איך בוחרים סוכן ביטוח? עשרת הדברות לבחירת סוכן ביטוח מעולה

תאריך פרסום :
תגובות :3תגובות

אנשים רבים תוהים לעצמם האם הם בכלל זקוקים לסוכן ביטוח. הם פשוט לא מבינים למה הם צריכים מישהו שיתווך ביניהם ובין חברת הביטוח, האם זה עולה להם יותר והאם זה ישרת אותם שמא חס ושלום יגיע העת שהם יזדקקו לשירות מהסוכן. האמת העירומה היא שבמידה ומדובר בסוכן ביטוח טוב, אחראי ואמין – זה כדאי מאוד.

לעיתים ניתן לקבל ביטוח דרך סוכן ביטוח ולשלם אפילו פחות ממה שהייתם משלמים ישירות מול חברת הביטוח, וכשתאלצו לתבוע את חברת הביטוח לא תעמדו מולה לבדכם ותקבלו סיוע מקצועי. אז איך יודעים ומוודאים מבעוד מועד שמדובר בסוכן ביטוח טוב, אחראי ואמין? הנה עשרת הדברות לבחירת סוכן ביטוח, שמרו עליהם ותוכלו להיות רגועים יותר:

 

1.  סוכן ביטוח בוחרים פנים אל פנים – ולא טלפונית.

אין איך להתרשם באופן ראשוני מסוכן ביטוח בצורה יעילה בטלפון. חובה לקבוע פגישה כדי לקדם תהליך ולפגוש את הבנאדם שאמון לתווך אתכם מול חברת הביטוח לפני שסוגרים את העסקה. בפגישה, שימו לב להתנהלות של סוכן הביטוח הפוטנציאלי שלכם: האם הוא מתאים את הביטוח באופן אישי עבורכם, או שמא מציע לכם ביטוח גנרי בטופס כללי שנראה שהוא מרבה להציע ללקוחותיו? האם הוא משתמש בשפה מקצועית ומבלבלת ואתם מתקשים להבין אותו, או שהוא משתמש במונחים פשוטים שאתם מסוגלים להבין? האם הוא סבלני כלפיכם וכלפי השאלות שלכם, מסביר לכם הכל בבהירות ובבירור? האם הוא משתמש בטכניקת מכירה נפוצה אך לא תקינה בקרב סוכני ביטוח – הפחדה?

שימו לב – חלק מחברות הביטוח יציעו לכם "יועץ ביטוח אישי", כך הם יקראו לזה. פירוש הדבר שכל פעם שתתקשרו לחברת הביטוח שלכם – תקבלו את אותו הנציג הטלפוני, בהנחה והוא במשמרת כרגע.

לא מדובר בסוכן ביטוח אובייקטיבי, מדובר סך הכל בהפניית שיחות חכמה במוקד השירות של חברת הביטוח ותו לא. זהו גימיק שיווקי ובשורה התחתונה – אתם עדיין תתנהלו ישירות מול חברת הביטוח ולא דרך מתווך – והמשמעות היא שזה אתם מול חברת הביטוח ואין באמצע מישהו שנמצא בצד שלכם של הסירה שמייצג אתכם מולם. הזהרו.

 

2. פחות זה יותר.

עדיף סוכן ביטוח עצמאי או לכל היותר סוכנות ביטוח בוטיק קטנה, מאשר סוכנות ענקית, גדולה וממושרדת. העניין עם סוכנויות גדולות הוא שכל נושא התפעול שלהן, בא, המון פעמים, על חשבון הלקוחות. אותה סוכנות גדולה, פעמים רבות, תנסה להציג כיתרון את היותה סוכנות גדולה עם לקוחות רבים, ותנסה להשפיע עליכם לפי אפקט העדר – "אם יש לנו לקוחות רבים, כנראה שאנחנו טובים, תתנהג כמו כולם ותיקח מאיתנו שירותים גם אתה".

האמת היא – שסוכנות גדולה היא חסרון ברוב המקרים – חברות ממושרדות גדולות נמצאות תחת לחץ תפעולי עצום לכסות את ההוצאות הרבות שבניהול משרד גדול, כך שהן מחזיקות מחלקת מכירות גדולה ומתעסקים בעיקר בהגדלת הכנסות וכיסוי הוצאות ופחות בטיפול בלקוחות. זכרו שעבור סוכנות קטנה אתם לא סתם "עוד לקוח", היחס הרבה יותר אישי.

 

3. האם הנציג שהגיע אליכם לפגישה הראשונית הוא הסוכן שלכם בפועל.

או שמדובר בנציג מכירות שלא מטפל בפועל בלקוחות ובתביעות שלהם? במידה וזה לא המצב, כל ההתרשמות הראשונית שלכם מהבנאדם היא מזוייפת, שכן הוא לא ייצג אתכם בפועל מול חברת הביטוח כאשר תגיע העת. וודאו שאתם פוגשים את הסוכן שלכם ולא נציג מכירות.

 

4. האם הסוכן שלכם עמוס או לוקח על עצמו יותר מידי עבודה?

במידה וכן – זה ישפיע על טיב השירות שתקבלו כאשר תזדקקו לשירות. האם הוא מקבל עשרות הודעות ושיחות טלפון בזמן הפגישה אתכם, האם הוא מתרברב בכך שיש בטיפולו הבלעדי אלפי לקוחות? נסו למדוד את הזמינות והנגישות שלו היטב לפני שתבצעו החלטה.

כמה הוא זמין טלפונית כשאתם צריכים אותו? האם המשרד שבו הוא עובד נמצא קרוב למיקום המגורים שלכם? במידה והוא לא זמין, האם הוא חוזר אליכם תוך זמן סביר ומספק תשובות מקצועיות? אני לא אשכח לעולם שהייתי לקוח פעם אצל סוכנות ביתית קטנה, בה 2 סוכנות ביטוח ופקידה שטיפלה במנהלות. כשרק התחלתי לעבוד מולן, הכל היה מעולה, הרגשתי כמו אח שלהן ותמיד קיבלתי יחס חם.

עם הזמן הן צברו עוד ועוד לקוחות, ופעמים רבות (ואפילו כמעט כל פעם) כשהייתי מחייג למשרד, הייתי מגיע לפקידה במקום לסוכנת שלי, שנתנה לי תשובות חלקיות, ספרה לי שהסוכנת שלי בפגישות, ושהיא תחזור אליי מאוחר יותר. פעמים רבות היא לא חזרה אליי. הייתה פעם אחת שהייתי צריך להוציא פרטים מהפוליסה באופן יחסית דחוף עבור צרכי העסקיים, שכן אני עצמאי ולעתים הלקוחות הפוטנציאליים שלי דורשים לדעת פרטים לגבי הביטוח שלי.

פניתי לסוכנות טלפונית וקיבלתי הבטחות שיחזרו אליי, שלא קוימו, ושלחתי גם מיילים שלא נענו. כשלא קיבלתי תשובות תוך זמן סביר (למעשה, לא קיבלתי תשובה בכלל), החלטתי לעבור לסוכנת חדשה, ומאז אני מרוצה והתקשורת שלי אתה מעולה.

 

5. ניסיון וותק – כל המרבה הרי זה משובח.

בדקו היטב ואל תהססו לשאול את סוכן הביטוח בפגישה שלכם איתו מהו הוותק שלו בתור סוכן ביטוח והאם יש לו לקוחות עם ביטוח כמו שלכם. זה רלוונטי במיוחד בסוגי ביטוחים קצת פחות נפוצים כמו לדוגמא ביטוח צד ג' (הכוונה לצד ג' כשלא מדובר בביטוח רכב) או ביטוחים פחות נפוצים אחרים.

לסוכני ביטוח יש התמחויות ממש כמו רופאים – לא הייתם רוצים שכירופרקט יבצע עבורכם ניתוח לב, נכון? יש סוכני ביטוח שיהיו גלויים וישרים איתכם ויגידו לכם שהם לא מתעסקים עם ביטוחים מסוגים מסוימים, וימסרו לכם שעדיף לכם להפריד ביטוחים בין כמה סוכנויות.

הביטוחים שלי, לדוגמא, נמצאים ב-2 סוכנויות – אחת הראשית – בה יש את כלל הביטוחים שלי, ואחת נוספת עבור ביטוח צד ג' לעסק שלי – הסוכן הראשי שלי היה שקוף איתי וסיפר לי שהוא מעדיף לא לתת לי ביטוח כזה מאחר והוא אינו מנוסה ולא מתמחה בו.

 

6. מול אילו חברות ביטוח הסוכן שלכם עובד?

באופן כללי, עדיף לכם סוכן ביטוח שעובד עם כל חברות הביטוח ולא אקסלוסיבי לחברה אחת – זה עניין של מחיר, הוא יכול להוציא הצעות ממספר חברות ביטוח ולקבל מחיר טוב יותר, מה שבאופן טבעי, יאפשר לו לתת לכם מחיר טוב יותר. הוא גם יכול להתאים טוב יותר את הביטוח לצרכים האישיים שלכם אם יש לו מגוון של מספר חברות ביטוח לעבוד מולן – יש חברות שלא מוכנות לתנאים או ביטוחים מסויימים, ובכאלו מקרים תהיה לו אלטרנטיבה והוא לא יאלץ להתפשר ולספק לכם ביטוח שפחות מתאים עבורכם.

 

7. שימו לב שסוכן ביטוח צריך רישיון רשמי, מדובר במקצוע מוסדר שבו ההכשרה רשמית והעיסוק מותנה ברישיון מהמדינה. ודאו שיש ברשותו את כל האישורים הדרושים והרשיון הדרוש לפני תחילת העבודה מולו. 

 

8. אל תהססו לבקש לקוחות ממליצים מהסוכן הפוטנציאלי.

בקשו רשות לדבר עם לקוחות ותיקים ומרוצים, כאלו שכבר ביצעו תביעות מול חברות הביטוח וקיבלו ממנו שירות. שאלו את הלקוחות כמה זמן הם לקוחות שלו, האם הם מרוצים, ואיך התנהל העניין כאשר הגיע הזמן לתבוע את חברת הביטוח. האם הסוכן נלחם עבורם? האם ליווה אותם היטב, יד ביד, למען טובתם האישית? סוכן עם וותק זה לא מספיק, סוכן עם לקוחות ותיקים מרוצים שיעידו עליו ועל איכויותיו והשירות הטוב שלו – זה כבר בהחלט סיפור אחר.

 

9. דגמו את הסוכן שלכם כל הזמן.

סוכנים טובים עשויים "להתקלקל" עם הזמן, ולכן עליכם להיות עם אצבע על הדופק ולוודא תמיד שהזמינות, איכות השירות והיחס האישי ישאר בסטנדרט גבוה לאורך זמן. אם נראה לכם שמשהו השתנה באיכות השירות שאתם מקבלים והסוכן שהיה פעם מושלם ומומלץ שלכם לא משרת אתכם היטב – אל תהססו לנטוש ולעבור לסוכן אחר.

 

10. הטיפ האחרון והכי חשוב – לכו עם תחושת הבטן שלכם.

אם זה מרגיש לכם נכון, יש לכם כימיה חזקה עם הסוכן הפוטנציאלי, אתם מרגישים טוב עם הבחירה בו – כנראה שתחושת הבטן שלכם לא מטעה אתכם ומדובר בסוכן אחראי ואמין.

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מה דעתכם ?

מאמרים אחרונים

תאריך :
צפיות: 19
טבע היא החברה הגדולה ביותר בעולם לתרופות כלליות, היא האחראית להרבה מהתרופות שאנחנו לוקחים בשגרה ובמצבים קיצוניים יותר.
תאריך :
צפיות: 21
אתם קמים בבוקר, מתארגנים, מתלבשים, מצחצחים שינויים, מתקלחים, מסתרקים ויוצאים לעבודה. מחכה לכם נסיעה, אני מקווה שקצרה, ואז תגיעו ותתחילו לעבוד במרץ.
תאריך :
צפיות: 30
ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להחליף את הכנסת העובד במקרה של תאונה או מחלה המונעים ממנו לעבוד.
תאריך :
צפיות: 15
במדינת ישראל כל עובד (שכיר ועצמאי) מחויב לחסוך לפנסיה.
תאריך :
צפיות: 26
כיום,לא מעט מוצרים שנחשבו בעבר "פנסיוניים" הפכו כפתרון מתאים גם לניהול הכסף הפנוי.
תאריך :
צפיות: 44
מידי שנה מקבלים עובדים רבים במדינת ישראל הפחתה בתשלום המס, בגין נקודות זכות ממס הכנסה.

רוצה לדבר עם מומחה?

הצג מאמרים לפי תחום

קטגוריות

מאמרים פופולריים

לא נמצאו מאמרים

מאמרים נוספים בנושא