הלוואה לרכישת רכב לבעלי נכס

שוק ההלוואות בישראל הוא מקיף ומפותח מאוד כאשר הלוואות לרכישת רכב מהוות מרכיב משמעותי בשוק ההלוואות כולו. בעיקר כי רכישת רכב חדש ומשומש בישראל נחשבת יקרה מאוד לעומת רמת ההכנסה ולעומת שאר העולם – בגלל מיסוי גבוה מאוד. עקב העלויות הגבוהות האלו אנשים רבים בוחרים או נאלצים לקחת הלוואות לרכישת רכב כדי להתקדם לרכב חדש או להחליף רכב קיים ברכב משומש חדש וטוב יותר.

למרות מה שנאמר על העלויות הגבוהות בשוק הרכב הישראלי, בכל זאת ניתן לראות מכוניות חדשות רבות מאוד על כבישי ישראל ולצד הצמיחה הקבועה של מעמד הביניים בישראל הלוואות אלה מהוות את הגורם המרכזי לכך.

מעולם לא היה קל יותר להתקדם לרכב חדש

אם בעבר היה צורך להעמיד הון עצמי רב על מנת לרכוש רכב חדש מהיבואן או מסוכנות רכב אז עם התפתחות תחום האשראי כיום קל מאוד לעבור לנהוג ברכב חדש גם בלי תשלום מראש של כל עלות הרכב וברוב המקרים גם באחוזי מימון גבוהים שמאפשרים לרכוש רכב גם עם הון עצמי ראשוני נמוך יחסית.

לצד כניסת גורמי מימון רבים לשוק מימון הרכב בישראל גם יבואני הרכב, סוכנויות הרכב, חברות הליסינג וכדומה מתחרים על הלקוחות ומצב זה יצר מגוון רחב של אפשרויות מימון וקבלת רכב חדש.

מימון באמצעות בנקים מסחריים

כל הבנקים מציעים כיום הלוואות לרכישת רכב, גם ללקוחות שאינם בעלי חשבון פעיל בבנק (בדומה לשוק המשכנתאות), מדובר על הלוואות לרכישת רכב חדש או משומש.  באופן כללי הבנקים המסחריים מציעים אחוזי מימון לרכישת רכב של 60%-80% משווי הרכב הכללי, כאשר תמיד יש תקרת סכום שניתן לקבל גם עם מבחינת אחוזי המימון הסכום גבוה יותר – תקרה זו היא כ-120,000 ש"ח.

הבנקים מציעים הלוואות לרכישת רכב במסלול שבו הכסף מועבר ישירות מהבנק ליבואן הרכב, היבואן משעבד את בעלות הרכב לבנק עד להחזר מלא של ההלוואה והלקוח מקבל את רכבו החדש ומתחיל לשלם את החזר ההלוואה. מסלול מימון נוסף הוא של הלוואות לרכישת רכב שבהן הלקוח מקבל את הכסף ישירות במזומן והוא רוכש את הרכב לבדו מהגורם הרלבנטי כאשר הבעלות על הרכב משועבדת לבנק עד להחזר מלא של ההלוואה.

מימון חוץ בנקאי

אחד הגורמים המרכזיים לצמיחת התחום של הלוואות לרכישת רכב הוא השוק החוץ בנקאי, גופים פיננסיים רבים שהחלו להציע הלוואות שונות גרמו לבנקים להתחיל להציע יותר מוצרי הלוואות ובכלל זה גם אפשרויות הלוואות לרכישת רכב, בנוסף גם היבואנים החלו להציע פתרונות מימון יצירתיים על מנת למשוך לקוחות אליהם. גורמים חוץ בנקאיים שמציעים הלוואות לרכישת רכב הם:

  • חברות כרטיסי אשראי: מציעות למעשה הלוואות לכל מטרה לבעלי נכס לתקופות של 3 שנים ועד סכומים של 30,000-40,000 ש"ח – ללא ערבים או ביטחונות – לא מוגדרות בלעדית כהלוואות לרכישת רכב.
  • חברות מימון: בישראל קמו בשנים האחרונות חברות שכל מהותן מתן פתרונות מימון שונים, אלו יכולות להיות חברות שהן חלק מגוף פיננסי או מסחרי גדול יותר או חברות מימון פרטיות שזו מהותן. מציעות תנאים מגוונים של הלוואות לרכישת רכב ואחוזי מימון גבוהים יותר מהבנקים.
  • ליסינג: מסלול מימון רכב שאינו בדיוק הלוואות לרכישת רכב אלא כולל תשלום מקדמה, קבלת הרכב, תשלומים חודשיים ותשלום סופי לרכישה סופית.

יש לציין כי הלוואות לרכישת רכב עד 50,000 לא מחייבות שעבוד של הרכב למלווה ומעל סכום זה השעבוד מחויב.

כתבות נוספות בנושא

הלוואות בצ'קים

לצד הגופים הבנקאיים, אשר מתנים הענקת הלוואה בשלל מאפיינים

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>