מועדון חבר – המועדון החזק ביותר במדינה?

מועדון הצרכנים "חבר" הוא מועדון הצרכנים הגדול ביותר במדינה, והיחידות שמתחרות בן הן חברות כרטיסי האשראי, שמנהלות גם סוג של מועדון צרכנים כאשר מציעות לבעלי הכרטיסים מבצעים והנחות. 

מועדון צרכנים הוא מצב שבו לקוחות מתאגדים כקבוצה כדי לקבל הנחות והטבות בפעילות צרכנית, המועדון מנצל את גודלו כדי להוות כח קנייה גדול. מועדון צרכנים בדרך כלל מאגד תחתיו לקוחות לפי מאפיין ספציפי, מקצוע או מקום עבודה זהה, שכל לקוחות המועדון משתייכים לו.

במקרה של "חבר" – מאוגדים תחתיו כל משרתי הקבע של צה"ל, גמלאי צה"ל, עובדי ביטחון בשירות המדינה, אלמנים ואלמנות של חברי מועדון לשעבר, יתומים ויתומות של חברי מועדון לשעבר, ובנוסף בני ובנות זוג של חייל קבע שנעדר או הוריו במידה ואין לו/לה בן/בת זוג. חלק מחברי המועדון מקבלים את הטבות חבר ללא דמי חבר או עלויות כלל, ושאר חברי המועדון משלמים דמי חבר כדי להנות מההטבות והמבצעים.

חבר הוא ארגון ללא מטרות רווח, ופעילותו ממומנת מתוך דמי החבר שחלק מחבריו משלמים, ריביות על הלוואות שחבריו נוטלים מהארגון, ובמימון משתתף גם משרד הבטחון.

 

מבצעים והנחות שחבר מסדר ומארגן לחברי מועדון הצרכנות

חבר מציע מגוון רחב של מבצעים והנחות לחברי המועדון שלו, חלק מההטבות קבועות וחלק מההטבות את זמניות עם תוקף. בין השאר, ניתן למצוא הנחות ומבצעים צרכניים בתחומים הבאים:

 

פיננסים:

  • חשבון עובר ושב של חבר בבנק אוצר החייל בעל עלויות תפעול נמוכות מאוד.
  • הלוואות בריביות נמוכות מאוד ותנאים מעולים.
  • קופות גמל בתנאים מצויינים ובעלויות תפעול נמוכות.
  • משכנתא בריביות נמוכות ובתנאים טובים דרך בנק אוצר החייל.
  • תוכניות הדרכות כלכליות וליווי כלכלי בעלויות נמוכות.
  • רכישת מטבע חוץ בעמלות נמוכות ובשערים טובים.

 

ביטוח:

 

ידע, הדרכה והעשרה:

  • שיתופי פעולה עם גורמים להדרכה שמפעילים תוכניות ידע, הדרכה והעשרה הרחבי הארץ.

 

פנאי ובידור:

  • הצגות ומופעים.
  • פארקי שעשועים.
  • פארקי מים.
  • בריכות ואתרי קאנטרי.
  • מוזיאונים ומקומות בילוי לכל המשפחה.
  • אתרי תרבות.
  • אתרים ספורטיביים.
  • אתרי פעילויות אתגר ואקסטרים.
  • ספא ומסאז'ים.
  • צימרים ובתי מלון.
  • קולנוע.
  • ימי כיף וערבי כיף.
  • קורסים, סדנאות.
  • טיולים.
  • מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ – הנחות של עד 30%, גם באמצע שבוע.

 

רשתות שיווק: הנחות גדולות ברשתות השיווק והמזון ברחבי הארץ, עד 30%.

נסיעות לחו"ל: מבצעים ומחירים משתלמים על חבילות נופש וטיסות לחו"ל, כולל כניסה חינם לטרקלין דן היוקרתי לפני הטיסה פעמיים בשנה בחינם.

הטבות ומבצעים נוספים גם בתחומים: ביגוד, רכישת רכב, דלק, ריהוט, מחשבים, טכנולוגיה, גאדג'טים, איפור וטיפוח, ועוד.

מידע נוסף על ההטבות ומימושן, שחלקן כאמור קבועות וחלקן משתנות ותקופתיות, ניתן למצוא באתר חבר, אליו מורשי כניסה אך ורק חברי מועדון הצרכנות באמצעות שם משתמש וסיסמא.

 

דמי חבר ומימוש ההטבות וההנחות

כאמור, חלק גדול מחברי מועדון הצרכנות חבר נהנים מכל המבצעים וההנחות הללו ללא תשלום דמי חבר – מרשתי קבע מעל לשנה וגימלאי צה"ל. שאר החברים במועדון הצרכנות חבר צריכים לשלם 20 שקלים בחודש כדי להנות מהמבצעים וההנחות המוצעות לחברים.

מימוש ההטבות מתאפשר באמצעות אתר האינטרנט של חבר אליו נכנסים באמצעות שם משתמש וסיסמא, צפייה בהטבות וההנחות והזמנה של המבצעים התקופתיים לפי דרישה דרך האתר. ההטבות ניתנות לחברים באמצעות שימוש בכרטיסי אשראי ייעודיים של חבר בשיתוף חברות כרטיס האשראי ישראכרט ואמריקן אקספרס.

 

ירידי הצרכנות של חבר

פעמיים בשנה, מארגן חבר יריד צרכנות ענק, אליו מגיעים חברי חבר וספקים בתחומים שונים, ומציעים הנחות ומבצעים במסגרת היריד. חברי חבר הרבים מחכים לירידים האלו, בהם ניתן לרכוש מכשירי חשמל בהנחות אדירות, חבילות נופש, מוצרי איפור וטיפוח ועוד – הספקים שמגיעים מציעים הנחות חסרות תקדים ובכל התחומים. השנה, בשנת 2020, בעקבות מגיפת הקורונה, בוטלו ירידי הצרכנות המוכרים והאהובים שחבר מארגנת, מכה קשה וכואבת גם עבור ציבור הצרכנים וגם עבור ציבור הספקים.

 

ההיסטוריה וגודלה של חבר

חבר היא חברה פרטית ללא מטרות רווח שהוקמה בשנת 1963. בזמנו, עם ההקמה, הייתה חבר חברה המספקת הלוואות בלבד בתנאים מעולים לחברי המועדון.

עם הזמן, בתחילת שנות ה-90, פעילות החברה הורחבה והיא הפכה ממועדון חברים להטבות פיננסיות בתחום ההלוואות בלבד, למועדון צרכנים שמספק הנחות והטבות במגוון רחב מאוד של תחומים.

חבר נותן חלופה הולמת לארגון עובדים או ועד עובדים עבור עובדי צה"ל ומערכת הבטחון, שכן אלו על פי חוק לא מורשים להתאגד.

אין מידע רישמי מטעם חבר בנוגע לגודלה, אך ההערכה היא שכ-200,000 משקי בית חברי מועדון חבר. זה הופך את חבר למועדון הצרכנות הגדול והחזק ביותר במדינה – פי 3 מחברי מועדון קרנות השוטרים.

הגודל של מועדון צרכנות מהווה את העוצמה והחוזק שלו – ככל שיותר חברים קיימים במועדון צרכנות, כך הכח הצרכני שלו וההנחות שהוא מסוגל לארגן גדלות.

 

חבר – האם כדאי?

על פניו, הנטייה הראשונית היא לחשוב שהשתייכות למועדון צרכנים גדול כמו חבר מביאה עימה נטו יתרונות. מתחת לפני השטח, לא לחלוטין כך הדבר.

כמובן שאם התכוונתם לקנות מכונים חדשה, דירה או מכשיר חשמלי, תהנו מחיסכון במקום תשלום של מחיר מלא.

מהצד השני של המתרס, כשאתם חברים במועדון הצרכנות חבר (ובכל מועדון צרכנות אחר, למען האמת) אתם מופגזים בפרסומות לגבי המבצעים וההנחות הקיימים. אתם רוכשים יותר, הרבה יותר, מאחר ומידע פרסומי אטרקטיבי מגיע אליכם ימים ולילות ישירות למייל, לדואר, ומופץ באזורי התעסוקה של משרדי הבטחון וצה"ל.

מי שמגיב למידע הפרסומי הזה ובוחר לבצע רכישות שלא היה מבצע ללא השתייכות לחבר וקבלת הפרסומות – זה פחות כדאי לו.

בשורה התחתונה, גם אם הוא נהנה ממבצעים והנחות, הוא עדיין משלם סכומים נאים על המוצרים או ההטבות שהוא מקבל, ומוציא יותר כסף. אני באופן אישי מכיר אנשים שהתמכרו לחבר, פותחים את האתר ומזינים את שם המשתמש והסיסמא שלהם 4 פעמים בשבוע ועוברים על כל רשימת ההנחות וההטבות. לחלק גדול מהם יש הלוואות ומינוס בבנק, אבל הם עדיין הולכים להצגות, לקולנוע, לפארקי מים ושעשועים וקונים ציוד ואביזרים דרך חבר, כאילו היו הברון מרוטשילד.

עוד כתבות מומלצות בנושא

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
דילוג לתוכן