חשבונית דיגיטלית – השוואה של השחקנים בשוק

בעלי עסקים בכל התחומים מחוייבים לדווח למדינה על כל הכנסה בגין עסקה שביצעו במסגרת העסק. כשאתם רוכשים בסופר מוצרים, אתם מקבלים קבלה, וכך גם כל בעל עסק שמוכר לכם כל מוצר שהוא, מחוייב לספק לכם קבלה מיד כששילמתם לו, ובנוסף עוד מסמכים במקרה הצורך, בדרך כלל במידה והתשלום לא מתבצע מיידית, ישנם מסמכים שמשתמשים בהם כדרישה לתשלום: חשבונית, חשבונית מס, חשבון עסקה ועוד. פעם כל בעל עסק היה מתהלך לכל מקום עם פנקסים עבי כרס, כותב בעט על גבי נייר את פרטי החשבונית או הקבלה, ומספק ללקוח, תוך כדי שהוא כותב זאת על דף COPY כדי שיהיה גם עותק עבורו. היום, הולך ונהיה נפוץ יותר ויותר לשלוף את המכשיר הסלולרי או להכנס לממשק ממוחשב במחשב, לתקתק את פרטי העסקה, ותוך זמן קצר במייל הלקוח (או בוואטס אפ שלו, או בכל דרך אחרת) יש חשבונית דיגיטלית שהיא שוות ערך לחלוטין לחשבונית הפיזית שהיה מקבל פעם, רק עם עוד המון יתרונות ונוחות עבור בעל העסק ועבור הלקוח.

 

חשבונית דיגיטלית – למה זה כדאי?

  • וידוא קבלה – יש המון יתרונות שהשירות הדיגיטלי נותן על פני החשבוניות הפיזיות, אבל היתרון המשמעותי ביותר בעיני הוא שאתם יכולים לראות שהלקוח קיבל את החשבונית והוריד אותה. כשהחשבונית שלכם נפתחת, יש חיווי בכל מערכות החשבוניות הדיגיטליות שהחשבונית הגיעה ליעד.
  • בלי סחבת – אין צורך יותר להסתובב איתכם לכל מקום עם פנקסים שמנים וכבדים – החשבוניות אצלכם בסלולרי בלחיצת כפתור מכל מקום בעולם ובכל זמן.
  • נוח וחסכוני – אין צורך לעבוד מול בית דפוס, אין צורך לחדש מלאי חשבוניות כשנגמרים לכם הפנקסים, זה לא תופס מקום (חשבוניות של כמה שנים יכולות לתפוס ממש הרבה מקום!), לא צריך לחכות לדואר ישראל שיואיל בטובו להביא חשבונית או קבלה ללקוח שלא קיבל ממכם את המסמך פיזית וגם אין צורך להטריח את עצמכם לבזבוז זמן והגעה לדואר כלל.
  • זה טוב לסביבה – החסכון בדפים והעצים שלא כורתים – מדובר בכמות עצומה מאז שהחשבונית הדיגיטלית הגיעה לחיינו.
  • זה זול ממש – נגיע למחירים עוד רגע כשנשווה בין השירותים השונים לחשבונית דיגיטלית, אבל מדובר בשירות זול מאוד. אם אתם בעל עסק ואין לכם אפשרות להרשות לעצמכם עשרות שקלים בודדים בחודש, אתם בבעיה אחרת, השירות בקושי עולה משהו.
  • זה מקל על הנהלת חשבונות – ניתן להוציא דוחות מאוד בקלות – הכנסות לפי תאריך, צפיה בהכנסה לפי לקוח – הכל הופך לקל ופשוט, כל האנליטיקה זמינה בלחיצת כפתור. הוצאת נתונים סטטיסטיים מחשבוניות פיזיות יקח לכם המון המון זמן, וכשהחשבוניות דיגיטליות זה נעשה ברגע.
  • חשבונית דיגיטלית תומכת באוטומציה – אפשר לסמן במערכת CRM לניהול לקוחות שנסתיימה עסקה – וחשבונית דיגיטלית תופק אוטומטית ותשלח ללקוח – ללא התערבות ידנית מצידכם. כמו כן, לקוחות שמשלמים על מוצר מסויים בתשלומים, ניתן להגדיר הפקת חשבוניות חודשית (לצד גביה חודשית ובהתניה שתשלומים אושרו, כמובן) אוטומטית ושליחה אוטומטית ללקוח.
  • זה לא הולך לאיבוד – לאף אחד זה לא הולך לאיבוד – לא לכם ולא ללקוח. חשבוניות וקבלות הוא משהו שהכרחי על פי חוק לשמור 7 שנים אחורה – ובמקום לשמור על פנקס פיזי מכל משמר, לנייד אותו כשאתם עובדים דירה וכל הבלאגן הזה – חשבונית דיגיטלית שמורה לכם דיגיטלית ללא מאמץ. לקוח לא יכול לבקש שוב חשבונית כי הלכה לו לאיבוד, מקסימום הוא יכול להגיד לכם שהוא לא מוצא את המייל עם החשבונית ואתם בלחיצת כפתור שולחים לו את המייל שוב.

 

השוואה בין המערכות המובילות

אז קדימה, בואו נרד לשורשו של עניין ונשווה בין המערכות השונות שמספקות לנו חשבונית דיגיטלית. אנחנו נשווה בכל מיני פרמטרים את השירותים "חשבונית ירוקה", "icount", "חשבונית אונליין", "ezcount", "לירם" ו-"invoice4u".


מחיר:

חשבונית ירוקה –

עלות חודשית 17 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 50 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 57.5 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 200 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 108.5 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 500 מסמכים לחודש.

 

מערכת icount –

עלות חודשית 8.25 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 50 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 59 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 200 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 95 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 500 מסמכים לחודש.

 

מערכת חשבונית אונליין –

ללא עלות בכלל, חינם, עבור מקסימום של 50 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 39 ש"ח ללא התחייבות עבור מקסימום של 200 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 69 ש"ח ללא התחייבות עבור מקסימום של 500 מסמכים לחודש.

 

מערכת ezcount –

עלות חודשית 17 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 50 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 47 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 200 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 87 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 500 מסמכים לחודש.

 

מערכת לירם –

עלות חודשית 19 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 50 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 47 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 200 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 67 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 500 מסמכים לחודש.

 

מערכת invoice4u –

עלות חודשית 24 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 50 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 43 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 200 מסמכים לחודש.

עלות חודשית 79 ש"ח בהתחייבות לשנה עבור מקסימום של 500 מסמכים לחודש.

המערכת היחידה בהשוואה שלנו שיש לה חבילה חינמית היא מערכת חשבונית אונליין, אבל כל השירותים מציעים התנסות ראשונית ללא עלות.

 

התנסות ללא עלות:

חשבונית ירוקה – התנסות ראשונית ללא עלות של 30 ימים.

מערכת icount – התנסות ראשונית ללא עלות של 45 ימים.

מערכת חשבונית אונליין – התנסות ראשונית ללא עלות של 30 ימים.

מערכת ezcount – התנסות ראשונית ללא עלות של 30 ימים.

מערכת לירם – התנסות ראשונית ללא עלות של 30 ימים.

מערכת invoice4u – התנסות ראשונית ללא עלות של 30 ימים.

 

כל המערכות מאפשרות התנסות ראשונית ללא עלות של חודש, מלבד מערכת icount שהרחיבה את תקופת ההתנסות הראשונית ל-45 יום. זה נשמע לי כמו מהלך חכם מאחר וזה יפתה לקוחות חדשים להתנסות דווקא איתה מתוך ידיעה שיש להם יותר זמן להתנסות ולהחליט, וזה עלול להכריע את כף המאזניים ולהוביל לקוחות לסגור דווקא עם המערכת הזו.

 

אפשרויות מתקדמות – סליקת אשראי, API:

כל המערכות מאפשרות סליקת אשראי כחלק מהשירות שלהם להוצאת חשבונית דיגיטלית, וכמו כן מספקים פירוט API. API הן למעשה הוראות התממשקות למערכת, הסבר איך ניתן לקשר אל המערכת מערכות אחרות (לדוגמא – לגרום לכך שסימון "עסקה בוצעה" במערכת ניהול הלקוחות שלכם, יוציא חשבונית דיגיטלית במערכת באופן אוטומטי). פירוט ה-API מפורסם ציבורית באתרי האינטרנט של ezcount, חשבונית ירוקה ו-icount, ושאר החברות יספקו לכם אותו אך ורק על פי דרישה באופן אישי. אם אתם זקוקים ל-API שכזה כי אתם רוצים להתממשק ממערכת אחרת, עדיף שתבחרו באחת מ-3 החברות שמספקות ומפרסמות אותו ציבורית, כי יחד עם הדרישה שלכם לקבל API תאלצו גם לענות על שאלות מטרידות כמו "למה אתם צריכים אותו" ואולי גם ינסו להציע לכם שירותי CRM או מערכות אחרות על הדרך. מיותר.

 

תמיכה ושירות:

חשבונית ירוקה – תמיכה ושירות לקוחות בכתב במייל או בפייסבוק בלבד. בחשבונית ירוקה מתחייבים וגם מקיימים לספק מענה לכל פניה תוך כמה דקות בודדות. זה די יעיל ואין הרבה הבדל משירות טלפוני.

מערכת icount – תמיכה ושירות לקוחות בכתב בלבד. זמני המענה של icount קצת פחות משמחים משל חשבונית ירוקה.

מערכת חשבונית אונליין – תמיכה ושירות לקוחות טלפוני בשעות העבודה.

מערכת ezcount – תמיכה ושירות לקוחות טלפוני בשעות העבודה.

מערכת לירם – תמיכה ושירות לקוחות טלפוני בשעות העבודה.

מערכת invoice4u – תמיכה ושירות לקוחות טלפוני בשעות העבודה.

עוד כתבות מומלצות בנושא צרכנות

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מה דעתכם ?

תוכן עניינים
שווים קריאה
רוצה לדבר עם מומחה?
הצג מאמרים לפי תחום
קטגוריות
מאמרים פופולריים