חברת הביטוח ווישור: דיגיטלית ומרוויחה

הזירה הדיגיטלית ממשיכה לכבוש בדהירה מהירה גם את עולמות הפיננסים וחולשת גם על תחום הביטוח. שתי כוכבות הענק נכון להיום במשחק הן חברת ליברה ו-WeSure.

בעוד שהראשונה רושמת לאחרונה הפסדים של המנגנון השיווקי המפלצתי שהשיקה, דווקא ווישור הצעירה יותר, מצליחה לנסוק מעלה ולהפוך לאטרקטיבית יותר, בעיקר בשל היכולות הטכנולוגיות החדשניות שהעמידה בפני המבוטחים, שלא נראו קודם לכן בשוק הישראלי.

אי שם באמצע 2018, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, העניקה רישיון ביטוח לחברה דיגיטלית חדשה בשם ווישור, בבעלותם המשותפת של אמיל ויינשל, מנכ"ל חברת איילון לשעבר ומשנה מנכ"ל חברת מגדל לשעבר וניצן צעיר הרים.

הרישיון ניתן לחברה בעבור עיסוקה בענפי ביטוח רכב וביטוח חובה.

המודל החדשני מבוסס איך לא, על הפלטפורמה הדיגיטלית. כל ההתנהלות מול העמיתים, החל משלב הצעת המחיר וההצטרפות לביטוח, קביעת תנאי הפוליסה ועד הטיפול באירועי ביטוח, תביעות וכיסויים מתנהל דרך הנייד או המחשב, ללא צורך להשקיע זמן יקר בהמתנה לנציג פרונטלי או קבלה ואישור של מסמכים.

 

מדוע הצליחה WeSure להרוויח יותר לעומת ליברה המתחרה?

נתוני שוק ההון לשנת 2017 הצביעו על ביטוח הרכב וביטוח הדירה בהיקפים של 13.3 מיליארד שקלים ו-2 מיליארד שקלים בהתאמה.

כאשר מתחרה חדש נכנס לזירה, הוא יכול להגביר את התחרות ולהפחית מחירים בכל אחד מסוגי הביטוח הללו.

הפלוס הנוסף של WeSure, הוא שעד לקבלת רישיונה, כללו התקנות החדשות של רשות שוק ההון אפשרות להציג הון עצמי נמוך משמעותית – עד 10 מיליון שקלים בלבד, לעומת 59 מיליון שקלים בעבר.

בכך היא יכלה להעמיד נתונים מתאימים לכניסה לשוק ולהצטרף לחברת ליברה, בבעלת של אתי אלישקוב, מנכ"לית הכשרה חברה לביטוח ומנהלת חברת איילון לשעבר.

מכיוון שליברה הייתה הראשונה להצטרף, היא גם הייתה הראשונה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה.

ווישור שפרסמה את נתוניה מיד לאחר מכן, הציגה נתונים טובים משמעותית וייתכן שהסיבה לכך היא ההשקעה היתרה של חברת ליברה במאמצי השיווק.

ווישור פועלת החל מסוף 2018 כחברת ביטוח דיגיטלית, אך רושמת מאז התמחות מרכזית בביטוח ציי רכב.

 

קטיפת רווחים משמעותיים לקראת ההשקה הציבורית

ברבעון הראשון נרשם בווישור היקף פרמיות ברוטו של 61 מיליון שקלים.

ההכנסות מהפרמיה ברבעון הראשון הינן 52 מיליון שקלים בתחום ביטוח החובה לרכב ו-9 מיליון שקלים בתחום רכב רכוש שהפעילות בו החלה מאוחר יותר.

נכון להיום, פעילות החברה עדיין לא חוגגת שנה וכבר נרשם לה רווח כולל של 560 אלף שקלים לפני מס וכ-293 אלף שקלים אחרי מס. היחס בין תשלומי הביטוח לפרמיות שנגבו עומד על 72% (לפני מבטחי המשנה) ו-39% בנטו.

הצמיחה והרווחיות המרשימה שהציגה ווישור עד כה עומדת על יחס הון של 189% על פי תקנות הפיקוח.

מדובר בעודף הון עצמי נדרש בשיעור של 18 מיליון שקלים.

נכון לסוף מרץ 2019, עומד ההון העצמי של החברה על 39 מיליון שקלים. בשלב זה, החברה משקיעה מאמצים מוגברים בהרחבת התשתית הטכנולוגית שלה, לקראת השקת הפעילות הדיגיטלית הישירה שתפעל בזירה הציבורית.

בחברה מדברים באופטימיות על "חימום מנועים" לקראת היענות גבוהה של לקוחות לצד שיעור הצמיחה של הפעילות הדיגיטלית.

מייסד ויושב ראש החברה, אמיל וינשל, בישר כי קיימת הפתעה לטובה. זאת בעקבות היכולת התפעולית של הטכנולוגיה, שכרגע מקבעת סטנדרטים חדשים ובלתי קיימים בענף הביטוח בישראל.

היכולת העצמית של החברה לפעול במקביל בתחומי ביטוח שונים מאפשרת לה לזכות בגמישות עסקית, לרבות הוצאת התוכנית האסטרטגית במדויק אל הפועל, תוך יצירת חיסכון משמעותי לכל ציבור הלקוחות.

עוד כתבות מומלצות בנושא ביטוח רכב

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מה דעתכם ?

תוכן עניינים
שווים קריאה
ליברה ביטוח – חדשנות?

מהי התקופה הכי מעצבנת בשנה? זהו ככל הנראה הרגע בו מתקרבת פוליסת הביטוח על הרכב לסיומה ואתם צריכים להתחיל ולחפש הצעות לביטוח לקראת השנה הקרובה.

ביטוח נהג חדש – הצטרפות של נהג למשפחה

כל הורה מכיר את התחושה שמלווה הצטרפות של ילד חדש למשפחה. רגשות כמו שמחה, אהבה ואושר משמשים בערבוביה ומאפשרים לכל אחד להתרגל למציאות החדשה בצורה שונה.

ביטוח הפול – המדריך המלא

בשל הסיכונים הרבים המצויים על הכביש, דורשת המדינה מכל נהג העולה על הכביש ביטוח חובה אשר מכסה את נזקי הגוף הנגרמים למעורבים בתאונות דרכים.

רוצה לדבר עם מומחה?
הצג מאמרים לפי תחום
קטגוריות
מאמרים פופולריים