוח שהופך להיות דיגיטלי, הוא שרגע לפני סוכני הביטוח מאיצים מאפס למאה ומתחילים לדחוף ללקוחות את הביטוח באגרסיביות, כדי שלא יקלעו בלי הביטוח כשהוא הופך לדיגיטלי ואז תהיה להם עמדה ברורה לטובת הדיגיטל.

ככה קרה עם כל ביטוח שהפך לדיגיטלי, וככה קורה גם ממש בעת האחרונה עם ביטוח אובדן כושר עבודה, מה שמעיד, כנראה, על כך שבקרוב, גם הוא יהפוך לביטוח דיגיטלי. סוכנים בזמן האחרון מתקשרים ללקוחות שלהם, מנסים לשכנע אותם להוסיף לעצמם ביטוח אובדן כושר עבודה למי שאין, לחדש או להרחיב את הפוליסה למי שיש.

הסוכנים במתח? סימן שבקרוב יהיה לנו ביטוח אובדן כושר עבודה דיגיטלי, שיתחיל מפוליסות אחידות בין כל חברות הביטוח, והסוכנים מנסים לשריין לעצמם את הלקוחות בביטוח הזה לפני שזה קורה.
לדעתי סוכני הביטוח ישארו בתמונה כאנשי מקצוע שיתנו את דעתם האם כדאי לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי מחברות הביטוח, או פנסיית נכות דרך קרן הפנסיה, כמו כן יתנו ללקוחות הנחיות על גובה ההפקדה החודשית, אך היתרון בגדול של הסוכנים יהיה בניהול תביעות מול החברה ששם היתרון היחסי של הסוכנים יבוא לידי ביטוי.

 

חשיבותו של ביטוח אובדן כושר עבודה

כאשר שאלתי מומחה בתחום הביטוח לגבי חשיבותו של ביטוח אובדן כושר עבודה, ודרשתי תשובה אובייקטיבית, הוא בישר לי כי החשיבות היא אדירה. מבחינתו, אסור להתפס בלי ביטוח נגד אובדן כושר העבודה. כאשר מבוטח לא יכול יותר לעבוד, הפרנסה נגדעת ברגע אחד. אם הוא איש משפחה – על אחת כמה וכמה. אם הוא מפרנס יחיד – בכלל זה קריטי לחלוטין.

עבור אנשי משפחה הגדיעה בפרנסה משפיעה על כל תושבי הבית, ועבור מפרנס יחיד – כל הכסף שהמשפחה כולה מתקיימת ממנו פשוט לא קיים יותר. זה רע עבור בנאדם בודד, רע מאוד עבור מפרנס שותף שהוא איש משפחה, ואיום ונורא לגמרי עבור מפרנס יחיד במשפחה. אם מדובר באובדן כושר עבודה קבוע ומתמשך, ההפסד הוא אדיר. יש אנשים שברגע אחד, לצערי הרב, מאבדים יכולת לביצוע עבודה כלשהי ומפסידים את האפשרות לעבוד עשרות שנים קדימה על הפנסיה – זהו אובדן של מיליוני שקלים בהרבה מקרים.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה דיגיטלי – החלום ושברו

לצערי הרב, כיום, אנחנו עדיין לא שם. עדיין אף חברת ביטוח לא מציעה ביטוח אובדן כושר עבודה דיגיטלי. הסיבה העיקרית היא שבאמת הפוליסות בין החברות השונות לא אחידות.

הן ישארו לא אחידות עד שהרגולוציה תתערב ותכריח את החברות לעמוד בסטנדרט, הגדרות ואחידות מסויימים. אחרי שהרגולוציה תכריח את חברות הביטוח לספק פוליסות פשוטות ואחידות, כמו אבני דומינו יגיעו גם השלבים הבאים – הלקוח יוכל להשוות ולבחור לעצמו פוליסה ללא עזרת סוכן באופן דיגיטלי, הלקוח יוכל להצטרף לביטוח אובדן כושר עבודה בדיגיטל, לשנות את הפוליסה ספונטנית בממשק דיגיטלי במחשב ובסלולר, ואולי אפילו להגיש תביעה בדיגיטל במקרה הצורך.

הצפי הוא שזה יתחיל לקרות כבר ממש בשנים הקרובות, כי בעשור האחרון הרגולוציה חולשת במהירות בכל תחומי הביטוח באשר הם, ואובדן כושר העבודה הוא ענף מבין האחרונים שעדיין לא הוסדרו.

 

מה יהיה בעתיד?

בעתיד הקרוב סוכני ביטוח עדיין בתמונה, בעתיד הבינוני והארוך כנראה תפקידם כמוכרנים יפסק מאחר ויהיה ביטוח דיגיטלי מלא. בהרבה תחומים זה כבר קרה והציבור לאט לאט מעכל את הבשורה, ועובר לרכוש ביטוח ישירות מחברות הביטוח בדיגיטל במקום דרך סוכן.

זה זול יותר וזה הופך את המבוטח ללא תלוי במוסר העבודה והזמינות של מישהו אחר. ככה גם האצבע על הדופק תמיד, אפשר להכנס, לבדוק את הפוליסה, לשנות אותה, להגיש תביעה ולבדוק מה מצבה של תביעה פעילה בכל רגע נתון ובאופן עצמאי, בלי להיות תלויים בסוכן בקבלת המידע, אך בניהול התביעה הסוכן ישאר עוד פקטור חשוב במערכת מהסיבה שניהול תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה היא עלולה להיות תביעה מורכבת שצריך מיומנות.

התהליך הדיגיטלי כאמור לא יביא איתו רק נוחות ומחירים טובים, אלא גם קצת הגיון, סדר והוגנות בפוליסות, שיהפכו ממורכבות ומסובכות להיות פשוטות ואחידות.

זה טוב אפילו לא רק בהקשר הדיגיטלי של הביטוח, זה טוב שהלקוחות יבינו מה הם מקבלים בדיוק, כמה זה עולה, ויצליחו להשוות בקלות הצעות מתחרות.

המחירים יהפכו להיות זולים יותר, ואנשים יפסיקו לזלזל בביטוחים כמו אובדן כושר עבודה – המודעות תגדל וזה יהפוך להיות ביטוח יותר בר השגה עם מחיר כדאי ומשתלם יותר – ויותר אנשים יהיו מכוסים. זוהי בשורה של ממש, שכן לגבי חשיבות הביטוח נגד אובדן כושר עבודה אין עוררין כפי שהסברתי קודם. אם הפיכת הביטוח לדיגיטלי תביא עוד לקוחות להבנה שזה חשוב וגם כדאי, זה קריטי שזה יקרה, ויפה שעה אחת קודם.

עד אז, ממליץ בחום שתיצרו לעצמכם ביטוח אובדן כושר עבודה לא דיגיטלי, כי זה מה יש, באמצעות סוכן ביטוח.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.