מאחרים לטיסה? איך הכי נכון ורצוי לנהוג?

תאריך פרסום :
תגובות :3תגובות

קודם כל, כמו כל דבר קריטי שלוחץ אתכם בזמנים ונראה כי אתם במצב לחץ ומפספסים – נשמו עמוק והרגעו. לחץ לא תורם לשום סיטואציה שכזו, ולפעול מתוך רוגע תמיד טוב יותר במצבים כאלו. עכשיו בואו נדבר על מה לעשות, איך לעשות, ואיך למטב את המצב המחורבן אליו נקלעתם.

 

מה הסיבה – גורם מכריע

לסיבה שבגללה איחרתם או פספסתם טיסה יש משקל מכריע במידה ותאלצו להגיע למצב של שיחות עם נציגי שירות של חברת התעופה, ומשא ומתן מולם בנוגע להמשך ההתמודדות אם פספסתם טיסה. יש הבדל בין לא להתעורר בזמן לטיסה, לאחר בעקבות תקר בגלגל או כל דבר אחר שאינו היה צפוי, או אם פספסתם טיסה לגמרי בידיעה וכהחלטה במידה וקרוב משפחה שלכם נפטר במפתיע או משהו בסגנון. כל מקרה לגופו וכאשר זו פחות אשמתכם ויותר יד הגורל, יהיה בידיכם יותר כוח מול חברת התעופה.

טיסות המשך (קונקשנים) הם מקור להמון לחץ אצל מטיילים וכמו כן מקור להרבה פספוס טיסות. במידה והטיסה הראשונה התעכבה, הסבירות שתאחרו לטיסת ההמשך (במיוחד אם אין זמן רב בין הטיסות) גדלה, ובאופן כללי, לפעמים אפילו מזמינים טיסות קונקשן עם הפרש של שעה או שעתיים בלבד בין מועד הנחיתה למועד ההמראה.

 

מה עושים?

קודם כל – מתקשרים למוקד שירות הלקוחות של חברת התעופה (דעו לכם שלפעמים יש זמני המתנה של עשרות דקות במוקדים האלו, אז הצטיידו באזניות וסבלנות) ועדכנו אותם אם אתם מגיעים בדוחק לטיסה אבל ככל הנראה עדיין תצליחו לעלות בזמן על הטיסה, או אם מסתמן שתפספסו טיסה לחלוטין.

במידה ואתם מאחרים, חברת התעופה תעשה כל שביכולתה כדי לעזור לכם לעלות למטוס בזמן, כמו גם דיילי הקרקע ואנשי הבידוק הביטחוני, שבדרך כלל מקדמים בתורים אנשים שטוענים שהגיעו מאוחר לנמל התעופה והטיסה שלהם קרובה.

שנית, גם אם מסתמן שתפספסו את הטיסה לגמרי, יש סיכוי טוב שלחברת התעופה יש איך להקל עליכם את מרירות הגלולה.

לרוב חברות התעופה, קיימת, עבור כל טיסה, רשימת המתנה. ככל שתעדכנו את חברת התעופה מוקדם יותר, כך יש יותר סיכוי שהם יוכלו להקפיץ נוסע אחר למושב שהיה אמור להיות שלכם בטיסה, ולשבץ אתכם בטיסה אחרת סמוכה לאותו היעד.

בכאלו מקרים חברת התעופה עשויה לא לחייב אתכם כלל, או לחייב אתכם רק על הפרשים שבין עלויות הטיסות, וזה לא נורא כמו לשלם כרטיס מלא.

 

איחרתם? לא בטוח שפספסתם את הטיסה לחלוטין!

אני ממליץ, במיוחד אם אתם ישנים חזק וזו טיסת לילה, ובמיוחד אם אתם גרועים בתכנון זמנים או נוהגים לאחר לכל מיני מקומות, לבצע צ'ק אין מראש דרך אתר האינטרנט של חברת התעופה, ואם יש אפשרות, להגיע עם תיק עליה למטוס בלבד וללא המזוודה. עדיף להיות ריאלים ולא לארוז ציוד ל3 חודשים אם אתם טסים לקפריסין ל3 ימים.

איפה שאפשר – וותרו על מזוודה (אגב, זה גם יכול לחסוך לכם המון כסף בעלויות הטיסה!) והסתפקו בתיק שיעלה איתכם למטוס. בהמון מקרים, שער העליה למטוס נשאר פתוח גם עד רבע שעה לפני ההמראה (בהתאם למסלול שיש מהשער לתחילת מסלול ההמראה וגורמים נוספים) ואפשר להספיק להגיע ולעלות על הטיסה גם אם הגעתם לנמל התעופה שעה לפני מועד ההמראה, ואפילו לפעמים גם קצת פחות מזה, בהנחה שהעובדים בעמדות הבידוק וכל התורים יקדמו אתכם לפני התור.

בימינו, המון טיסות מתעכבות ומאחרות מסיבות טכניות או לוגיסטיות, וגם אם נראה שאתם מאחרים לטיסה, החזיקו אצבעות וקוו שיתכן והטיסה נדחת בלי קשר אליכם – ועדיין תוכלו להספיק ולהגיע בזמן.

במידה והגעתם לנמל בטווח של כמה דקות בודדות או אפילו אחרי שהטיסה יצאה, ואתם נאלצים לוותר ולהכריז פספוס, גשו ללוח הטיסות המוצב בנמל התעופה.

חפשו טיסות לאותו היעד שיוצאות בשעות מאוחרות יותר בזמן הקרוב, ואם תמצאו, בדקו מול מוקד השירות הטלפוני של חברת התעופה האם יש מקומות פנויים בטיסות האלו.

מול מוקדי השירות ודיילי הקרקע, במידה ותציגו את האפשרות הזו, יתכן ולא תצטרכו לשלם תשלום נוסף, ופשוט תוצבו מחדש בטיסה המאוחרת יותר.

 

החזרים, קנסות ומה שביניהם

באופן כללי, על פי ההסכמים והתנאים שלפיהם אתם מחויבים מול חברות התעופה – אין החזרים על טיסות עבורם לא הגעתם. החזר על טיסה הוא לא הגיוני, מאחר וכשאתם מפספסים טיסה זה במקום מישהו אחר שהיה יכול לתפוס את המושב שלכם על הטיסה, וככל הנראה הפעלתם את מוקדי השירות של חברת התעופה כך שהם לא הצליחו להחזיר את ההכנסה על ידי מישהו אחר במקומכם, וגם עליתם להם כסף, זמן ומשאבים, אז באופן גורף וכמעט החלטי אין החזרים על טיסות שפוספסו.

קיימים מקרים נדירים שבהם תוכלו להיכנס למשא ומתן מול חברת התעופה, ויש לכם סיכוי לקבל החזר אך ורק אם אתם מרימים טענה שאיחרתם לטיסה בגלל אירוע שמנע ממכם להגיע לטיסה ולא היה סיכוי סביר שיתרחש. פקקים לא סבירים בכביש בעקבות הפגנות או מחאות לא צפויות, רכב שהתקלקל באזור מרוחק ללא אפשרות לתחבורה ציבורית או מוניות, מוות או אסון חס ושלום, וכדומה.

בחלק מהמקרים האלו, אחרי שתנהלו משא ומתן אינטנסיבי ואחרי שתספקו את כל ההוכחות הדרושות שאתם דוברי אמת, בחברת התעופה עשויים להסתפק בדמי שינוי בלבד ולהציב אתכם על טיסה חדשה, או לוותר לכם על עלות הכרטיס. זה לא שגרתי בכלל, אז אם הצלחתם לקבל איזושהי הטבה בעלויות או בתנאים בעקבות אירוע שכזה, הודו לחברת התעופה ודעו שהם יצאו מגדרם עבורכם.

 

פספוס טיסה אחרי שהגעתי לנמל, ומה קורה עם המזוודות שלי?

בחלק מהמקרים תעברו את תהליך הצ'ק אין הראשוני ותסיעו את המזוודות אל הטיסה שלכם, אך לא תספיקו להגיע למטוס; גם אם הגעתם מאוחר, וגם אם פשוט נרדמתם או חלמתם בהקיץ או לא שמתם לב בנמל, ולא הגעתם לשער בזמן.

בכאלו מקרים, באופן אוטומטי עובדי חברת התעופה אמורים להוריד את המזוודות שלכם מבטן המטוס רגע לפני שהטיסה יוצאת לדרך, אבל לא תמיד מקפידים לעשות את זה. במידה והמזוודות שלכם נסעו בלעדיכם, עדכנו בהקדם דייל קרקע, הוא אמור לדאוג לכם, לעקוב אחרי המזוודות שלכם ובסופו של דבר מול חברת התעופה תצטרכו לדאוג שהמזוודות שלכם יגיעו אליכם. 

 

לפספס טיסה… בכוונה?!

פספוס טיסה בכוונה הוא טריק ידוע ומוכר לחברות התעופה, למעשה מדובר במניפולציה מתוחכמת של נוסעים שמנסים להוזיל עבורם בעלויות הטיסה.

הרעיון פה הוא לעלות על טיסת קונקשן, ולא להגיע (בכוונה!) לטיסה השניה, ולנסות לקבל החזר כספי על הטיסה השניה, וככה להגיע למקום הקונקשן (שמלכתחילה – היה מדובר ביעד המבוקש של הלקוח) בעלות מוזלת.

זה מסוכן אבל הייתה תקופה שהשיטה הזו הייתה רווחת ונפוצה, והיא עצבנה מאוד את חברות התעופה, שכן טיסה ליעד שהוא קישור ליעד אחר, סופי לכאורה, זולה בהרבה מטיסה ישירה לאותו היעד.

למה זה מסוכן? בעקבות הטריק הזה שביצעו נוסעים רבים בעבר, חברות התעופה עשו מספר שינויים בתנאי הטיסות כדי למנוע או לנסות למנוע מצבים דומים בעתיד.

ראשית, הן קבעו ששאר הטיסות שהוזמנו על ידי אותו לקוח מבוטלות ברגע שפספס את טיסת ההמשך, כך שמבחינתן, אין לו טיסת חזור מוזמנת יותר, אלא אם יצור איתם קשר ויתאם מחדש את טיסות החזור.

אם נוסע מסויים מבצע את הטריק הזה מספר פעמים, הוא "מסומן" אצל חברת התעופה כנוסע בעייתי, והן עשויות למנוע ממנו הזמנת כרטיסי טיסה דרכן בעתיד. זה יכול לחסוך לכם כסף, אבל האם זה שווה את הסיכון בכך שתהיו תקועים ללא טיסות החזור אותן רציתם, או בלי אפשרות להזמין כרטיסים שוב אצל אותה חברת תעופה? לא בטוח.

 

ישנים הדוקים? גרועים בתכנון זמנים? איך להמנע מאיחור?

יש אנשים שהם פשוט מאחרים סדרתיים, אנשים שלוגיסטית הם מבולגנים ולא מסודרים, או כאלו שהשעון המעורר פשוט לא מצליח להעיר אותם באמצע הלילה.

אם אתם יודעים שאתם נופלים לאחת מהקטגוריות האלו, אתם צריכים לנקוט משנה זהירות כאשר יש לכם טיסה, במיוחד אם זו טיסת לילה או לפנות בוקר, אליה אתם צריכים לקום ולהתארגן בשעה לא סבירה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להחליש את הסיכויים לפספס טיסה:

  • במידה ואתם צריכים לקום לטיסה בשעה 1 או 2 בלילה, יתכן ועדיף שלא תלכו לישון בכלל באותו הלילה, החזיקו את עצמכם ערים. הזהרו לא להרדם בשוגג, ובכל מקרה, גם אם תכננתם להשאר ערים – הציבו מראש שעון מעורר בזמן המתאים. אם הטיסה היא מאוחרת ואתם חוששים מלאחר, מומלץ לישון שנת צהריים באותו היום כדי להגביר את הסיכוי שתצליחו לקום בלילה עבור הטיסה.
  • צרפו חבר לפרויקט ההשקמה שלכם – בקשו מחבר או משכן שידאג שתתעוררו, באמצעות שיחת טלפון או דפיקה על הדלת. אם אתם טסים עם חברים, תוכלו לארגן סבב טלפונים יזום בין כולם כדי לוודא שכולם התעוררו, ובמקרה הזה מספיק שאחד התעורר בזמן, הטלפונים מתחילים לרוץ וכולם משקימים וקמים.
  • זהירות תמנע איחור – יש אנשים שנוהגים להגיע 3 שעות לפני הטיסה לנמל התעופה, יש כאלו ששעתיים בלבד מספיקות, ונתקלתי אפילו באנשים שמגיעים רק שעה וחצי לפני מועד ההמראה. אם אתם יודעים שהגעתכם לא בטוחה כי אתם פשוט אנשים כאלו, אל תתביישו לייעד את עצמכם להגעה לנמל 3 וחצי ואפילו 4 שעות לפני מועד הטיסה, וככה גם אם תאחרו ותתעכבו בהתארגנויות – עדיין סביר להניח שתעלו על הטיסה שלכם בזמן. עדיף להגיע מוקדם ממאוחר, זכרו זאת.
  • בקשו משותפים לטיסה שלכם לשקר לכם! בשיטה הזו, אם אתם טסים עם דייר אחר שגר אתכם, בעל, אישה,  אח, או משהו כזה – שהוא ידאג להזמין את הכרטיס ושהוא יחזיק בכרטיסים אצלו. אם הטיסה מיועדת לצאת ב21:25, לדוגמא, שיספר לכם ותמיד כשישאל יענה שהטיסה יוצאת ב21:00, כלומר, יספק "עיגול יפה" כלפי מטה. במצב מנטלי שבו הטיסה שלכם יוצאת ב21:00, תקדימו את שעת ההתארגנות והיציאה. אני מודה שכמה פעמים כבר "עיגלתי למטה" שעות של כל מיני טיסות מול אישתי כשנשאלתי לגבי שעת הטיסה, אפילו בלי שממש ביקשה ממני לעשות כך, היא מועדת לפורענות…
  • התארגנות מבעוד מועד ומלאה תמנע מכם עיכובים מיותרים. מזוודה, דרכונים, כל הציוד – שיהיה מוכן ליד הדלת יום שלם לפני היציאה לטיסה. אישית, אני נוהג להכין מזוודה חצי שעה לפני היציאה לנמל, אבל יש הרבה אנשים שזו התנהגות חסרת אחריות לדעתם. למה לא להכין הכל, מוכן ליציאה, מבעוד מועד? במצב כזה שהכל מוכן ליד הדלת מראש, פשוט מתקלחים, מתלבשים, אוספים את כל מה שליד הדלת ויוצאים לנמל. זה גם מגביר את הסיכוי שלא תשכחו שום דבר.

לקבלת שיחת ייעוץ ממומחה

השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם בהקדם

הרשמו לניוזלטר שלנו

שתפו את המאמר בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מה דעתכם ?

מאמרים אחרונים

תאריך :
צפיות: 30
טבע היא החברה הגדולה ביותר בעולם לתרופות כלליות, היא האחראית להרבה מהתרופות שאנחנו לוקחים בשגרה ובמצבים קיצוניים יותר.
תאריך :
צפיות: 30
אתם קמים בבוקר, מתארגנים, מתלבשים, מצחצחים שינויים, מתקלחים, מסתרקים ויוצאים לעבודה. מחכה לכם נסיעה, אני מקווה שקצרה, ואז תגיעו ותתחילו לעבוד במרץ.
תאריך :
צפיות: 36
ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להחליף את הכנסת העובד במקרה של תאונה או מחלה המונעים ממנו לעבוד.
תאריך :
צפיות: 17
במדינת ישראל כל עובד (שכיר ועצמאי) מחויב לחסוך לפנסיה.
תאריך :
צפיות: 43
כיום,לא מעט מוצרים שנחשבו בעבר "פנסיוניים" הפכו כפתרון מתאים גם לניהול הכסף הפנוי.
תאריך :
צפיות: 54
מידי שנה מקבלים עובדים רבים במדינת ישראל הפחתה בתשלום המס, בגין נקודות זכות ממס הכנסה.

רוצה לדבר עם מומחה?

הצג מאמרים לפי תחום

קטגוריות

מאמרים פופולריים

לא נמצאו מאמרים

מאמרים נוספים בנושא