ארנפלד סוכנות לביטוח

בדיקת ביטוחים קיימים – איך לעשות את זה ולחסוך לא מעט כסף

לפני כמה שנים הממשלה שמה לב שיש לאזרחים כספים רבים, מאות מיליוני שקלים, שנשכחו, והאזרחים לא יודעים או לא זוכרים על קיומם.

איך משהו כזה קורה? אדם, במהלך שנות חייו, עובר בין מקומות עבודה מספר פעמים, חווה תקופות אבטלה, מעברים בין חברות וארגונים, ועל הדרך, מפזר ביטוחים לכל עבר. אם עבדתם במקום עבודה מסויים מספר שנים, מאוד יכול להיות שהחתימו אתכם על ביטוח כשהתחלתם, וכשעזבתם תוכנית הביטוח נשארה בעינה ושכחתם ממנה.

לישראלי הממוצע יש המון חסכונות וביטוחים, ולמרות שמדובר בנושא מאוד חשוב, אם תשאלו מישהו בהפתעה איפה הוא מבוטח, מה מהות הביטוחים, כמה הוא משלם על כל אחד מהם ובאילו חברות כל ביטוח נמצא – הוא ממש לא ידע לענות לכם. לאנשים יש ביטוחים כפולים, ביטוחים לא הכרחיים, וביטוחים בעלות גבוה והם לא מודעים לכך.

משרד האוצר והממשלה הבחינו בתופעה ויזמו פרוייקט חדש שנקרא "הר הביטוח" לפני מספר שנים, שמסביר לאזרחים שיש הר אדיר של כסף ביטוחי שבאפשרותם לחסוך.

יכול להיות שיש לכם ביטוח דירה על דירה שאתם כבר לא גרים בה, ביטוח רכב על רכב שמכרתם או שאינו ברשותכם יותר, ביטוחים מיותרים, כפולים או יקרים, ואתם צריכים להמנע מזה בכל מחיר.

איך תמנעו מהתופעה הזו לרעתכם? תוכלו להוציא רשימת ביטוחים קיימים, וככה להתוודע לכל הביטוחים שיש ברשותכם, וגם לבדוק באמצעות הרשימה כשלים או התנגשויות בביטוחים שיש לכם. זה משהו פשוט מאוד שכל בנאדם חייב לעשות, אחרת, יתכן והוא מפספס חיסכון לא קטן בכלל של כסף.

 

שני סוגים של בדיקת ביטוחים קיימים

באפשרותכם, באופן כללי, לבצע שני סוגים של בדיקות ביטוחים קיימים. הסוג הראשון, הוא בדיקה כללית דרך אתר משרד האוצר.

אתם מזדהים, ומקבלים מיידית על המסך רשימת חברות ומידע בסיסי על הביטוחים שיש לכם בכל חברה. לא תקבלו פירוט פוליסות, מידע מפורט, אזהרות או המלצות ליישום, אבל אם אתם מבינים בביטוחים, זו דרך טובה להתחיל את התהליך. הבדיקה היא חינמית ומיידית, כפי שנאמר. בבדיקה זו, חלק מהביטוחים עשויים להיות חסרים ברשימה. סביר מאוד להניח שתופתעו לגלות ברשימה ביטוחים ששכחתם מקיומם ולא הייתם זוכרים שהם ברשותכם ללא ביצוע הבדיקה.

הסוג השני, הוא בדיקה מקצועית ומקיפה על ידי סוכן או סוכנות לביטוח בתשלום סימלי (ולעיתים ללא עלות).

תצטרכו לתת פרטים מזהים (כולל מספר כרטיס האשראי – גם אם הבדיקה חינמית, מאחר ומשרד האוצר דורש מספר כרטיס אשראי לצורכי הזדהות) לסוכנות, והם ישגרו בקשה לכל חברות הביטוח בשמכם לפירוט הביטוחים שלכם.

בשלב הזה חברות הביטוח יצטרכו לתת מענה לסוכן, תהליך שעשוי לקחת לכל היותר 21 יום, אך לרוב מסתכם בפחות משבועיים ובמקרים רבים אף בערך בשבוע.

בסיום, כשכל המידע יהיה בידיו של הסוכן, תקבלו דוח מקיף ומפורט לגבי כל הביטוחים שלכם, ובהתאם לסטנדרט של אותו סוכן או סוכנות, יתכן ואף יצורפו לדוח המפורט המלצות, אזהרות או נקודות שאליהם חשוב לשים לב.

חשוב להבדיל את ההבדלים הקריטיים בין דוחות של סוכנויות והדוחות החינמיים של משרד האוצר – דוח של סוכנות מפורט הרבה יותר, מציג פירוט ומחירים של כל ביטוח וכל החברות בהן יש לכם ביטוח, הוא מכיל את כל המידע בעוד שלעיתים הדוח של משרד האוצר לא יראה את כל הביטוחים, וכנאמר, לפי הסטנדרט של אותה סוכנות, יתכן ואף ישקיעו מעט זמן ומאמץ ואיש מקצוע יעבור על הדוח שלכם, ויסמן לכם אזהרות או המלצות לגבי הנתונים.

בסיום הבדיקה הזו תוכלו לדעת אילו ביטוחים עדיין בתוקף, אילו יש לבטל, והאם יש ביטוחים שנשכחו וכלל לא ידעתם קיומם.

 

איך לחסוך כסף באמצעות בדיקת הביטוחים שלי?

תוכלו לחסוך כסף באמצעות בדיקת הביטוחים הקיימים שלכם בשלושה דרכים:

  1. לבטל ביטוחים כפולים – חלק מהביטוחים לא ישולמו לכם כפול במידה ויופעלו, וסביר להניח שגם עבור ביטוחים רבים שכן ישולמו לכם כפול, אתם לא רוצים או זקוקים לכפל בביטוחים שלכם. תוכלו לדעת אילו סוגי ביטוחים משולמים כפול במידה ויש לכם כפל על ידי איש מקצוע שמכיר את סוגי הביטוחים האלו, ובאמת, סביר מאוד להניח שתעדיפו לחסל כפילויות גם אם מדובר בביטוח שמשולם כפול במידה ומופעל. המצב הזה של ביטוחים כפולים כל כך נפוץ, ואם מדובר בביטוח שלא משולם כפול – זה פשוט כסף שהולך לפח, נטו.
  2. חיסול ביטוחים לא הכרחיים – הנה מצב שעלול לקרות בביטוחים שלכם ממספר סיבות. יכול להיות שמתישהו בחייכם ישבתם מול סוכן ביטוח ש"דחף" לכם ביטוחים שאתם לא צריכים או רוצים (ואתם משלמים עליהם עד היום, ושכחתם מזה בכלל), יכול להיות שעברו שנים מאז שעשיתם ביטוח מסויים ויותר אתם לא זקוקים לו, יכול להיות שיש לכם ביטוח על רכב שאינו ברשותכם או דירה שאתם כבר לא גרים בה, חבל על הכסף שלכם. כשתהיה בידיכם רשימה מפורטת עם הביטוחים הקיימים, תוכלו לזהות ביטוחים לא הכרחיים או כאלו שאתם כבר לא זקוקים להם ברגע, לבטל אותם, ולחסוך כסף, לא מעט.
  3. בדיקת מחירים וטיפול בביטוחים יקרים – לא רק ביטולים של ביטוחים כפולים או שאין בהם צורך, אלא גם טיפול בביטוחים קיימים, זו צריכה להיות הגישה שלכם. נסו לאתר ברשימת הביטוחים הקיימים שלכם ביטוחים יקרים במיוחד, יתכן ואתם משלמים על ביטוח הרבה יותר יקר ממה שצריך או יכול להיות מוצע לכם היום. מומלץ לעבור על הביטוחים היקרים מול איש מקצוע ולהתייעץ איתו – הוא יודע היטב מה מחירי השוק כיום ואיך לזהות ביטוחים שאתם משלמים עליהם ביוקר. לאחר מכן, בעזרתו או לבדכם, צרו קשר עם חברות הביטוח שעושקות אתכם במחיר, והתחילו להפעיל מאמצים, מניפולציות, משא ומתן ומיקוח על המחיר. אם חברת הביטוח בה אתם מבוטחים לא מתקפלת – אל תהססו לבטל ולבטח מחדש במחיר עדכני יותר את הביטוח המדובר. זכרו כי ביטוח זה מוצר דינמי מאוד ושוק הביטוח מלא בתהפוכות וסערות, ומחירי ביטוח משתנים כל הזמן בעקבות הגברת התחרות וכניסת מתחרים חדשים לשוק. רק לאחרונה נכנסו חברות הביטוח הדיגיטלי ווישור וליברה לשוק, וטרפו מחדש את הקלפים בשוק הביטוח כאשר הציעו דרך חדשנית להרשם לביטוח ולהפעיל ביטוח, וחברות ביטוח רבות עדכנו מחירים כדי להשאר במשחק. אם יש לכם זמן או פנאי, נסו לדבר עם כל חברות הביטוח שאצלהן יש לכם ביטוח ולהתמקח על כל הביטוחים. חישבו על זה, אם תחסכו כך 100 שקל בחודש, 1,200 שקל בשנה, מדובר בחיסכון של עשרות אלפי שקלים במרוצת החיים, וסביר להניח שתוכלו אפילו להשיג הנחה גדולה מ-100 שקלים ברוב המקרים.

 

תדירות הבדיקות

אישית, אני ממליץ בחום לכל מי שהגיע למאמר הזה לעשות לו מנהג ולבדוק שני דברים דרך קבע: את הביטוחים שלו, אחת ל-3 או 5 שנים לכל היותר, ואת המשכנתא שלו ותנאי הריביות שיש לו, אחת לשנתיים, כדי שתוכלו למחזר במידה ותנאי המשכנתא כרגע טובים יותר מבתקופה שלקחתם אותה. אלו שני נושאים מגה חשובים שאנשים מעלימים מהם עין ולא מבינים כמה אפשר לחסוך. מדובר במוצרים שרצים איתכם קדימה שנים רבות וחיסכון קטן מוביל, בטווח הארוך, לחיסכון עצום. עשו לכם מנהג קבוע – לבדוק את שני אלו אחת לכמה שנים, כדי לאתר כפל ביטוחים ובמשכנתא שלכם ולטפל בהם אחת לתקופות שציינתי.
תרצו שסוכן בעל רשיון פנסיוני יעבור אתכם בפגישה על כל הביטוחים שלכם ויבדוק לכם האם יש לכם כפל, חוסר, או אולי עודף בביטוחים? תלחצו על הקישור הבא תמלאו את הפרטים שלכם ותוך 48 שעות תקבלו שיחה מאתנו לקביעת פגישה – דו"ח הר הביטוח

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.