איך סוחרים בבורסה – צעד אחר צעד בדרך להשקעה

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

כולם מדברים כיום הן בתקשורת והן בקרב האוכלוסייה הכללית על הכנסה פסיבית, על כך שחשוב כי הכסף יעבוד בשבילכם על מנת להגיע לביטחון כלכלי, נחיצות השכלה כלכלית והחשיבות שכספכם לא יאבד את ערכו על ידי כך שישב בבנק.

כאשר הכלי המרכזי אליו מתייחסים בכל הקשרים אלו הוא ההשקעה בבורסה ובמקורות נוספים. זאת מתוך הבנה כי חיסכון הכסף ללא השקעתו יוביל לאובדן ערכו בשל עליית מדד המחירים לצרכן.

עם זאת, בעבור האדם הממוצע האמירות והמשפטים הללו יהיו חסרי משמעות במידה והוא אינו מבין כיצד ניתן להשקיע בבורסה.

כאשר אנו מתייחסים להבנה בנוגע למסחר בשוק ההון, אנו מתכוונים הן להבנה מתי הדבר אפשרי, כיצד עושים זאת טכנית וכיצד משקיעים בצורה נבונה בבורסה על מנת להגדיל את התשואה הצפויה ובמקביל להקטין סיכון ככל האפשר.

על מנת לתת מענה לבעיה זו, אנו במאמר זה נפרט בצורה מתודית וסדורה כיצד משקיעים בבורסה, החל משלב הבעת העניין ועד ההשקעה בפועל בשוק ההון.

זאת על מנת לתת לכם את הכלים הפיננסים הנדרשים על מנת להפוך סיסמאות כמו "הכנסה פסיבית" למציאות בעבורכם, וכן על מנת שתוכלו לראות רווחים מהכסף שלכם.

מאמר זה יתקדם באופן כרונולוגי, כלומר אנו נתחיל מן השאלה האם אתם צריכים ומתאימים בכלל להשקיע בשוק ההון ונתקדם עד להשקעה בפועל. לבסוף אף ניתן מספר טיפים ודגשים אשר יוכלו לסייע לכם בעולם ההשקעות.

טרם נתחיל, נציין כי מאמר זה עוסק בסחר בבורסה ולא בניהול תיק השקעות.

מסחר בבורסה הוא מסחר של המשקיע אשר רוכש מניות וניירות ערך בהתאם לשיקול דעתו, בעוד ניהול תיק השקעות הוא העברת כספים לאיש מקצועי המומחה בתחום זה אשר פועל בהתאם לשיקול דעתו בנוגע לאופן ההשקעה של התיק זאת ללא כל מעורבות מצד המשקיע.

 

האם אתם בכלל צריכים ומסוגלים להשקיע בבורסה?

על אף אמירות של גופים שונים המעודדים השקעות בשוק ההון, חשוב לזכור כי הם אינם בוחנים את מצבו הפרטי של אדם המעוניין בהשקעה. השקעה אינה מיועדת לכל אחד בכל מצב פיננסי.

בחלק זה של המאמר אנו נפרט מי צריכים בשלב זה לפסול השקעה בשוק ההון ולהתמקד באלמנטים פיננסיים אחרים.

ראשית, אנשים אשר נמצאים במינוס או משלמים הלוואות אשר אינן משכנתא, אינם צריכים להשקיע בבורסה במרבית המקרים.

זאת מאחר שהריביות אותם הם משלמים בגין המינוס וההלוואות השונות צפויים להיות גבוהים יותר מאשר הרווחים הצפויים מן התשואות של ההשקעות בשוק ההון.

בהתאם לכך, עליהם ראשית לשלם את חובותיהם ולסגור את המינוס בחשבון הבנק בטרם הם רוכשים ניירות ערך בשוק ההון אשר מצמצמים את היכולת שלהם לכסות חובות אלו בפועל. 

גישה זו נכונה גם בנוגע לאנשים אשר סיימו לשלם את חובותיהם כעת וכן אנשים אשר אין להם כלל עתודות כספיות. השקעה בשוק ההון מומלצת רק לאחר שנשמר סכום כסף מסוים למקרה חירום.

כספים המיועדים למצבי חירום לא יכולים להיות מושקעים בבורסה, אלא צריכים להיות מושקעים באפיקים בעלי סיכון נמוך כמו פיקדון קצר מועד.

במידה שאין לכם כל נזילות כספית אין זה נבון להשקיע כספים, אלא עדיף לחכות לאחר ששמרתם סכומי כסף אשר יקבעו על ידכם, למשל סכום המקביל לגובה ההוצאה החודשית שלכם ל-3 חודשים, ורק לאחר מכן להתחיל להשקיע את כספיכם כאשר יש לכם רשת ביטחון פיננסית המאפשרת זאת.

גם אנשים אשר מוציאים יותר כסף מאשר הם מכניסים אינם בהכרח צריכים להשקיע אלא למקד את מאמציהם באיזון תקציב הבית.

בניגוד לאנשים בחובות אין זו אמירה גורפת שכן יתכן כי תשואה משוק ההון תסייע להקטין את הפער השלילי בין ההכנסות להוצאות, עם זאת במקרים רבים פיזור מסוג זה כאשר התזרים החודשי הינו שלילי, יוביל לאשליה כי התקציב מאוזן והכסף עובר להשקעה, בעוד הדבר אינו נכון שכן הצריכה שלהם גם מבלי ההשקעות גבוהות יותר מההכנסות ואם ימשיכו כך יגיעו למשבר כלכלי במהרה.

על אף האמור בפרק זה, במידה ואתם עונים על הקריטריונים אשר לדעתנו פוסלים אנשים מלהשקיע, אל תיפול רוחכם. ראן בכך מטרה, להגיע ליציבות הכלכלית אשר תאפשר לכם להשקיע בשוק ההון ולייצר הכנסה פסיבית.

 

פעולות מקדימות טרם ההשקעה

לאחר שהבנו כי אנו מסוגלים פיננסית להשקיע בשוק ההון, חשוב להתחיל עוד בטרם לומדים אילו מניות מתאימות בעבורכם, ללמוד במטרה להכיר את שוק ההון וכיצד הוא פועל. יש לקרוא מאמרים על מניות, הסוגים השונים שלהן, מהן קרנות ריט, קרנות מחקות, מתי מומלץ למכור מניות ומתי לרכוש וכיוצא בזה.

הבנה זו בנוגע לשוק ההון נדרשת על מנת שהחלטותיכם יהיו מושכלות ולא שרירותיות. זאת מאחר שההבדל בין הימורים להשקעה בשוק ההון היא ההבנה של אופי השוק ואופיו אשר מובילים את הבחירות שלכם לבחירות לוגיות ולהגדלת התשואה שלכם.

במידה ואינכם לומדים את שוק ההון ואת עולם המניות טרם ההשקעה, אתם שמים את כספכם על קרן הצבי ואין זה שונה רבות מהימור, פרט לכך שסיכויי ההימור בשוק ההון גדולים יותר מאשר מקזינו בו הבית תמיד זוכה.

ישנם מאמרים וסרטונים רבים המצויים ברשת הנגישים בחינם אשר יסייעו לכם להבין נתונים אלו, כולל אתר זה. באמצעות לימודים אלו תוכלו להבין כיצד להשקיע נכון בשוק ההון.

במידה ואינכם מסוגלים ללמוד את שוק ההון ואת האופן בו הוא פועל, אנו נמליץ להשקיע את הכסף על ידי מנהל בית השקעות אשר ישקיע בעבורכם ולא באמצעות מסחר עצמאי בשוק ההון. זאת מאחר ובהינתן הרנדומליות של ההשקעה ללא ידע מוקדם, הסבירות כי תשקיעו באופן נבון ותראו תשואות קטן יותר מאשר אצל בית השקעות.

כמו כן, חשוב לקבוע מראש מהו הסכום החודשי או הסכום החד פעמי אותו אנו מעוניינים להשקיע בשוק ההון. זאת על מנת שלא נשקיע סכומים גדולים מדי אשר אין ביכולתנו בפועל להשקיע מדי חודש, או לחלופין על מנת לא להוביל אותנו לקטסטרופה כלכלית במידה ושוק ההון יקבל זעזועים לא צפויים. 

בהקשר זה אנו ממליצים להתחיל בסכומים נמוכים יותר בהתחלה ולהגדיל את הסכומים, ככל שהדבר אפשרי, בהמשך בשלב בו אתם משופשפים יותר בשוק ההון ובאופן בו הוא פועל. זאת על מנת שתוכלו ללמוד מן הטעויות שלכם מבלי שלדבר יהיו השלכות משמעותיות על מצבכם הכלכלי. ניתן אף בהתחלה לא להשקיע כסף ממשי אלא רק להשקיע באופן תיאורטי ולראות את הביצועים של הבחירות שלכם, ורק לאחר מכן להשקיע בכסף ממשי.

 

כיצד לבחור אילו סוגים של ניירות ערך כדאי לנו להשקיע?

לאחר שהחלטנו כי אנו מעוניינים להשקיע בשוק ההון, והבנו כי מבחינה פיננסית אנו מסוגלים לכך ובקיאים דיינו בתחום, אנו מתקדמים לשאלה באיזה סוג של ניירות ערך אנו מעוניינים להשקיע במצבנו. כלומר האם המניות אשר נתפסות ככדאיות, מתאימות לצרכים של המשקיע העומד על הפרק.

כאשר אנו מתייחסים לניירות ערך בשלב זה אנו לא מתכוונים לשם של חברה, אלא לסוג אפיק ההשקעה. העובדה שאנו יכולים להשקיע אין זה אומר שאנו צריכים לחשוף את כל הכסף המיועד להשקעה לשוק ההון, ובמרבית המקרים עדיף לנו להשקיע במקביל גם באפיקים פחות מסוכנים על מנת להבטיח כי חלק מן ההשקעה ישתמר גם כאשר השוק חווה זעזועים קשים כמו ב-2008 בתקופת משבר הסאב-פריים. 

בהתאם לכך, עלינו לשאול  האם אנו מעוניינים לרכוש אגרות חוב או קרנות מחקות של שווקים גדולים המתאפיינים ברמת סיכון נמוכה יותר או לחלופין במניות, מניות של חברה קטנה, חברה גדולה, חברה המונפקת בבורסה הישראלית, קרנות נאמנות וכיוצא בזה.

כאשר שאלה זו אינה בינארית, אלא לרוב תכלול מאפיין של מהו הרכב המניות אותו אנו מעוניינים, כלומר האם אנו מעוניינים ב-80 אחוזים של מניות ו-20% של אגרות חוב, או חלוקה של  50%  לאגרות חוב ומניות באופן שוויוני וכיוצא בזה.

המשתנים המרכזיים אשר רלבנטיים לבחירה של המשקיע הינם הסיכון למול התשואה הפוטנציאלית, כאשר לרוב ככל שהתשואה הפוטנציאלית גדולה יותר כך הסיכון גדול יותר וערך המניה פחות בטוח.

בהתאם לכך, עלינו לחשוב האם אנו מעוניינים להשקיע באפיקים בעלי סיכון נמוך כמו אגרות חוב או לחלופין להשקיע במניות בעיקר אשר מתאפיינים בתנודתיות גבוהה יותר ביחס לאגרות חוב אך תשואה גדולה יותר.

החלטה זו צריכה להיות מוכרעת על בסיס התלות שלנו בכספים אלו.

ככל שהמשקיע צעיר יותר ופחות אנשים תלויים בו כמו בן או בת זוג וילדים, ניתן להסיק כי הוא פחות תלוי בכסף וכך הוא יוכל ללכת להשקיע בשוק ההון באופן נועז יותר ולרכוש מניות בחברות קטנות אשר הינן פחות יציבות, שווקים מתפתחים להם יש פוטנציאל לא ממומש רב יותר וכיוצא בזה.

מאידך, ככל שמדובר באדם מבוגר יותר אשר כנראה יזדקק לכסף הזה, נמליץ להשקיע באפיקים פחות מסוכנים כמו אגרות חוב ולהשקיע במניות באופן משני בלבד זאת על מנת שהכסף ישמור על ערכו במידה ונזדקק לו בעתות משבר בהן מניות נוטות לרדת.

בהקשר זה, חשוב לציין כי ערכן של מניות מחברות שונות הוא כלפי מעלה לאורך זמן, כלומר ככלל מבחינה היסטורית השקעה במניות תוביל לתפוקה וגדולה יותר מזו של אגרות חוב.

אך על מנת למקסם את הרווח צריך למכור כאשר שוק המניות בשיא או לכל הפחות בעליה, בעוד אנשים התלויים בכסף כמו אנשים מבוגרים יותר עלולים למכור את המניות בתקופה בה השוק חלש, ולכן נכון מבחינתם להשקיע בניירות ערך פחות מסוכנים ויותר סולידיים כמו אגרות חוב. 

זאת, בעוד משקיעים אשר אינם תלויים בכסף אשר משקיעים לטווח הרחוק יראו את התפוקה הגבוהה יותר מן המניות בשל היכולת שלהם להיות סבלניים.

 

החלטנו אילו סוגי מניות להשקיע ואנחנו יודעים כיצד לרכוש אותם, כיצד לבחור כעת מניות

עוד בטרם נפרט כיצד לבחור מניות, חשוב לציין כי לא ניתן לחזות בוודאות את שוק המניות. גם מומחים בשוק המניות טועים באופן תדיר והשקעותיהם אינם מדע מדויק ואף לא קרוב לכך. בהתאם לכך גם אם תפעלו בהתאם לכל החוקים האמורים, ותהיו מקצועיים בתחום לעילא ולעילא, עדיין אין ערובות לכך שהצלחתכם תהיה בטוחה. עם זאת, הסיכויים להצלחתכם תגבר, החלטותיכם יהיו מושכלות ותהיו בעלי שליטה על גורלכם לטובה או לרע. 

לאחר הקדמה זו, להלן מספר דגשים בנוגע לזהות המניות בהן כדאי להשקיע:

  1. הסתייעות בעיתונים הכלכליים והאתרים המתמקצעים בתחום – חשוב לדעת  כי לא ניתן להסתמך לחלוטין על העיתונות בתחום הכלכלי, כמו שלא ניתן להסתמך על שום גורם בכל הנוגע לחיזוק ביצועים עתידיים בשוק המניות, שכן איש לא מסוגל לחזות את ביצועי השוק באופן שיטתי ויעיל לאורך זמן. 

עם זאת העיתונות בתחום זה כוללת המלצות ונימוקים לאורך זמן אשר תוכלו לשקול ועל ידי כך להגיע להחלטה מושכלת. עיתונות זאת מתאפיינת גם בראיונות עם מנהלי קרנות השקעות ובנקים אשר מפרטים את המניות עליהם הם שמים דגש והמניות עליהן הם ממליצים בתקופה זו. דבר זה יוכל לסייע לכם להבין באילו כלים המומחים משתמשים על מנת לבחור מניות ולהיעזר בכך וכמובן גם מאפשרים להסתמך על אותן המלצות אשר לרוב מוכיחות את עצמן.

  1. היכרות עם ענף השקעות מסוים – במידה ויש לנו בקיאות מסוימת בענף מסוים, כמו למשל ענף האנרגיה או התקשורת בין אם זה משום עניין אישי, היכרות מקצועית במסגרת עבודתנו וכיוצא בזה, כדאי לנצל זאת ולהשתמש בידע האמור לשם השקעות בשוק ההון. כלומר אם נאו מעריכים כי נראה גידול בחברה מסוימת בשל תהליכים שקורים בענף, כדאי לנצל זאת ולא להשקיע בענפים בהם אנו לא מבינים דבר ואנו נסמכים על מידע ממקורות חיצוניים ומומחיותם של אחרים.
  2. חיסכון בעמלות ודמי ניהול – פקטור חשוב אשר מקבל משנה תוקף במידה ובוחרים בקרנות שונות, ולא במניות יחידניות, היא גובה דמי הניהול והעמלות בגין רכישת המניה או הקרן האמורה. בהקשר זה חשוב לשים לב כי בבנקים ולעיתים גם בקרב ברוקרים יש עמלות שונות למניות שונות, כלומר קרן מסוימת יגבה עמלה גבוהה יותר מאשר מניה אחרת. דבר זה נכון גם לדמי הניהול הנגבים בעבור קרנות נאמנות שונות. 

דמי הניהול והעמלות אומנם אינם נתפסים כגורם מכריע, אך חשוב לקחת אותם בחשבון מאחר וסכומים אלו יכולים להיות משמעותיים ככל שנשקיע סכום גדול יותר.

  1. מגמות של החברה בה אתם מעוניינים להשקיע – אחד הכלים היעילים להבין את העתיד הצפוי להתרחש, הוא באמצעות הבנת ובחינת ההיסטוריה, והדבר נכון גם בנוגע להשקעה במניות. בטרם משקיעים בחברה מסוימת או פועלים בענף מסוים, מומלץ ללמוד על הביצועים של אותה חברה או ענף בשוק ההון, האם הוא בעליה או בירידה, מהו שווי השיא של המניה וכמה היא רחוקה ממנה, האם היא קרנה צפויה לעלות, מה הדו"חות הרבעוניים האחרונים שלה מעידים וכיוצא בזה.

באמצעות למידת מגמות אלו והמגמה בה היא מצויה כעת תוכלו להחליט החלטה מושכלת בנוגע לכדאיות ההשקעה בה. 

  1. השקעה באופציות – בניגוד לדעה אשר השתרשה בקרב אנשים מסוימים, גם משקיעים עצמאים יכולים להשקיע באופציות באופן זהה לברוקרים. אופציה המהווה אפשרות לרכישה של המניה יכולה להיות כלי יעיל על מנת להקטין סיכונים ולגדר אותם. לכן ככל שתתמקצעו כדאי אף לשקול לשלב כלי זה בתוך מאגר ניירות הערך שלכם.

 

החלטנו אילו סוגי מניות לרכוש, כעת כיצד רוכשים אותן בפועל?

לאחר שהחלטנו אילו מניות אנו מעוניינים לרכוש, מהם הסכומים בהם אנו מעוניינים לפעול ומהי רמת הסיכון והחשיפה בה אנו מעוניינים, נותר האלמנט הטכני של כיצד להשקיע במניות.

ככלל, רק חברים מורשים של הבורסה לניירות ערך רשאים לרכוש ניירות ערך בעבורכם, מדובר בקבוצה סגורה הנקבעת על ידי הבורסה. ישנם 22 מוסדות המורשים לרכוש בעבורכם מניות, 14 הבנקים בישראל ו-8 גורמים עצמאים המוכרים כבתי השקעה מורשים בישראל.

במידה ובוחרים להשקיע במניות באופן עצמאי, הגוף הקרוב והנוח, אם כי לא הזול בהכרח, הוא הבנק אשר בו מצוי חשבון הבנק שלנו. אפשרות נוספת היא להשקיע כאמור על ידי ברוקרים פרטיים, אותם בתי השקעה אשר הוזכרו. 

כאשר לדעתנו, השיקול המרכזי בנוגע לזהות הברוקר או לחלופין הבנק אשר באמצעותו בוחרים להשקיע הוא גובה העמלות בגין רכישה וניהול תיק ההשקעות. עם זאת, יש לתת חשיבות כאשר ההפרשים בעמלות מינוריים גם לסוגיית הנוחות, כאשר בהקשר זה לבנקים יש יתרון מובנה, משום שהכספים שלנו מנוהלים שם, אנו מכירים את הנפשות הפועלות והם ידועים לחיוב בשקיפות של התיקים המנוהלים אצלם.

בהקשר זה חשוב לשים לב כי הבנקים לרוב גובים דמי ניהול תקופתיים וכן דמי ניהול לפעולות השונות המשתנים בהתאם לזהות נייר הערך או המניה ואף לסוג המניה, ולכן חשוב לבחון מספר מניות ולראות את ההבדלים בגובה דמי המניה.

אנו ממליצים בטרם אתם בוחרים להשקיע במניות ללכת אל הבנק שלכם ולהבין מהן דמי הניהול אשר נגבים על ידי הבנקים בעבור תיק ההשקעות, וכן לפעול על מנת להוריד את העלויות במידה שהן גבוהות. מרבית הבנקים גמישים באופן יחסי בנוגע לעמלות מסוג זה, ולכן הדבר כדאי שכן העלויות עלולות.

 

דגשים חשובים נוספים טרם מתחילים להשקיע בשוק ההון

  1. לא מתחילים להשקיע בסכומים גדולים  בראשית הדרך – דגש חשוב נוסף הוא לא להתחיל להשקיע באופן עצמאי בסכומים גדולים. חשוב ללמוד לזחול בטרם לומדים ללכת ורק אז לרוץ. כלומר ראשית מומלץ להשקיע סכומים קטנים, על מנת להבין את האופי של שוק ההון, כך שגם אם נעשה טעויות ההפסדים לא יהיו גדולים, ככל שנלמד יותר את התחום ונבין את אופיו נגדיל את סכומי ההשקעה בהתאם, כאשר בשלב זה בחירות המשקיע יהיו מושכלות יותר.
  2. מס רווח הון – חשוב לדעת כי מדינת ישראל גובה מס רווח הון בעבור הרווחים אשר תפיקו מהשקעה בשוק המניות בשיעור של 25%. כלומר במידה ואדם השקיע 100 ₪ והרוויח 20 שקלים, יגבה ממנו מס לאחר שימכור את המניות של 5 ₪, אשר מהווים 25%.

במידה והיו הפסדים לצד אותם רווחים, המיסים מתקזזים יחד עם הרווחים במהלך שנת המס, כך שתשלמו מס על הרווחים שלכם בניכוי הפסדים ככל שהיו לכם.

גיוון בתיק המניות – כפי שציינו פעמים רבות לאורך המאמר, לא ניתן לחזות את הביצועים העתידיים של חברות גם אם אנו חושבים שמדובר בהצלחה בטוחה. בהתאם לכך, זה שגוי מן היסוד לשים את כל הביצים שלכם בסל אחד, תיק המניות שלכם צריך להיות מגוון הן בסוגי המניות והן בחברות השונות.

התיק צריך לכלול חברות שונות מענפים שונים, כך שאם ענף מסוים קורס, תיק המניות שלכם מרוסן על ידי יתר המניות ואינו קורס כליל.

באופן דומה גם סוגי ניירות הערך צריך להיות מגוון ולצד מניות, מומלץ לרכוש גם קרנות מחקות אשר כוללות מספר רב של מניות ובהתאם לכך מתאפיינות בביצועים יציבים יותר וכן באגרות חוב אשר נחשבות כלי השקעה סולידי יותר.

באמצעות גיוון זה אתם מקטינים את הסיכון המצוי בהשקעה בגורם משתנה כמו שוק ההון ומגדילים את הסיכויים לרווחים בהתאם לנקודת ההנחה ההיסטורית כי שוק המניות תמיד עולה בסופו של דבר בהסתכלות מאקרו ממעוף הציפור.

מידת ההשקעה משתנה ותלויה ברצונות ובצרכים שלכם – חלק מן המשקיעים הופכים להיות ברוקרים של עצמם, כלומר הם משקיעים שעות רבות ביום, מוכרים ורוכשים מניות מדי יום בעוד אחרים רוכשים מספר מניות או ניירות ערך שונים פעם בחודש ואף פעם ברבעון לאחר למידה אודות ניירות אלו ומקדישים לכך מעט זמן מן היום יום.

לדעתנו, מידת ההשקעה ברכישת המניות הינה אינדיבידואלית ותלויה במשקיע עצמו. ייתכן ואדם אשר משקיע שעות רבות ביום יגרום לתשואה גדולה יותר בעבורו ולכן הדבר יהיה אידאלי בעבורו, וייתכן כי לאדם אחר בזבוז הזמן הרב יוביל לצמצום שעות העבודה באופן שאינו שווה את התשואה או יוביל לצמצום שעות הפנאי באופן אשר אינו כדאי בעבורו.

כלומר בניגוד לזמן הלמידה וההשקעה המקדימה טרם הכניסה לשוק ההון, הזמן אותו אתם מקדישים לשוק ההון מרגע ההשקעה הינו דינמי יותר ותלוי בעיקר בכם וברצון שלכם כאשר אתם בוחנים את העלות למול התועלת.

 

סיכום והמלצות

לסיכום, מסחר בבורסה אינו מדע טילים והוא דבר אשר כל אדם עם הכנה ראויה יכול לעשות באופן עצמאי. הדבר נכון ביתר שאת בעידן המקוון אשר בו מידע מקצועי נגיש לכל אחד, זאת בשונה מן העבר בו המידע היה נגיש רק לאלו אשר התמקצעו בתחום שוק ההון באקדמיה ובעיסוקם המקצועי. 

לכן יותר ויותר אנשים מוותרים על ניהול השקעות על ידי בתי השקעות וברוקרים שונים, ובוחרים לנהל את תיק ההשקעות שלהם או לפחות חלקו באופן עצמאי.

הן על מנת לחסוך את עמלות הניהול הגבוהות והן על מנת לתת מענה לרצון לשלוט על האופן בו מושקע כספם.

השקעה נבונה בשוק ההון, גם במידה ואין לכם ידע רב תוביל לתשואות נאות אשר יגדילו את ההון שלכם וישמרו על ערכו של הכסף שלכם מפני שחיקתו לאורך השנים בשל אינפלציה ועליית מדד המחירים. לכן מדובר בכלי מאד חשוב 

בהתאם לכך, במאמר זה מפורטים השלבים והדגשים המרכזיים אשר מקדימים להשקעה בשוק המניות וכן הסבר טכני בנוגע לאופן בו הדבר אפשרי.

חשוב להבין כי מאמר זה הינו מאמר ראשוני, אשר נועד להסביר לכם את השלבים להשקעה בשוק ההון. אין מדובר במאמר ממצה, עליכם במידה והחלטתם להשקיע בשוק ההון, ללמוד את עולם המניות ולהשכיל בו בטרם אתם עושים החלטות פזיזות.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא