גוגל אנליטיקס – להבין את המספרים של העסק שלך

מה זה גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא כלי הסטטיסטיקות לאתרים מטעם גוגל. אחרי שהוטמע והותקן באתר מסויים, יתן אנליטיקס סטטיסטיקות מפורטות ומלאות לגבי ביקורים באתר שלך. הכלי נועד כדי למדוד את ביצועי האתר שלך ולספק עבורך מידע תועלתי לגבי שינויים שצריך לעשות. באמצעות תהליך של הפקת לקחים שנתאר בהמשך, ניתן לעשות שינויים (חלקם קוסמטיים וחלקם מהותיים) שישפרו את חווית הגולש באתר שלך, ויצרו עבורך יותר פניות ויותר לקוחות פוטנציאלים.

 

לפני שנתחיל, חשוב להבין:

באמצעות אנליטיקס, תוכלו להבין אילו חלקים באתר מתפקדים טוב ומשרתים אתכם היטב, ואילו חלקים באתר לא מתפקדים כראוי. אנליטיקס הוא חינמי לגמרי והוא יישים ואפקטיבי גם לאתרי ענק כמו shakoof.org.il וגם לאתרים קטנים פרטיים עם תנועה דלה. המטרה העיקרית של אנליטיקס זה לתת לנו מסקנות ליישום, פעולות לביצוע, שישפרו את חווית הגלישה באתר שלנו ויעזרו לנו להפיק יותר ערך מהאתר שלנו. החיטוט בנתונים של אנליטיקס יכול להניב לכם כסף רב ויעילות במכירות.

 

תנועה לאתר שלכם זה לא הדבר הכי חשוב

יש פרדיגמה שגוייה בקרב מנהלים ובעלים של עסקים שיש ברשותם אתרי מכירות, פרדיגמה שאומרת שתנועה באתר זה הדבר החשוב ביותר. לשם גם מופנים רוב המאמצים והמשאבים של רוב העסקים, וזה פשוט שגוי. ישנם דברים חשובים יותר מתנועה לאתר, או יותר נכון – אין ערך גבוה לתנועה לאתר אם אין תנאים אחרים שמתקיימים בנוסף לכניסת גולשים לאתר שלנו. דברים נוספים שחשובים הם לדוגמא איכות התנועה (האם המגיעים לאתר שלי הם אכן לקוחות פוטנציאליים שלי שמתעניינים בשירותים או במוצרים שאני מוכר), ואפקטיביות האתר שלי. בנוגע לאפקטיביות האתר – גוגל אנליטיקס נכנס לתמונה ומאפשר לנו למדוד, להסיק מסקנות ולעשות את הפעולות הדרושות כדי להגדיל את האפקטיביות.

 

איך מתקינים גוגל אנליטיקס?

לפני שכל הטוב הזה נופל עלינו מהשמיים, צריך קודם כל להטמיע את הקוד של גוגל אנליטיקס באתר שלנו וליצור משתמש בגוגל אנליטיקס, כדי שביצועי האתר שלנו יתחילו להמדד על ידי אנליטיקס.

  • הכנסו ל- Google Analytics.
  • הקלידו את פרטי משתמש הגוגל שלכם.
  • לחצו על "הרשמה". אם אין לכם כפתור הרשמה ואתם רואים נתונים, גרפים ותפריט על המסך – משתמש הגוגל שלכם כבר פעיל באנליטיקס.
  • הקלידו את כתובת האתר שאותו אתם רוצים למדוד.
  • אנליטיקס יבקש מעט פרטים ויציג מסמכים משפטיים – התקדמו הלאה.
  • ברגע שאנליטיקס נפתח, עדיין לא סיימתם – אנליטיקס צריך להיות מוטמע בתוך האתר שלכם כדי להתחיל לעבוד. לחצו בתחתית המסך על סמל גלגל השיניים עם הכיתוב Admin. כעת, לחצו על Tracking Info ואז על Tracking Code.
  • בחלונית הטקסט תחת הכותרת Global Site Tag תקבלו קוד שיש להטמיע באתר האינטרנט שלכם. אם אתם אחראיים על האתר שלכם, תצטרכו להדביק את הקוד הזה תחת תגית <head> באתר שלכם, במידה ויש מישהו שנותן לכם שירותים עבור האתר שלכם, בקשו ממנו שיבצע את השינוי. את הקוד יש להטמיע בכל עמודי האתר. אם האתר שלכם מנוהל במערכת וורדפרס – לחצו על "עיצוב" בתפריט וורדפרס, ואז על header.php – הדביקו את הקוד שסופק לכם שם, לפני סגירת תגית </head>. קיימים גם תוספים לוורדפרס שדרכם התהליך פשוט יותר.
  • אם אתם מריצים קמפיין ממומן דרך Google Adwords – חשוב מאוד שמשתמשי האדוורדס והאנליטיקס יהיו זהים – כך שתוכלו להבחין בין ביצועים אורגניים של האתר לביצועים ממומנים. במידה ומדובר במשתמשי גוגל שונים, תצטרכו להכנס ל Admin שוב, להכנס ל Account User Management, ולהוסיף דרך לחצן ה-"+" את חשבון הגוגל של האדוורדס שלכם. תחת אותו תפריט – Account User Management, תמצאו בתפריט Google Ads Linking, שם ניתן לחבר בין החשבונות בפועל (פעולה זו נדרשת גם אם מדובר באותו משתמש עבור הקידום הממומן שלכם ועבור גוגל אנליטיקס.

אם אנליטיקס ריק מנתונים, יתכן ותצטרכו להמתין מעט זמן (ועד, אפילו, כמה שבועות) לפני שנתונים יתחילו לזרום לתוך אנליטיקס. במסך הראשי תוכלו לראות נתונים כלליים, בתפריט הצד תוכלו לצפות בנתונים סטטיסטיים ספציפים הרבה יותר בנוגע לגולשים באתר שלכם.

 

מה אפשר למצוא בגוגל אנליטיקס?

הנה כמה דוגמאות לסוג המידע שניתן למצוא באנליטיקס:

  • השוואת ביצועי האתר בין תקופות שונות.
  • כמה גולשים היו באתר שלי בשבוע האחרון, וכמה מהם גולשים חוזרים לעומת חדשים.
  • כמה זמן כל גולש מבלה בממוצע בכל עמוד באתר שלי (אתם רוצים כמה שיותר).
  • לאילו עמודים גולשים מגיעים יותר ולאילו פחות.
  • מניין הגולשים מגיעים – גוגל אורגני, גוגל ממומן, רשתות חברתיות, או מקורות אחרים. המידע באנליטיקס גם יציג לכם אילו מילות מפתח נכתבו בגוגל כדי להגיע לאתר, כך שתוכלו לדעת מה עובד טוב יותר ומה פחות.
  • מידע על הגולשים באתר שלי: באיזה מכשיר הם משתמשים, איזו מערכת הפעלה, האם מגיעים סלולרית או דרך מחשב וכמה, איפה הם גאוגרפית כשהם גולשים לאתר שלי, באיזה דפדפן אינטרנט הם משתמשים, כמה מהם חוזרים לאתר שלי וכמה הם חוזרים לאתר שלי?

 

מה אפשר להסיק מהנתונים?

מהנתונים שיש באנליטיקס אפשר להסיק המון. חשוב מאוד לעבור על הנתונים אחת לכמה זמן, להסיק מסקנות ולבצע פעולות בהתאם. התקנת אנליטיקס בלי מעקב ונקיטת פעולות בהתאם, זה כמו לנסות לנהוג במכונית עם כיסוי עיניים – זה פשוט לא יעבוד.

הנה כמה דוגמאות למצבים אפשריים שתתקלו בהם, ופעולות שמומלץ לבצע:

  • המון גולשים מגיעים לדף "צור קשר" באתר שלי, אך רבים מהם בוחרים שלא להשאיר פרטים? יתכן והדף זקוק לשיפור. אתם יכולים להוסיף מערכת שליחת טופס חלקי (מערכת שתשלח אליכם פרטים אם לקוח התחיל להקליד פרטים בטופס יצירת קשר, גם אם בחר לא לשלוח את הטופס), הוספת אמצעים ליצירת קשר (הכניסו לעמוד יצירת קשר בוואטס אפ, פייסבוק, טלפון, הודעה כתובה, טופס, מייל – ריבוי אפשרויות יעודד גולשים להשלים את יצירת הקשר), הוספת הנעה לפעולה (נוסח ציווי ליצירת קשר), שינוי נוסחים בעמוד, שינוי של הטופס או איך שהעמוד נראה וכדומה.
  • רוב הגולשים שלכם מגיעים ממכשירים סלולריים? התאימו את האתר שלכם לסלולר היטב ומיידית.
  • יש לכם גולשים ממדינות אחרות? כדאי מאוד להכניס תרגום עבור האתר במידת האפשר.
  • עמודים מסויימים מחזיקים את הגולש יותר זמן בעמוד ובאתר, ועמודים אחרים פחות? המטרה שלכם היא שגולש ישאר כמה שיותר זמן, גם אם הוא לא הופך לפנייה או מכירה. יש לזה גם השפעות חיוביות לגבי הקידום האורגני שלכם. בדקו איך אתם יכולים לשפר את זמני הגלישה באתר. הוסיפו סרטון, אלמנטים אינטראקטיביים, קישורים לעמודים נוספים באתר מתוך כל עמוד, מלל נרחב, ובמידה ויש עמודים שמחזיקים את הגולש יותר – נסו להבין את סוד ההצלחה ולהעתיק אותו לעמודים אחרים באתר.
  • יש לכם קמפיין ברשת חברתית או דרך גוגל אדוורדס? אתם משקיעים שם כסף ו/או מאמצים וכדאי מאוד שאחד הדברים הראשונים שתעשו באנליטיקס זה לבדוק כמה זה עובד. כמה תנועה הערוצים האלו מייצרים עבורכם, האם התנועה איכותית והאם הגולשים האלו מבצעים פנייה ישירה אליכם בסופה של גלישה, או נוטשים את האתר בלי ליצור קשר.

 

לסיכום

אנליטיקס עשוי להיות קצת מבלבל בהתחלה. בשורה התחתונה – בסופו של דבר התפריט די ישיר ואפשר להבין ולהתמצא גם אם תנסו קצת בעצמכם. בכל מקרה, תמיד יהיו אנשי מקצוע שישמחו לתת לכם דוחות על הביצועים מתוך האנליטיקס שלכם, או להגיש לכם רשימות של פעולות לביצוע לשינוי האתר. אני ממליץ ביקור שבועי קבוע באנליטיקס, והוצאת פעולות לביצוע כל שבוע כדי להשתפר באופן מתמיד ולשפר את כמות המכירות של העסק.

עוד כתבות מומלצות בנושא צרכנות

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מה דעתכם ?