לינקדאין (LinkedIn) – מה ניתן להפיק מהפלטפורמה הזאת

לינקדאין (LinkedIn) היא רשת חברתית שמזכירה, נראת כמו ומתנהגת ממש כמו פייסבוק, רק שהיא מרוכזת סביב עסקים ומקצועית. באמצעות לינקדאין תוכלו ליצור קשרים עסקיים, להחשף למעסיקים פוטנציאלים, ולקדם את העסק שלכם.

גם לינקדאין, ממש כמו פייסבוק, מבוססת על פרופיל אישי ובו יש פוסטים, תמונות, סרטונים ותכנים, כאשר בלינקדאין לא מקובל לשים תמונה של ארוחת הצהריים שלכם או סלפי מטיול עם נוף מהמם.

פרופיל הלינקדאין שלכם יהיה כרטיס ביקור, בו יש מידע מקצועי, פוסטים מקצועיים ומידע על העסק או העיסוק שלכם.

בלינקדאין יש יותר מ600 מיליון משתמשים, יותר ממיליון ישראלים רשומים בלינקדאין, אם כי חלק די גדול מהם עם פרופילים לא פעילים.

בלינקדאין אפשר ליצור קשרים מקצועיים, לחפש עבודה, ליצור קשר עם מעסיקים, ליצור קשר עם עובדים פוטנציאלים, לקדם עסק חדש שרק התחיל, ולקדם עסק ותיק.

לינקדאין מלא בסטודנטים שעומדים לסיים את לימודיהם ורוצים להיחשף לשוק העבודה מיד בסיום הלימודים, ותמצאו בלינקדאין גם המון עובדי הייטק שמכינים את עצמם ליום השחור שאחרי העבודה הנוכחית שלהם (בין אם יפוטרו או יתפטרו).

קצת אחרי הרישום ללינקדאין המנוע של הרשת החברתית הזו יתחיל להציע לכם חיבורים עסקיים ומקצועיים.

תמצאו את עצמכם נחשפים למידע מקצועי נדיר שאחרים מפרסמים, שיתופי פעולה אפשריים, ועם קצת מזל, תפעול והשקעה מצידכם, יש סיכוי טוב שלינקדאין יקפיץ לכם את הקריירה המקצועית משמעותית.

במידה ותרצו ליצור קשר עם מישהו שאינו חלק ממעגל החברים שלכם, תצטרכו לרכוש את האפשרות בתשלום, אבל חשוב מאוד לבחול במינימליזם – זה לא פייסבוק ואתם לא צריכים 2,000 חברים.

בלינקדאין יותר מקובל שיש עשרות או לכל היותר כמה מאות חברים, אנשים שקשורים אליכם מקצועית ויש סיכוי טוב שתשתפו עימם פעולה, תלמדו מהם או תלמדו אותם בעתיד.

 

כמה לינקדאין עולה?

לינקדאין לא עולה. רוב הדברים שאפשר לעשות בלינקדאין – אפשר לעשות חינם. מי שצריך לשלם ללינקדאין אלו המשתמשים באופציות הנישה של לינקדאין – אפשרויות סביב פירסום ממומן ומכירות, חיפוש עובדים, אפשרויות למעסיקים המחפשים עובדים, סטטיסטיקה, ושירות מייל פנימי של לינקדאין בתוך לינקדאין, שיאפשר לכם להתכתב עם מישהו שאינו מקושר אליכם. סביר להניח שאין לכם באמת צורך באף אחת מהאופציות האלו.

 

חיפוש עבודה בלינקדאין – Linkedin Jobs

בתוך הרשת החברתית המקצועית הזו, יש מנוע לחיפוש משרות – לינקדאין ג'ובס. המנוע חכם ויציע לכם משרות באזור המגורים שלכם, לפי הידע והרפרטואר המקצועי שלכם, היכולות שלכם והחברים המקושרים אליכם.

אפשר לשגר את קורות החיים שלכם בלינקדאין, וכדאי מאוד, גם אם אתם שולחים קורות חיים במייל לאיזו משרה "סטנדרטית" רגילה שלא דרך לינקדאין, שתכניסו את הכתובת לפרופיל הלינקדאין שלכם – יכול לעזור במיוחד אם מדובר בפרופיל מעודכן ומטופח. כל משרה שמוצעת בלינקדאין ג'ובס ומעניינת אתכם אתם יכולים להגיב אליה, לשלוח את קורות החיים שלכם אליה, ואפילו לשלוח מסרים ולשאול שאלות מול מי שפתח את המכרז למשרה.

 

חשיפה לידע והעשרה

אם יש לכם מקצוע שבו יש ידע רב ומקצועיות רבה, אתם יכולים לנצל את לינקדאין כדי להעשיר את עצמכם ולהתחזק מקצועית. באמצעות יצירת קשרים נכונים, והתחברות כחברים לאנשים הנכונים, אלו שמשפיעים, משדרים פוסטים עם ידע, ומומחים שמשחררים ידע מקצועי (חינם או בעלות), תמצאו את עצמכם נחשפים לידע מקצועי ומעשירים את המומחיות שלכם בתחום העיסוק שלכם.

כל פוסט עם ידע גם מאפשר כמובן שיחה במעין סוג של "פורום" בפורמט שדומה למה שאתם מכירים בפייסבוק – הערת הערות לפוסט, תגובות, שאלות, בירורים וכדומה.

כמו בפייסבוק, גם בלינקדאין יש קבוצות.

אלו מקומות בהם אנשים בעל תחום עיסוק או ידע דומה נפגשים ומשוחחים מקצועית כקבוצה, מעלים נקודות לדיון, שאלות וכדומה. מצאו קבוצות הרלוונטיות לכם והצטרפו אליהן כדי להחשף לדיונים מקצועיים וכדי לשאול שאלות ולקבל תשובות מקצועיות.

 

האם לינקדאין מסובך או קשה?

ממש לא! אם אתם מכירים את פייסבוק, אתם תראו שהם מאוד דומים. גם בלינקדאין יש תמונת קאבר, תמונת פרופיל, פרופיל אישי שאתם בונים (רק שפה, הוא לא אישי אלא מקצועי), קבוצות ומעגל חברים – והתפעול של כל הדברים האלו דומה מאוד.

בתמונת הפרופיל מומלץ מאוד להציב תמונת פנים ברורה ואיכותית שלכם, כאשר אתם נראים רציניים ומקצועיים בהתאם למקצוע שלכם (אם המקצוע שלכם הוא ליצן, שזו תהיה תמונה שלכם מאופרים ומחייכים חיוך רחב, אם אתם אנשי הייטק, תמונה שלכם מסופרים, מסורקים ומגולחים בחולצה מכופתרת עם חיוך עדין).

תמונת הקאבר גם היא כמובן אמורה לשדר רצינות עסקית כמו תמונת הפרופיל – בדרך כלל תראו שם סלוגן עיסקי מתוחכם, תמונה של בעל הפרופיל כאשר הוא עומד על במה ומרצה בתחום עיסוקו, תמונה מזמן פעילות עסקית וכדומה.

בנוגע לשאר האופציות שאין בפייסבוק או שלא מזכירות את פייסבוק – די קל לקלוט איך להשתמש בהן. היכנסו ללינקדאין, פיתחו פרופיל לפי ההוראות, שימו דגש על הידע המקצועי שלכם והניסיון שלכם בתחומכם, ותוך רגע יש לכם פרופיל.

בתור שלב ראשוני מיד יצוצו קשרים וקבוצות רלוונטיות לכם על המסך.

אתם תראו תמונות ופרופילים של קולגות שלכם שאת חלקם הרב אתם מכירים, והם כבר שוחים בתוך לינקדאין. לינקדאין מאוד פשוט להבנה ותפעול ברמה הבסיסית, ובשביל להשתמש בפונקציות המתקדמות שבו – תוכלו לקרוא מדריכים מפורטים דרך חיפוש בגוגל או לרכוש ידע (קורסים, סרטוני הסבר) בתשלום.

אפשר אפילו להתחיל בלינקדאין בעברית אם לא נוח לכם באנגלית, עם פרופיל בעברית וממשק לינקדאין בעברית. אם אתם לא פונים לקהל בחו"ל, אתם יכולים להקים את פרופיל המשתמש שלכם כולו בעברית.

אחרי יצירת המשתמש הודעות, פוסטים, תגובות – הכל תוכלו לעשות בעברית. לינקדאין נכנס אליכם גם לסלולרי באמצעות אפליקציית לינקדאין, שתאפשר לכם לקחת את לינקדאין לספה בסלון או מחוץ לבית – כל מקום שהוא לא חדר העבודה שלכם עם המחשב שלכם.

אם יש לכם "קטע" שכזה להכנס לשירותים עם הפלאפון או שיש לכם "זמנים מתים" רבים במהלך היום – עדיף בלינקדאין מאשר בכל רשת חברתית אחרת, כי על הדרך אתם מתחזקים מקצועית ויוצרים קשרים עסקיים, ולא סתם מעבירים את הזמן.

חשוב מאוד לשמור על רשימת החברים שלכם קטנה ואיכותית, ולא להתחבר עם הגננת מגיל 5 או עם מישהו שהכרתם בכיתה י"א. רשימת החברים שלכם צריכה להשאר רלוונטית, כזו שיכולה לתרום לכם ואתם יכולים לתרום לה, בפן המקצועי-עיסקי.

בתוך כל הבלאגן הסופר מקצועי הזה, כדאי גם לדעת שאפשר מידי פעם לשים פוסט עם תמונה מאירוע בר המצווה של הילד שלכם, או כל דבר אישי אחר מעניין. אתם בכל זאת מנהלים גם חיים אישיים לא מקצועיים והמחוברים אליכם בלינקדאין יודעים את זה.

זה פחות פיאסקה של מה אכלתי היום / הייתי בים / התלבשתי יפה ליציאה / סיימתי אימון ספורט / ביליתי במסעדה, כמו ברשתות חברתיות אחרות, אבל זה לא אומר שמידי פעם אי אפשר לפנק בפוסט אישי מעניין ומתוחכם.

 

פרסום ממומן בלינקדאין

בלינקדאין יש אפשרות של מודעות בתשלום, פרסום ממומן, דומה מאוד לשל פייסבוק. באמצעות השירות תוכלו לחשוף חומר שיווקי ומכירתי לפי פילוח מדוייק (טרגטינג).

הפרסום הממומן של לינקדאין נחשב מאוד אמין ואיכותי, שכן במקום להתחיל לפלח קהלים רחבים כלליים, אתם יכולים להתחיל לפלח תת-קהלי יעד ישירות מתוך קהל של אנשים שמבחינה מקצועית, עסקית, והקריירה שלהם – הם מתאימים לתוכן המודעה שאתם מפרסמים.

אפשר לפרסם סטרט אפ או מוצר יזמי חדשני שלכם, אפשר לפרסם את העסק שלכם באופן ישיר, ואפשר לגייס משקיעים של כספים לפרוייקטים שלכם – די בקלות אתם יכולים לנווט את המודעות לעיניים הנכונות.

 

לינקדאין ביקורות

לינקדאין ביקורות הוא מנוע מורכב יותר של ביקורות לעסקים ממה שאתם אולי מכירים מ"גוגל לעסק שלי", "פייסבוק ביקורות" וכדומה. אם מישהו קיבל ממכם שירותים ומוצרים, הוא יכול להשאיר לכם ביקורת – ועד כאן זה בדיוק כמו בגוגל ובפייסבוק. בנוסף, יחד עם הביקורת שיכתבו על השירות שנתתם או המוצר שסיפקתם, לינקדאין מאפשר לכותב הביקורת להגיב על דברים מהפרופיל העיסקי שלכם.

אם כתבתם שאתם דברנים מדופלמים בציבור, וההרצאה שהעברתם בארגון של מישהו הייתה חצי-כח, סביר להניח שהוא יטען שהכישור הזה שטענתם לו בפרופיל שלכם לא מדוייקת.

אם אתם אנשי הייטק תוכניתנים, וטענתם שאתם שולטים באופן מעולה בשפת התכנות C# בפרופיל שלכם, אבל הלקוח קיבל ממכם קוד מבולגן והיה צריך פרילנסר נוסף כדי לתקן את חוסר הידע והמקצועיות שלכם, הוא יכול להוריד לכם ניקוד ולטעון שטענותיכם בפרופיל שלכם לא אמינות.

רגע לפני שאתם הופכים את עצמכם לסופרמן בפרופיל שלכם בלינקדאין, עצרו רגע. אל תנסו להיות גיבורים כל יכולים, ייצגו את עצמכם באמינות ונאנמנות, מאחר ומהר מאוד לקוחות יכולים להביע על אי האמון שאתם משדרים.

 

לינקדאין – שמור למקצועות ספציפיים?

לצערי הרב, לינקדאין נוחל הצלחה רבה בתחומים כמו הייטק, הדרכה מקצועית, אימון אישי ועיסקי, שוק הפרילנסרים המציעים שירותים ומוצרים לעסקים, וכדומה. פחות תמצאו שם אמנים, ציירים, פסלים, מעצבי שיער וכדומה.

חבל מאוד, גם הם יכולים להנות מהפלטפורמה, אבל האופי והמאפיינים שלה פחות מושכים אותם ולכן הם לא מגיעים ולא משתמשים בה.

 

לסיכום

לינקדאין היא רשת חברתית ששמה דגש פחות על חיים אישיים, יותר על חיים מקצועיים, עסקיים וכלכליים. היא מזכירה מאוד את פייסבוק במבנה ובתפעול, אבל מכילה בעיקר מידע עסקי, חיבורים ושיתופי פעולה על בסיס תחום עיסוק או ידע מקצועי.

אפשר לפתוח פרופיל ולהשתמש ברוב הפונקציות של לינקדאין בחינם.

באמצעות הפלטפורמה הזו ניתן לחפש, להציע את עצמכם, ולאתר עבודה, להחשף לידע מקצועי ולהעשיר את עצמכם, לפרסם מודעות ממומנות לקהלים סופר רלוונטיים, להקים פרופיל מקצועי – עיסקי, ולצפות בדירוג וביקורות של כל אחד, כולל שלכם. הכל בפשטות ובנוחות במערכת קלה לתפעול, שזמינה מהמחשב או מהסלולר.

עוד כתבות מומלצות בנושא צרכנות

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן