דרופשיפינג – מה זה, איך עושים את זה והאם זה מתאים לכם?

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

בשנים האחרונות, בהם כל נושא ההכנסה הנוספת מהבית באמצעות האינטרנט עלה לכותרות ולפופולריות, נכנס לתוקפו בכל הכוח כל עניין הדרופשיפינג. אנשים יושבים בבית, מנהלים קשרי לקוחות, ומוכרים לכאורה מול הלקוח מוצר – אך הם לא מייצרים אותו ואין בידיהם מלאי של המוצר; יתרה מכך, הם אפילו לא שולחים אותו כלל וכלל ללקוח. סוג של תיווך בין לקוח ליצרן, שפותר ליצרן הרבה בעיות והתעסקות מיותרת, פותר ללקוח הרבה בעיות והתעסקות מיותרת, ובאמצע – הדרופשיפר (אדם העוסק בדרופשיפינג) מרוויח שכר על טרחתו.

 

מה זה דרופשיפינג

דרופשיפינג הוא מונח לועזי (Drop shipping – "שילוח נופל" בתרגום חופשי) שמתאר שיטת מכירה שמקדשת ומטהרת תיווך בין הלקוח ליצרן. המוכר (הדרופשיפר) שבא במגע מול הלקוח לא מייצר ואין לו מלאי של המוצר, הוא מעביר את ההזמנות כפי שהן ישירות אל היצרן. אותו יצרן שמקבל את ההזמנה דואג לייצר ולשלח את המוצר ישירות אל לקוח הקצה. תפקיד הדרופשיפר לשווק ולספק שירות לקוחות, מבחינת הקונה – הוא מתנהל באופן שוטף מול הדרופשיפר ולא מול היצרן. במידה ויש לקונה שאלות או בקשות לשירות לקוחות – הוא עושה זאת מול הדרופשיפר. היצרן נהנה משיווק שמנוהל על ידי מישהו אחר, ואינו צריך להתעסק בשירות לקוחות. הדרופשיפר הוא מתווך שמרוויח את כספו בעקבות ההבדלים בין המחירים שהוא מקבל מהיצרן, ובין העלויות אותן הוא גובה מלקוח הקצה, ולעיתים נוצר הסכם בין הדרופשיפר ליצרן שלפיו כמויות מכירות גדולות יותר יקנו לו מחירים טובים יותר מול היצרן – והרווח שלו גדל.

שימו לב להבדל מהותי – מוכר שמנהל חנות מכולת הוא אינו דרופשיפר, מאחר והוא מתעסק עם מלאי מקומי משלו, מספק את המוצרים בעצמו ללקוחות, ואם הוא מאפשר גם משלוחים הוא אחראי על השילוח של המוצרים ללקוחות. דרופשיפינג בהגדרה עוסק אך ורק בשירות לקוחות ובשיווק המוצרים, היצרן או בעל המלאי הוא זה שצריך לקבל מהדרופשיפר את ההזמנה, לייצר את המוצר (אם לא מיוצר כבר ובמלאי), לספק ולשלוח ללקוח את המוצר. שיטת המכירה הזו מייצרת תשתית להכנסה נוספת שאפשרית גם מהבית דרך האינטרנט, אך גם טמונים בה סכנות וכשלים פוטנציאליים רבים, עליהם נדבר בהמשך.

איך נכנסים לענייני הדרופשיפינג?

קודם כל, עליכם לאתר יצרן – גוף, חברה, ארגון וכדומה – שמוכן לעבוד יחד איתכם לפי שיטת דרופשיפינג. מומלץ בחום שהמוצר יהיה להיט או פוטנציאל להיות להיט מבחינתכם, שתאמינו בו, ושתאמינו ביצרן וביכולות שלו לספק ולשלח את המוצר ולתת לכם שירות טוב במקרה הצורך.

מוצרים שעלות היצור שלהם נמוכה אך הערך שהם מספקים ללקוח הוא גדול – הם הגביע הקדוש. ככה תוכלו לקבל מחירים טובים יותר מהיצרן ולגבות יותר מלקוח הקצה, ושולי הרווח שלכם כמתווכים בעסקה יגדלו.

אחרי שאיתרתם גוף פוטנציאלי לעבודה מולו שעונה על כל הדרישות והתנאים – צרו עימו קשר והציעו לו לעבוד מולכם. במידה ואתם מתכננים מכירות בפלטפורמה אינטרנטית מוכרת כמו ebay או amazon – לא תמיד חייבים ליצור קשר ולהסכים מראש על תנאי הדרופשיפינג, תוכלו פשוט להתחיל להעביר הזמנות ישירות אל היצרן. במסגרת הקשר שלכם עם היצרן או בעל מלאי המוצרים, עדכנו אותו שאתם תהיו אחראיים על שיווק, פרסום, מכירות ושירות לקוחות – והוא פשוט יקבל ממכם הזמנות מלאות עם כל הפרטים ויהיה אחראי על האספקה והשילוח. חשוב מאוד לתאם שיטה נוחה, ברורה ויעילה לעדכונים בנוגע לעלויות, מלאי, חוסרים במלאי או שינויים לוגיסטיים אחרים שעשויים להתעורר בצד היצרן, כדי שתוכלו מיד אתם להגיב בהתאם ולהיות ערוכים לשינויים.

לאחר מכן תקבלו (ואם לא – בקשו) מהיצרן פרטים על המוצרים. החל מפרטים טכניים ועד כדי נקודות חוזקה שיווקיות. רעיון טוב בשלב הזה זה ללחוץ על היצרן לספק לכם גם נקודות חולשה או כשל של המוצרים, שאותם לא בהכרח תציינו במקומות בהם תשווקו או תפרסמו את המוצר – אבל כדאי שתדעו עליהם מראש לנוחיותכם וכדי להיות מוכנים לכל מיני מצבים שעלולים להתעורר בהמשך. אחרי שהכנתם את כל המידע והגרפיקות הדרושות, החלו לפרסם ולשווק את המוצרים. אתם יכולים לפרסם אותם באיביי או אמזון, או בכל מקום וירטואלי אחר. זכרו, אתם רק מתווכים, אין לכם את המוצר ואתם לא מייצרים, מספקים או משלחים אותו ללקוחות – ולכן פלטפורמות דיגיטליות וירטואליות זו הדרך המושלמת והאידיאלית (וגם הנפוצה והמקובלת ביותר) עבור דרופשיפינג.

בשלב הזה אתם ב- money time – קבלו הזמנות מהלקוחות דרך הפרסומים ואמצעי השיווק שלכם, העבירו את פרטי ההזמנה ישירות אל היצרן, הוא יספק וישלח ללקוחות את המוצר. ברגע שהיצרן מעדכן אתכם שהמוצר יצא לדרכו, עליכם לעדכן את הלקוח מכיוון שהוא אינו מתנהל מול היצרן.

 

ממה כדאי להזהר?

רוב הדברים סביב דרופשיפינג שעשויים להשתבש הם בעיקר סביב איכות המוצרים וטיב השירות אותו היצרן מספק לכם. בתור מתווכים, אתם תסתבכו עם עבודה מיותרת ולקוחות כועסים במידה והיצרן שאותו אתם משווקים לא מספק מוצרים ושירות טוב.

  • מוצרים באיכות ירודה – במידה והיצרן שלכם מספק מוצרים באיכות נמוכה, הם יגיעו ללקוח והוא יהיה מאוכזב ומתוסכל. אם מדובר במוצר שנשבר מהר, מתבלה או מתכלה מהר, ובכלליות מוצר באיכות נמוכה – הלקוח יפנה אליכם לקבל שירות לקוחות. אם כל לקוח שני שמקבל את המוצר יפנה אליכם לשירות לקוחות, תמצאו את עצמכם עובדים שעות נוספות במתן שירות, הסברים והתנצלויות. 
  • יצרן לא אחראי או מסודר – במידה והיצרן שלכם לא מתנהל עסקית נכון, יתכן והוא לא יעמוד בעומס הזמנות ויקח לו זמן רב לשלח אותם, ולעיתים אפילו הוא לא ישלח ללקוח מוצר כלל. לקוחות זועמים שלא קיבלו את המוצר שלכם כלל או בזמן סביר, כנראה יפנו אליכם זועמים וידרשו הסברים ותיקונים של חוויית השירות. שוב, תמצאו את עצמכם מתעסקים בדברים מיותרים ולא עושים יותר מידי כסף.

בנוסף, היצרן גם עשוי להיות המקור לבעיות בירוקרטיות, כמו לדוגמא שילוח לכתובת לא נכונה, שילוח של מוצר לא נכון, החלפת מוצרים בין 2 הזמנות, ועוד. גם פה תמצאו את עצמכם מתעסקים בתיווך מיותר ומעמיס כדי לטפל בתקלות של היצרן.

  • מוצרים גרועים – יכול להיות שהמוצר פשוט לא עושה עבודה טובה, וגם אם הוא בנוי מחומרים טובים ואיכותיים – הוא פשוט לא מתפקד לפי הפרסום. לא מזמן רכשתי משטח מבד שמתיישב על הבטן, שולח פולסים חשמליים אל הבטן ועל ידי כך מכווץ את השרירים של הבטן. מה הובטח? שהמשטח הזה יעשה לי קוביות בבטן בלי שבפועל אתאמן באופן פעיל. המוצר הגיע סופר איכותי, כבלים לטעינת USB, איכות טובה, בד עבה וקשיח, והיה נראה טוב למראית עין. התוצאות – על הפנים. השתמשתי בו המון והבטן שלי נשארה רכה ושמנמנה (היום כבר לא, כי התחלתי לעשות כפיפות בטן כמו בנאדם רציונלי שרוצה קוביות בבטן). תסכול על המוצר יוביל לקוחות לדרג את המוצרים שלך נמוך בפלטפורמות השיווק שלך, ומספר ההזמנות שתקבל ירד עם הזמן.
  • יצרן עם תקשורת גרועה – אם היצרן שלכם יושב בסין, ואתם דוברי עברית ואנגלית – חשבו מראש על קשיים תקשורתיים ובדקו שהוא מדבר אנגלית ברמה סבירה. תהיה ביניכם תקשורת ערה כל הזמן ואתם חייבים לוודא שהוא מסוגל לספק לכם שירות טוב ואמין.

 

אילו סוגים של דרופשיפינג יהיו מכונה לייצור כספים עבורי?

אחרי שדיברנו על ממה כדאי להזהר, חשוב מאוד להזכיר גם את הצד השני – איפה אפשר לתפור קופות יפות ולייצר באמצעות דרופשיפינג מכונה של ייצור כסף יעילה.

  • מוצרים גימיקיים – מוצרים גימיקיים הולכים נהדר עם דרופשיפינג, מכיוון שבהרבה מקרים הם מושכים את הלקוח ומפתים אותו לרכישה. זה יכול להיות אביזרים מדליקים לסמארטפון, מוצרי נוי ייחודיים ומגניבים לבית ולמשרד – דברים שאנשים רואים תמונה או סרטון שלהם ובאופן טבעי מתחשק להם שיהיה להם גם אחד כזה משל עצמם.
  • מוצרי להיט תקופתיים – יש מוצרים שעבורם מאמצי השיווק שתצטרכו להשקיע נמוכים יותר. זוכרים את עידן הספינר? כל העולם ניסה להשיג ספינר, וחתיכות הפלסטיק הזולות נמכרו ב-40 ואפילו ב-50 שקלים, מלבד כמה מוכרנים ש"שברו את השוק" ומכרו ספינרים ב-25 שקלים, ספינרים אותם הם קנו ב-4 שקלים מהיצרן. בתור דרופשיפרים, מאוד כדאי לכם להיות ערים ללהיטים תקופתיים ואקטואליים שכן יש סביבם באז שיווקי טבעי, ותצטרכו פחות לדחוף אותם שיווקית, ותהנו ממכירות מוגברות.
  • מוצרים שעלות היצור שלהם נמוכה אך הם נותנים ערך רב ללקוח – כשעלות הייצור נמוכה, אתם יכולים להתמקח ולקבל עלויות טובות מהיצרן. אם מדובר במוצר שנותן ערך רב ללקוח – תוכלו לגבות עליו יותר כסף, והמשוואה הזו נפתרת רק בצורה אחת – יותר דמי תיווך עבורכם. הנה כמה דוגמאות: עדשה למצלמה סלולרית – כמה חתיכות פלסטיק וזכוכית קטנות שמתיישבות על עדשת הסמארטפון המקורית ומשפצות לחלוטין את איכות או אופי התמונות שהוא מוציא. עלויות היצור קטנות והיצרן עשוי למכור לכם יחידה בשקלים בודדים בלבד, אבל לקוח מוכן לשלם על משהו שישפצר לו את איכות התמונות מהסלולרי שלו באופן משמעותי גם עשרות שקלים.
  • מוצרי "מילוי" – אחת מהחוזקות בדרופשיפינג, מיד תבינו למה מוצרי מילוי הם מוצרים פוטנציאליים להכנסה מדהימה באמצעות דרופשיפינג. נגיד שאתם מוכרים קרם לפנים, מוצר טיפוח לנשים. נגיד שמדובר בקרם מדהים שגורם לעור להראות נפלא, מיישר קמטים והעור נראה חיוני ובריא. התחילו לשווק את המוצר והוא יגיע ללקוחות הראשונים, נשים מרוצות שיהנו מהמראה המשודרג שהקרם מעניק לפנים שלהן. קרם טיפוח, בניגוד לצעצוע, מוצר נוי או דברים מהסוג הזה – נגמר בסופו של דבר, ולקוח מרוצה ירצה ממנו עוד. זהו מוצר שכאשר הוא נגמר או חלק ממנו אוזל, הלקוח צריך לרכוש מילוי. אם תפרסמו ותשווקו חזק בהתחלה, ותיצרו לעצמכם קליינטורה מרוצה – הם ירצו לקנות ממכם את המוצר שוב ושוב ושוב כל פעם שהוא יגמר או שידרש מילוי למוצר. ככה תוכלו להשקיע מעט מאוד בעתיד על פרסום ושיווק, ולהנות מהזמנות חוזרות. העבודה שלכם תהפוך להיות אפסית, וחשבון הבנק שלכם יתמלא.
  • יצרן מתוקתק ואחראי – יצרן שמתנהל עסקית נכון יקל עליכם מאוד. כזה שמוציא משלוחים תוך דקות בודדות, לא עושה טעויות בכתובות או במוצרים, ועובד בצורה מסודרת. בזכות ההתנהלות התקינה שלו, תצטרכו לתת פחות שירות ללקוחות שרכשו את המוצר מכם.
  • יצרן שמסוגל לעמוד בעומס רב – אם דברים יתנהלו נכון וכשורה, במהרה אתם תעמיסו על היצרן הזמנות, וכדאי שיוכל לעמוד בעומס ההזמנות שלכם, אחרת אתם תקועים עם תקרה של הכנסות שמעבר לה הוא לא מסוגל לעמוד בזמני יצור או אספקה סבירים. אם מדובר ביצרן שמסוגל לעמוד בעומס רב – ההכנסה הפוטנציאלית שלכם גבוה מאוד.
  • יצרן תקשורתי – כזה שעונה לכם מהר וביעילות, מדבר שפה שאתם מבינים ברמה גבוה, ונותן לכם שירות טוב ויעיל.

 

למה דרופשיפינג מושך אנשים?

בניגוד להרבה עסקים שאפשר לבנות ולהקים אינטרנטית, בדרופשיפינג אין השקעה כספית ראשונית (משלמים רק על מוצרים אחרי שלקוח הזמין אותם), לא צריך להתעסק בייצור יקר או במשלוחים ואספקה שעולים כסף. הסיכון באמצעות דרופשיפינג אפסי עד כדי לא קיים – מקסימום תמצאו את עצמכם מבזבזים זמן מיותר על מוצר גרוע, ספק שלא מתנהל נכון, אבל לא תפסידו כסף רב או אפילו בכלל.

בנוסף, בואו לא נשכח שדרופשיפינג באינטרנט זו עבודה לא פיזית, קלה ונוחה, שאפשר לעשות מהבית (או מחוף הים עם לפטופ) כשאתם בתחתונים. 

 

האם דרופשיפינג מתאים לי?

דרופשיפינג מתאים לאנשים טכנולוגיים שמסוגלים לפתוח חנות באינטרנט ולנהל אותה, שיש להם כישורי שפה גבוהים ותודעת שירות גבוה, והם מסוגלים לאתר את היצרנים הנכונים שמתנהלים היטב ויש להם מוצרים טובים. דרופשיפינג מתאים למי שרוצה לייצר הכנסה נוספת (או הכנסה באופן כללי) בנוחות ובזמן שנוח לו מהבית, ולכאלה שקונספט עבודה מהבית על המחשב מושך אותם. אם אתם כאלה, אל תשכחו שגם בדרופשיפינג יש קשיים וזה נושא שצריך ללמוד אותו היטב, ולכן, עדיף שתצטיידו בעקשנות וכושר ספיגה. דרופשיפינג מתאים לכאלו שיש להם את כל התכונות שתיארנו כדי להצליח בזה, אך אין בידיהם כספים מיותרים להשקעה ועדיין רוצים להקים עסק אינטרנטי עם פוטנציאל גבוה, מבלי להשקיע בו כספי הלוואה שאין ברשותם.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא