ארנפלד סוכנות לביטוח

סוכן ביטוח מומלץ

סוכן ביטוח מומלץ – כאשר אדם רוצה לבטח את עצמו או את בית העסק שלו מפני סיכונים אפשריים, עולה לעיתים האפשרות של לקיחת סוכן ביטוח אשר יסייע בלקיחת ביטוחים אטרקטיביים טובים וכדאיים.

סוכן אשר יסייע לנו במשא ומתן למול חברות הביטוח, יוכל להיות כתובת בכל עת בה נהיה מעוניינים לפעול למול חברת הביטוח על מנת שייצג אותנו אדם הבקיא ברזי עולם הביטוח ובאופן בו נכון לפעול למול חברות הביטוח הגדולות וכן על מנת שייעץ לנו בנוגע לביטוחים השונים הקיימים כיום בתחומים בהם אנו פועלים.

הכדאיות בלקיחת סוכן ביטוח לרוב קמה ונופלת בהתאם למקצועיות של סוכן הביטוח.

כאשר סוכן הביטוח הוא סוכן מקצועי ומומלץ הוא צפוי להציע פוליסות רלבנטיות, לחסוך כסף בעת המשא ומתן על גובה הפרמיות ובמידת הצורך תובע בהצלחה את חברת הביטוח לשלם שיפוי/פיצוי למבוטח.

חשוב לבחון פרמטרים אלו טרם בחירה בסוכן ביטוח, שכן בחירה בסוכן רשלן או שאינו מקצועי דיו עלולה לעלות כסף רב הן בתשלום הפוליסה והן במקרים בהם אנו תובעים את חברות הביטוח במטרה לקבל שיפוי או פיצוי.

בהתאם לכך, במאמר זה אנו נעמוד על הפרמטרים הרלבנטיים אשר יסייעו לאתר ולהכריע מיהו סוכן ביטוח מומלץ ומהם מאפייניו.

ראשית אנו נפרט אודות תפקידו של סוכן ביטוח ומה כולל תפקידו, וכמובן ניתן טיפים איך לאתר סוכן ביטוח מומלץ.

בחלקו השני והמשמעותי של המאמר אנו נתעמק בנוגע למאפיינים אשר סוכן ביטוח מומלץ ניחן בהם. בחלקו האחרון של המאמר נבחן בקצרה האם מומלץ לקחת סוכן ביטוח או לפעול למול חברות הביטוח באופן ישיר.

זאת במטרה שתוכלו לבחור באופן מושכל את סוכן הביטוח אשר יהיה אמון על הסיוע לכם בעיתות משבר ומצוקה.

 

מיהו סוכן ביטוח טוב, מה כולל תפקידו וכיצד הוא מתפרנס?

סעיף 32 לחוק חוזה הביטוח מגדיר את סוכן הביטוח באופן הבא: "סוכן ביטוח" – מי שעוסק בתיווך ביטוחים בין מבוטחים לבין מבטחים.

"בסעיף 33 (א) מוסיף המחוקק ומדגיש כי "לענין המשא ומתן לקראת כריתתו של חוזה הביטוח ולענין כריתת החוזה, יראו את סוכן הביטוח כשלוחו של המבטח, זולת אם פעל כשלוחו של המבוטח לפי דרישתו בכתב."

ניתן להבין מהגדרת המחוקק כי סוכן ביטוח הוא הגורם הבקיא אשר תפקידו לתווך ולסייע בין אנשים רגילים לבין חברות הביטוח, לזהות מהם הצרכים הרלבנטיים של אותו מבוטח ולקשר בינו לבין חברת הביטוח הרלבנטית. תפקידו של סוכן הביטוח הוא לייעץ ללקוחות הפונים אליו בנוגע לפוליסות הרלבנטיות לתווך בינו לבין חברת הביטוח, ומרגע חתימת הביטוח ללוות את הלקוח לאורך כל התקופה בה הפוליסה תקפה.

השכר של סוכני ביטוח לרוב מחולק ל-2 מקורות מימון מרכזיים, האחד בכובעו כסוכן ביטוח והאחר כמומחה בתחום הביטוחים וההשקעות, חלוקה זו הינה כדלקמן:

1. במרבית המקרים השכר אינו מגיע כתוצאה מתשלום של הלקוח אליו על הפוליסה, אלא כתוצאה מעמלה אשר חברת הביטוח משלמת לו בעבור ביצוע העסקה. לכן גם חברות ביטוח רבות אינן מעוניינות כי תפנו אל סוכני ביטוח שכן הם אלו אשר נאלצות לשלם עמלה ולעיתים קרובות גם הן אלו אשר מפסידות כתוצאה מנוכחותו של סוכן בעל אחוזי תביעה גבוהים בהליך התביעה.

נציין בהקשר זה כי כיום בהתאם להנחיות רשות ההון העמלה הניתנת לסוכני הביטוח הינה עמלה חד פעמית הנקראת "עמלת היקף", כמו כן עמלה חודשית כל עוד הפוליסה קיימת שנקראת "עמלת נפרעים" הניתנות עם כריתת ההסכם על הפוליסה. הדבר חשוב מאד מאחר ועד שנת 2017 בה נערכה רפורמה על ידי הרשות האמורה, סוכני הביטוח היו מקבלים עמלה כפועל יוצא מגובה דמי הניהול.

כלומר ככל שדמי הניהול של חברת הביטוח היו גבוהים יותר כך העמלה של סוכן הביטוח הייתה גבוהה יותר. השינוי במודל התשלום לסוכן הינו משמעותי בעבור הלקוחות, מאחר ותשלום על בסיס גובה דמי הניהול פוגע באופן ישיר באינטרסים של הלקוחות ובהתאם לכך מעודד סוכנים להביא פוליסות פחות טובות ללקוחות עם דמי ניהול גבוהים. כפועל יוצא לקוחות מקבלים כיום שירות אמין וטוב יותר מסוכן הביטוח אשר יכול להעניק פוליסות כדאיות יותר בלי שהדבר יפגע בעמלה אותה הוא מקבל.

2. במקרים פחות נפוצים המבוטח משלם לסוכן הביטוח "שכר טירחה"  אך לא בעבור הפוליסה אלא בעבור שירותי הייעוץ אותם הוא מעניק ללקוח. בין שירותים אלה ניתן לראות  ניתוח תיק לקוח, סיוע בתביעות אשר נדחו כאשר הוגשו באופן עצמאי, מתן חוות דעת על סיכויי תביעה בפוליסות אשר אינן שלו וכיוצא בזה.

כיום, ישנם בישראל כ-13,000 סוכני ביטוח מורשים. סוכן ביטוח הוא אדם אשר קיבל רישיון על ידי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ובהתאם לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים משנת 1981 לייצג אנשים למול חברות הביטוח.

הרישיון ניתן לאחר תקופת התמחות של חצי שנה ומעבר של בחינות הרשות בהתאם לתחום ההתמחות. זאת כאשר מרבית הסוכנים עוברים את ההסמכה לסוכן פנסיוני הכוללת את מרבית סוגי הביטוחים המוכרים.

חשוב להבחין בין סוכן ביטוח אשר מספק פוליסות למבוטח, לבין יועץ ביטוח או יועצים פנסיונים כאלו או אחרים אשר שירותם מתמקד בהמלצות אודות מוצרי ביטוח ופנסיה אך הם אינם מקשרים ואינם מזוהים עם פוליסות שונות או מוכרים פוליסות, זאת בדומה ליועץ השקעות נדל"ן.

יתרה מכך, יועץ ביטוח יכול להמליץ לכם על סוכן ביטוח אשר יספק לכם פוליסות איכותיות. כלומר כאשר אתם זקוקים ברמה האופרטיבית לביטוח, אתם זקוקים לסוכן ביטוח, בעוד כאשר אתם מעוניינים בייעוצים יותר כללים בנוגע לסוג מוצרים יועץ ביטוח  או יועץ פנסיוני יכול לסייע.

 

מהם הדגשים בעת בחירת סוכן ביטוח?

בחירת סוכן ביטוח הינה החלטה כבדת משקל, לה השלכות משמעותיות בעיתות משבר של המבוטח אשר זקוק לתזרים המזומנים או סיוע אחר בהתאם לפוליסה כמו פינוי מוסק בעת מחלה בחו"ל וכיוצא בזה. סוכן ביטוח יכול לסייע לכם להגיע לביטוח האופטימלי בעבורכם, לחסוך לכם כסף רב ולספק את הכספים בתקופה בה אתם זקוקים להם יותר מבכל תקופה אחרת, לעומת זאת סוכן ביטוח רשלני עלול להביא לכם ביטוחים שאינם מתאימים ומתומחרים באופן מוגזם אשר יותיר אתכם ללא כל כיסוי ביטוח רלבנטי בתקופות משבר.

בהתאם לכך, במידה והחלטתם לקחת סוכן ביטוח לפוליסות שלכם או לחלקן, להלן מספר פרמטרים אשר חשוב לתת עליהם את הדעת בעת בחירתו, וכן מספר דגשים לשם הצלחת ההתקשרות בין הצדדים:

1. סוכן מורשה בהתאם לחוק – ראשית ועוד בטרם בכלל תתחילו להעמיק בנוגע לאותו סוכן ביטוח, תוודאו למול כי הוא סוכן מורשה ותבקשו במידת הצורך לראות את התעודה המסמיכה שלו, אשר לרוב תלויה במשרדו. במידה ואינכם מרגישים בנוח לעשות זאת, או במידה וההתקשרות עימו טלפונית, דבר רלוונטי במיוחד בעידן הקורונה, ניתן לבדוק זאת גם באתר רשות ההון, כאן.

2. שיתוף פעולה עם כלל חברות הביטוח ובתי ההשקעות – סביר כי מדובר בתכונה החשובה ביותר של סוכן ביטוח. היתרון המרכזי של סוכן ביטוח על פני חברות הביטוח השונות הוא כי הסוכן עובד עם מספר חברות הביטוח ולכן יכול הסוכן למצוא הצעות טובות יותר מאשר חברת ביטוח מסוימת אשר מציגה רק את הפוליסה והתעריפים שלה.

הדבר מקבל משנה תוקף מאחר ולכל חברת ביטוח ובית השקעות יש יתרונות ייחודיים משלהן. חלקן מוצלחות יותר בתחום הרכב ואחרות מציעות כיסויים אטרקטיביים יותר בביטוחי הבריאות או ביטוחי החיים.

בנוסף ישנן חברות ייעודיות המתמחות בביטוחים ייחודים לשווקים ותחומים ספציפיים. בהתאם לכך, חשוב וקריטי כי סוכן הביטוח יעבוד ויהיה בעל ממשקי עבודה עם כל חברות הביטוח השונות וניסיון רב עימם באופן אשר יסייע לכם לקבל תמונה מלאה של ביטוחים שונים וכן על מנת לקבל תעריפים טובים יותר בעת התשלום לחברת הביטוח מחד ומענה מהיר יותר כאשר אתם צריכים לתבוע את חברת הביטוח וזקוקים ליד מסייעת אשר בקיאה בנהלים ובפרוצדורות השונות מאידך.

3. ניטרליות בהעדפת חברות ביטוח שונות – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, לא מספיק כי סוכן הביטוח ישתף פעולה עם כלל חברות הביטוח, אלא גם חשוב כי סוכן הביטוח יהיה מחויב קודם כל למציאת הפוליסה הטובה, המקיפה והמשתלמת ביותר ולא לחברות ביטוח שונות.

תפקידו של סוכן הביטוח הוא לתווך ולסייע לכם למול חברות הביטוח, ככזה הוא צריך להיות נטול פניות למול חברות הביטוח ולראות את האינטרסים שלכם בראש מעייניו ולא הדרך המהירה ביותר לגזור קופון. המלצותיו בתחום הביטוחים צריכים להיות ללא כל השפעה חיצונית של חברות ביטוח או העדפה קבועה מראש לסוג מסוים של ביטוחים.

אומנם ישנם איסורים רגולטורים על סוכני ביטוח לקבל טובות הנאה מגופים כמו חברות הביטוח וכן מנותני שירותים שונים כמו מוסכי רכבים וכדומה, אלא המלצותיו חייבות להיות ניטרליות.

אך ממשקי העבודה הקבועים עם גופים שונים יוצרים לעיתים קשרים פסולים או כאלה המצויים בתחום האפור אשר משפיעים על המלצותיו של הלקוח.

למעשה רשות שוק ההון והביטוח, האחראית על הרגולציה של התחום, אף הוציאה מכתבים בהקשר זה לסוכני ביטוח אשר מזכירים את מחויבותם ללקוח והאיסור להיות בניגוד עניינים בהקשר זה מאחר והיו חריגות והפרות בתחום זה.

בהקשר זה תהיו חשדנים, תבדקו האם חברת ביטוח כלשהי ממליצה על אותו סוכן, האם אתם רואים פרסום של חברת ביטוח כלשהי במקומות שונים בתוך המשרדים, האם סוכן הביטוח לוחץ לבחירה בחברות מסוימות או שמא אינו מכיר חבילות של חברות בהם אתם נתקלתם במהלכם החיפוש העצמאי שלכם וכמובן תשאלו אותו על כך.

4. אחוזי ההצלחה של סוכן הביטוח בתביעות ביטוח – בסופו של יום הדבר החשוב ביותר למרבית האנשים אשר בוחרים בפוליסת ביטוח כלשהי היא שהם יקבלו את הכסף מחברת הביטוח בשעת המשבר אליה נערכו אליה מבעוד מועד באמצעות הכיסוי הביטוחי. לכן חשוב לבדוק את אחוזי ההצלחה של סוכן הביטוח, לשאול אותו עליהם, לברר מול לקוחות עבר וכיוצא בזה. פעולות אלו נועדו על מנת שתוכלו לקבל תמונה מקיפה בנוגע ליכולת שלו להצליח להבטיח כי תקבלו את הכספים להם את זכאים במהירות וגם כי תקבלו את הכספים גם במקרים הנופלים באזורים אפורים בהם לא ברור האם הם נפלו במסגרת הכיסוי הביטוחי או מחוצה לו.

בשלב התביעה אשר מתאפיין בלחץ גובר מטעם חברת הביטוח במטרה להוביל לדחיית התביעה או במקרים מובהקים להגיע להסדר אשר יקטין את חבותם, סוכן הביטוח בעל אחוזי תביעות טובים הוא גורם מקצוע אשר מאזן את חברת הביטוח. הוא מהווה מעין קונטרה לחברת הביטוח אשר מעוניינת להימנע מתשלום התביעה. סוכן הביטוח משמש גורם שקול ומנוסה אשר יכול להציג בפניכם ציפיות ריאליות אך גם לוודא כי אתם עומדים על זכויותיכם ולא נלחצים מאמירות חברות הביטוח אשר אינן בהכרח מדויקות.

אל תקלו ראש בקריטריון זה ובחשיבות מציאת סוכן ביטוח עם אחוזי הצלחה גבוהים. לפי הסטטיסטיקה של רשות ההון, 50% מהתביעות של מבוטחים כלפי חברות הביטוח נדחות במרבית סוגי הפוליסות. כלומר, מחצית מהמקרים אינם מקבלים פיצוי כלל, וייתכן כי ההבדל בין פיצוי אשר יסייע לכם במצוקה לבין דחיית התביעה יעמוד על סוכן ביטוח ממולח ומקצועי.

5. בעל הבנה רחבה בתחומי הביטוח השונים – במאה ה-21 ישנם ביטוחים שונים ומגוונים, ביטוחי חיים, טיסות, רכב, עבודה, פציעות, בריאות ועוד רבים אחרים.  באופן טבעי ובדומה לתהליך שהתרחש בעולם עריכת הדין, רפואה וכן מקצועות נוספים בהם ההתמקצעות הפכה להיות ספציפית יותר, רמת ההתמחות של סוכני ביטוח משתנה ואינה זהה בכל סוגי הביטוחים, אך חשוב כי תוודאו כי לסוכן הביטוח יש ניסיון מגוון בתחומי הביטוח הבולטים ושהוא לא מוגבל לתחום מסוים בלבד.

בתוך גם, במידה ואתם יודעים מראש כי תצטרכו ביטוחים ייחודים או ביטוחים פחות נפוצים

בהקשר זה חשוב לזכור, אם סוכן הביטוח מתיימר לדעת הכל, הדבר צריך להיות מחשיד בעבורכם. סוכן ביטוח טוב יהיה בקיא בנהלים ובאופן הפעולה למול חברת הביטוח בעת המשא ומתן והתביעות, וככל שיהיו סוגי ביטוחים בהם אינו בקיא באותה מידה הוא ילמד אותם ולא יתיימר לדעת אותם מראש.

6. וותק רב בתחום הביטוחים – רישיון לפעול הוא תנאי מינימלי אשר אינו מספיק, בדומה לעריכת דין, מתווכי נדל"ן או כל תחום אחר, לניסיון ולא רק לידע המינימלי הדרוש לשם השגת הרישיון יש חשיבות. בהתאם לכך תחפשו סוכן ביטוח בעל ניסיון רב בתחום הביטוחים, אשר בעברו תביעות רבות והכרה מעמיקה עם המנגנונים של חברות הביטוח השונות.

בנוסף, ובהמשך ישיר לסעיף הקודם, ככל שיש לסוכן ניסיון רב יותר בעולם הביטוחים, כך ההיכרות שלו עם סוגי פוליסות שונות אשר יוכלו לתת מענה לצרכים הייחודים שלכם יגדל, שכן הוא נתקל ביותר לקוחות לאורך השנים. בהתאם לכך, בעולם בו יש סוגי ביטוחים רבים, הניסיון מקבל אף חשיבות יתרה.

בהתאם לכך, וכחלק בלתי נפרד מן הסעיף הנוגע לאחוזי ההצלחה של סוכן הביטוח, בחרו סוכן ביטוח אשר עוסק בתחום זמן רב ובעל ניסיון מוכח וקהל לקוחות מרוצה. לא כל סוכן ביטוח אשר מופיע ברשתות החברתיות או במנועי חיפוש שונים הוא מומלץ, תחפשו ביקורות ברשת ואל תתביישו לבקש שמות של לקוחות ולראות הישגי עבר.

7. התמקדות בצרכי הלקוח – פוליסות הביטוח הנבחרות בעבורכם צריכות להיות מותאמות לכם ובהתאם לצרכים שלכם. הן אינן צריכות להיות דוגמטיות וקבועות מראש בהתאם לאילו סוגי פוליסות הן פופולריות או לחלופין אילו סוגי פוליסות הסוכן מכיר.

סוכן טוב מתעמק בצרכי הלקוח, מתעניין בחייו ובעבודתו. הוא אינו עושה זאת משום סיבות חברתיות, אלא כדי להבין האם ישנם צרכים ביטוחיים הקיימים אשר הלקוח עלול לפספס אותם ולא להציף אותם בפני הסוכן משום חוסר בקיאות או חוסר הבנה של הסיכונים העומדים למולו. אם סוכן הביטוח אשר משוחח עימכם בשיחות המתמקדות פועל בצורה כמעט רובוטית ולא מתייחס אל ההקשר הספציפי שלכם בו אתם פועלים, יש בכך טעם לפגם.

בהקשר זה נציין כי גם הגישה אשר נותן סוכן הביטוח ללקוח הינה חשובה. סוכן ביטוח טוב ייתן מענה גם בשעות הלילה, יספק דרכי התקשרות איתו למקרי חירום ויאפשר שיח שאינו רק דרך הטלפון במשרד או דואר אלקטרוני אלא גם דרך פלאפון או וואטס-אפ הנגישים אליו מחוץ למקום העבודה.

8. אמינות סוכן הביטוח – מרבית האנשים חוששים מסיכונים ומצרות אשר יכולות להגיע אל חייהם בעתיד, דבר אשר סוכני ביטוח עלולים לנצל לרעה על מנת לגרוף רווחים ולפעול באופן שאינו ראוי ואינו אתי. סוכן ביטוח יכול לנצל חרדות אלו על מנת "לדחוף" פוליסות ביטוח נוספות אשר אין למבוטח צורך אמיתי בהן על מנת לקבל עמלות בעבורן או חמור מכך לנסות לעודד אותו להיכנס לקשר עם חברות, אנשים וגופים המקורבים אליו תוך הפרה של רגולציות העוסקות בניגוד עניינים בנושא זה. לכן אמינות סוכן הביטוח הינה כה חשובה.

כך למשל, במידה וסוכן הביטוח בקיא בתחומי ביטוח חיים, אך אתם רווקים אשר פחות מתעניינים בביטוחי חיים, או שמשפחתכם מבוססת ואמידה ואינה זקוקה להבטחת הכנסה במקרה מסוג זה, סוכן הביטוח יבין זאת ולא ידחוף ביטוחים אשר אינם רלבנטיים בעבורכם על אף בקיאותו הרבה בתחום ביטוחים זה.

לשם קבלת תמונה כללית על אמינות סוכן הביטוח, תשוחחו עם לקוחות עבר ותבדקו את המוניטין שלו ברשת. זאת על מנת לראות האם הוא ישר ואמין ובאמת שם את העדיפות שלכם במרכז מעייניו או שמא הוא שם את היכולת שלו להרוויח עמלות רבות ככל שניתן מכם ולמקסם את רווחיו תוך מתן שירות לא מקצועי ולעיתים אף לא אתי.

  1. חברות בלשכת סוכני הביטוח חברות בלשכת סוכני הביטוח אינה חובה בעבור סוכני ביטוח, ולכן איננו חושבים כי נכון בהכרח לפסול סוכן מאחר ואינו חבר בלשכה האמורה. עם זאת חברות בלשכה מהווה פרמטר חיובי לכך שהסוכן נגיש לעדכונים והשתלמויות שונות בתחום הביטוח אשר מציעה לשכת סוכני הביטוח, וראוי לתת לנגישות זו משקל מסוים.
  2. תפגשו עם סוכן הביטוח בטרם אתם מתקדמים – פרמטר זה יותר נוגע אליכם הצרכנים מאשר אל סוכן הביטוח.
  3. חשוב כי תפגשו עימו בטרם תתחילו לפעול, זאת על מנת שתוכלו לקבל רושם ראשוני בלתי אמצעי מסוכן הביטוח. לעיתים כל הבדיקות המקיפות יראו חיוביות, אך במפגש אחד תוכלו להבין כי הוא אינו מתאים לכם מאחר ואין לכם כימיה אותו או לראות חסרונות ביחסי האנוש או בקשב שלו ללקוחות כפי שלא ניתן היה לראות בדרכים אחרות.

כפי שניתן להבין מן המוצג לעיל, נתנו פרמטרים רבים בעלי חשיבות משתנה, את המשקל אשר יש לתת לכל פרמטר אנו חושבים כי נכון שאתם תכריעו ולא אנחנו. זאת מאחר ובדומה למרבית הדברים בעולם הביטוחים, התשובה לשאלה כמה משקל יש לתת לכל פרמטר בעת בחירת הפוליסות נעוצה בעיקר בהקשר ובסיטואציה הפרטנית של כל משקיע. אין סוכן ביטוח מושלם אשר מחזיק בכל היתרונות, ולכל סוכן ביטוח ישנם יתרונות הייחודיים לו.

חשוב לשים לב כי נתתם לפרמטרים אשר הצגנו בחלק זה מחשבה ולא השמטתם אותם בעת בחירת הסוכן, אבל גם לשים לב כי נתתם את המשקל לכל פרמטר בהתאם לשיקולים הייחודיים שלכם.

 

האם כדאי לפנות לסוכן ביטוח או שמא עדיף לפעול למול חברות הביטוח ישירות?

בשנים האחרונות, ישנו שיח רב בנוגע לשאלה האם נכון לחסוך את עמלת הסוכן ולפעול ישירות למול סוכן הביטוח ובכך לאפשר פרמיות ביטוח נמוכות יותר. הדבר קיבל משנה תוקף בעקבות פרסומים תקשורתיים אגרסיביים של חברת ביטוח להפסיק את ההתקשרות עם סוכן הביטוח ולפעול ישירות למול החברה.

מחד חברות הביטוח טוענות כי ללא סוכן ביטוח אשר מקבל עמלה בעבור ההפניה, תוכלנה חברות הביטוח להציע פוליסות  ביטוח בתעריפים נמוכים יותר. מאידך, סוכני הביטוח טוענים כי הם בהיכרותם עם חברות הביטוח יכולים להפחית את התעריפים וכן לסייע בתביעה של חברת הביטוח במידת הצורך ובכך להגדיל את הסיכויים להצלחת התביעה.

איננו יכולים להחליט בעבורכם האם כדאי לקחת סוכן ביטוח או לפנות לחברות הביטוח, הדעות בנושאים אלו חלוקות ולא מתפקידנו לומר לכם כיצד לבחור. אך אנו ניתן מספר דגשים חשובים לשם ביצוע החלטה מושכלת בנושא:

  1. זמן וקשב לשיח למול חברות הביטוח – באופן טבעי מאחר ועל מנת לוודא כי ההצעה משתלמת, מקיפה ואטרקטיבית ללא סוכן ביטוח, צריך לפעול למול מספר חברות ביטוח, לבחון את הפוליסות השונות ולהשוות ביניהן, אדם צריך להיות ערוך עם קשב וזמן לכך. מאידך, לקיחת סוכן ביטוח טוב חוסכת זמן רב לשם איתור הפוליסה האולטימטיבית בעבורכם. לכן עליכם לבחון האם יש לכם זמן וקשב לטובת הפוליסה, במידה והתשובה שלילית, סביר כי עדיף לכם לקחת סוכן ביטוח.
  2. ניסיון למול חברות ביטוח ועריכת חוזי ביטוח – למרבית האנשים אין ניסיון משפטי  וחוזי רב, קל וחומר בתחומי הביטוח. מאידך סוכן ביטוח טוב מגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של תביעות שלכם ולרוב גם יבחר פוליסות מקיפות יותר אשר רלבנטיות בעבורכם. בהתאם לכך, ככל שהניסיון שלכם בתחומים אלו מועט יותר, כך הכדאיות של סוכן ביטוח עולה.
  3. מורכבות הפוליסה שלכם – במידה ואתם יודעים שהפוליסות אותן תצטרכו הינן מורכבות יותר, כך גדל הסיכוי כי תצטרכו סיוע של סוכן ביטוח אשר יוכל לסייע לכם להתמודד עם המורכבויות של הפוליסה היחודית והנדירה יחסית שלכם. מוקדנים של חברות הביטוח בקיאים לרוב בפוליסות סטנדרטיות אשר נפוצות בקרב רבים, לכן במידה ואתם חושבים כי הביטוח אותו אתם צריכים הוא ביטוח רכב פשוט יחסית, אז ייתכן כי עדיף לכם לפעול ישירות למול חברת הביטוח ולחסוך את עמלת סוכן הביטוח.

 

לסיכום

סוכן ביטוח הוא גורם מתווך אשר נועד לסייע לכם להתמודד למול חברות הביטוח ובתי ההשקעות, החל משלב המשא ומתן על כריתת הסכם הפוליסה, כאשר הוא אמור ללוות אתכם לאורך כל חיי הפוליסה, לסייע לכם בהגשת תביעה כלפי חברת הביטוח וכל עניין נוסף בהקשר זה.

השאלה האם כדאי לכם לקחת סוכן ביטוח תלויה במורכבות הצרכים, רצונות ובקשב שלכם לפעול למול חברות הביטוח השונות.

אך ככל שאתם בוחרים להסתייע בסוכן ביטוח, חשוב שהוא יהיה טוב ומקצועי מאחר והבחירה בסוכן ביטוח מומלץ ואיכותי תשפר פלאים את השירות אותו אתם מקבלים בכל הנוגע לעולם הביטוח.

בהתאם לאמור, חשוב שסוכן הביטוח יהיה מקצועי ומומלץ שכן ההצלחה בגביית כספים מחברת הביטוח והפחתת התעריפים תלויה בכך.

על מנת שנוכל לאתר את אותו סוכן מומלץ עליכם להשקיע זמן וקשב לאיתורו ולא לעגל פינות. סוכן הביטוח צריך להיות סוכן מורשה, אשר הינו בעל ניסיון בתחום הביטוח ויוכל לסייע ולייעץ לכם להבין אילו פוליסות ביטוח חשוב כי יהיו ברשותכם, להפחית את התעריפים ככל האפשר ולתת לכם מענה מהיר ומקצועי כאשר אתם זקוקים לקבל כספים מחברת הביטוח ובכך לחסוך הוצאות מיותרות ולמקסם רווחים במידת הצורך.

לכן, במידה ואתם מחליטים להעסיק סוכן ביטוח אשר יסייע בעבורכם בשירות למול חברות הביטוח, חשוב כי תבדקו את ניסיונו המקצועי וכישוריו בהתאם לפרמטרים אשר הצגנו במאמר ותחליטו החלטה מושכלת האם הסוכן האמור הינו טוב ומתאים לכם או שמא אתם צריכים סוכן ביטוח אחר. בהקשר זה זכרו כי התעסקות באיתור סוכן ביטוח טוב תחסוך לכם זמן בהתעסקות בביטוח בהמשך ותחסוך לכם זמן וכסף.

סוכן ביטוח מומלץ
סוכן ביטוח מומלץ
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.