ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח מקיף לרכב – מחירים, כיסויים ומה שביניהם

ביטוח מקיף לרכב הוא אינו הכרחי ואתם לא מחויבים להחזיק בו על פי חוק. מאחר והוא אינו חובה, כל התחום פחות מפוקח על ידי משרד התחבורה ופרוץ יותר. יתכן ואתם משלמים יותר או לא מודעים לחלוטין לפרטי פוליסת הביטוח, וכך אתם מחזיקים בביטוח שאינו המתאים ביותר עבורכם.

ביטוח מקיף – מה זה?

שלא כמו ביטוח חובה, שהוא ביטוח שמספק עבורכם הגנה וכיסוי עלויות לפגיעה גופנית בנפש במידה והתרחשה חס וחלילה תאונת דרכים, הביטוח המקיף מספק כיסוי עלויות עבור נזק לרכב או לרכוש שנפגע כתוצאה מהתאונה. גם במידה ולא התרחשה תאונה כלל וכלל, הביטוח המקיף יגן עליכם, במקרים לדוגמא של שריפה שפרצה, נזקי טבע למיניהם, רכב שנגנב, או נזק שנגרם לרכב על ידי מישהו אחר שלא בנסיעה או בניסיון לפרוץ אליו.

אתם לא חייבים להחזיק בביטוח מקיף, בניגוד לביטוח החובה, הוא בגדר רשות בלבד, אם כי אני ממליץ בחום שיהיה לכם ביטוח מקיף, או לכל הפחות ביטוח צד ג' אם לא ביטוח מקיף.

כמה ביטוח מקיף עולה, האם אפשר להוריד אותו?

עלות פרמיית הביטוח נקבעת לפי מספר פרמטרים, כמו גם לפי רצון החברה המבטחת לרווח מקסימלי (כלומר, גם בהינתן פרמטרים זהים, עדיין תקבלו הצעות שונות מחברות שונות). שנתון הייצור של הרכב, פרופיל הנהג וגיל מינימלי שמותר בביטוח לנהיגה ברכב, ההיסטוריה הביטוחית של תאונות ועברות של הנהג והרכב, שווי השוק של הרכב והסטטיסטיקה שסביב גנבות רכב מאותו הסוג, עשויים להשפיע על המחיר שחברת הביטוח תציע עבורכם.

אופי הפוליסה גם ישפיע רבות על המחיר – מה כולל הכיסוי בדיוק ועד אילו סכומים אתם מבוטחים, אלו 2 פרמטרים שישפיעו על הפרמיה החודשית שתתבקשו לשלם.

חשוב לבדוק היטב, מעבר להצעות אותן תקבלו, מה כוללת כל הצעה בדיוק, מה מכוסה ועד איזה סכום מכוסה כל דבר, שכן ביטוח מקיף יותר אולי יעלה יותר אבל ישתלם עבורכם יותר במקרה ותפעילו אותו בבוא העת. ביטוח מקיף, בכל החברות מכיל בתוכו ביטוח צד ג', אין צורך לרכוש ביטוח זה בנפרד או בנוסף.

אני מעודד אתכם לנהל משא ומתן ולקבל מספר הצעות מהחברות השונות, ולשתף נציג מכירות של חברה מסוימת בהצעה טובה יותר שקיבלתם מחברה אחרת, כדי שינסה להשוות או להטיב אותה. אתם תגלו שחברות הביטוח ילחמו עליכם וירצו אתכם כלקוחות, ויהיו מוכנות לרדת במחיר ולהטיב תנאים עבורכם, העיקר שתהפכו ללקוחות שלה.

 

מה מכוסה בביטוח מקיף?

הדברים הבאים מכוסים על ידי ביטוח מקיף על פי רוב ועל פי כלל, אם כי אופי הכיסוי והתקרה שלו משתנים בין החברות וההצעות השונות:

  • נזק פיזי שנגרם לרכוש או רכב כתוצאה מתאונה – מי שמחזיק בביטוח מקיף יהנו מכיסוי עלויות בגין תיקונים או שיפוצים של רכוש או רכב שנפגע בזמן תאונה שנגרמה באשמתם. במידה ואין יותר מרכב אחד שמעורב בתאונה, הרכב שלכם, והתנגשתם בכל עצם שהוא, תאורה, תמרור, בית, עץ וכדומה, ביטוח מקיף מכסה אתכם גם במקרה הזה.
  • רכב שנגנב – או כל נזק שנוצר ברכב כאשר הפורץ הארור ניסה לפרוץ אל תוך הרכב – חברת הביטוח תפצה אתכם בעלות הרכב או בעלות התיקון הדרוש בכאלו מקרים.
  • פריצה של אש, שריפה, דלקה או כל מקרה אחר של התלקחות ספונטנית של הרכב – מכוסה על ידי ביטוח מקיף.
  • נזקי טבע וכוח עליון – שיטפונות, נזקי ברד כבד, פגיעות של ברקים וכדומה. לא רלוונטי עבורנו במדינה שלנו אבל אפילו התפרצות של הר געש בקרבת הרכב – מכוסה! לפני מספר שנים היה מקרה חריג של כדורי ברד כבדים וקשיחים למשך מספר דקות בכל רחבי הארץ, באותו הזמן חברות הביטוח ספגו מכה כלכלית כואבת.

בכל המקרים חברת הביטוח תדרוש מכם להשתתף עצמית בחלק קטן מהסכום, סביב 10% זה מה שנהוג. בחלק מהפוליסות תיהנו מתנאים ומצבים בהם ניתן להימנע מהשתתפות עצמית, או להימנע מהשתתפות עצמית לחלוטין, בדרך כלל בתשלום חודשי נוסף.

הכתוב כאן אינו מחליף ואינו קובע על פני המתואר בפוליסה שרכשתם, בכל מקרה הנוסח הקובע הוא הנוסח בו משתמשים בפוליסה.

נהיגה בשכרות או תחת השפעה של סמים – איך זה משפיע על תוקף הפוליסה?

חברת הביטוח בהחלט כוללת סעיפים לגבי הנושא הזה בפוליסה, וגם אם לא, היא תקבל עדיפות משפטית והגנה בכאלו מקרים במידה ואלו יגיעו למשפט. תוקף הביטוח בפועל בהחלט עשוי להישלל במידה ואתם מנסים להפעיל פוליסה בעת הצורך, במידה והייתם תחת השפעה של אלכוהול או סמים בזמן שהתרחש המקרה.

מקרים נוספים בהם פוליסת הביטוח עלול להישלל, שחשוב להכיר: אם הודאתם באשמה בתאונה ללא אישור מפורש מחברת הביטוח (מומלץ לא לקחת על עצמכם את האשמה מילולית, גם אם ברור שמדובר באשמתכם), אמצעי בטיחותי מסוים שהצהרתם כי קיים ברכב כאשר רכשתם את הפוליסה (במיוחד אם הנ"ל היווה מקור להוזלה במחיר!) אך לא היה נוכח או לא תפקד בזמן שהתרחשה תאונה, או תיקון נזק שנגרם לרכב במוסך שאינו אושר לכך על ידי חברת הביטוח.

ברוב פוליסות הביטוח צריכים להיות סעיפי ביטול ושלילת הפוליסה באופן מסודר, שמתארים את כל המקרים שבהם הפוליסה לא תהיה תקיפה.

ואם אני רוצה לנהוג ללא ביטוח מקיף, כדאי לי?

ברמת העיקרון – לא – זה לא מומלץ בכלל. ביטוח מקיף עולה מאות שקלים בשנה, ובמידת הצורך יכסה אתכם בעלויות של אלפי שקלים אם לא עשרות אלפי שקלים (ולעיתים אף מאות אלפי שקלים, בתאונות קשות). זה מומלץ וכדאי רק אם אתם נוהגים על רכב זול, שעלויות התיקון שלו בדרך כלל בהתאם – זולות. \

בכל מקרה, אם לא רכשתם ביטוח מקיף, עדיין מאוד מומלץ לרכוש ביטוח צד ג', שכן זה שהרכב שלכם זול והתיקונים עליו זולים, זה ממש לא אומר שהרכב שבו תפגעו יהיה זול, והתיקונים עבור נזק שנגרמו לו עשויים להיות כבדים וחריפים.

במידה וידכם משגת וקשה לכם לעמוד בעלויות של ביטוח מקיף או לפחות ביטוח צד ג', יתכן מאוד שאינכם אמורים להתנייד באמצעות רכב מלכתחילה, ועדיף שתשקלו מעבר לתחבורה ציבורית.

 

דברים שחשוב לדעת וחברת הביטוח לא תמהר לשתף אתכם בהם

חברות הביטוח הן עסק כלכלי פרטי לכל דבר, ולכן הן מגנות על עצמם בכל דרך אפשרית. במידה ותבעתם את חברת הביטוח שלכם פעמיים במשך תקופה של שלוש שנים, אפילו אם באף אחת משתי התביעות לא היה מדובר באשמתכם), חברת הביטוח תסרב לחדש את הביטוח שלכם, או אפילו תגדע את הביטוח באמצע התקופה השנתית, אם מתואר כך בפוליסה שלכם.

מה זה אומר? שבמקרים מסוימים, במידה ותבעתם את חברת הביטוח בגין תאונה ונמנעתם מתשלום כלכלי כבד, בהמשך ובתקופה של פחות משלוש שנים קדימה, גם אם תתרחש תאונה קלה והנזקים יהיו קלים בלבד, יתכן מאוד ועדיף לכם לא לעדכן את חברת הביטוח ולא לתבוע אותה, כדי לא להגיע לשתי תביעות במשך תקופה של שלוש שנים, ולשאת בעלויות בעצמכם (או לסגור זאת מול הנהג האחר, במידה וזו אשמתו) מבלי להפעיל את הביטוח.

המדינה מכנסת ועדות ומנסה להחיל חוקים כדי למנוע מחברות הביטוח לנהוג בבריונות שכזו כבר שנים, אך בינתיים, אין תקנה בנושא הזה.

במסגרת הועדות האלו מוצגים מקרים של נהגים שמשלמים שנים רבות ואף עשרות שנים את דמי הביטוח שלהם ללא תביעה בודדת, ואז מדווחים על 2 תאונות קלות בתווך של פחות מ3 שנים, ונשללת מהם הזכות לביטוח מקיף בהמשך; אכן, מצב לא הוגן כלפי הלקוחות בעליל.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.