ארנפלד סוכנות לביטוח

הצעות לביטוח רכב – איך כדאי לבצע את זה ולהשיג חיסכון משמעותי בפרמיות

פעם בשנה – זה מגיע, מועד חידוש ביטוח הרכב שלכם. הוצאות הרכב ההוצאה הגדולה ביותר, אחרי הוצאת הדיור, של כל משק בית בישראל.

אז איך מקבלים הצעה לביטוח הרכב? מקבלים הצעה או טלפונית מול נציג חברת ביטוח, או אונליין מול מסך המחשב או הסלולר.

רוצים לקבל הצעה שתתן לכם חיסכון משמעותי? עדיף בטלפון.

הסיבה היא שבטלפון יש שיטות ומניפולציות שתוכלו להפעיל על הנציג שמדבר איתכם, שאי אפשר להפעיל באינטרנט, ותוכלו להרוויח הנחה נוספת משמעותית.

אם תעשו זאת באינטרנט תחסכו הרבה זמן ותיזוזים והתהליך יהיה מהיר יותר – אבל אם יש לכם יכולות מיקוח, באינטרנט לא תוכלו להפגין אותם.

ישנם אתרים שנותנים לכם הצעה מיידית על המסך מיד לאחר שתמלאו פרטים ונתונים לגבי הביטוח בו אתם מעוניינים – וכשההצעה עולה על המסך – אין עם מי להתווכח.

 

השלבים לקבלת הצעות ביטוח רכב חסכוניות:

התקשרו ל-3 חברות ביטוח שונות, וקבלו מהם הצעות ראשוניות. אם יש לכם זמן ופנאי תוכלו לחייג גם ליותר חברות ביטוח, אבל 3 זה מספר טוב מבחינתי – מאזן טוב בין חיסכון מירבי וכיבוד הזמן שלכם. אם תפנו ליותר מ-3 נציגים אולי תשיגו עוד הנחה קטנה, אבל זה כבר יגרור זמן לא ריאלי לדעתי, והרי גם זמן שווה כסף.

הנציג בטלפון ישאל אתכם לגבי העבר הביטוחי שלכם עם הרכב, ועל מאפייני הביטוח. הנציג ירצה לשמוע על תאונות שהרכב עבר, מי ינהג ברכב, גילאי הנהגים ודברים נוספים. חשוב מאוד לתת מידע אמין ומדוייק בשלב הזה – מאחר ואם לא תתנו מידע אמין ומדוייק, הצעות המחיר שתקבלו יהיו לא רלוונטיות.

כל החלטה עם איזו חברה להתקדם על סמך מידע לא אמין שמסרתם לנציגי החברות, תהיה שגויה, מאחר ויתכן שכאשר תחשפו מידע אמין ומדוייק, חברה שנשמעה זולה יותר תהפוך ליקרה יותר, ולהפך.

קיבלתם הצעות מ-3 חברות? קחו את ההצעה הזולה ביותר, ואתגרו את נציגי 2 החברות האחרות מולם דיברתם לספק הצעה מתחרה. ראו מי מהם יעתר לבקשתכם ויביס את ההצעה הזולה ביותר שקיבלתם, ולאחר מכן, עליכם לחזור על התהליך – לקחת את ההצעה הזולה יותר החדשה, ולשתף אותה עם 2 נציגי החברות האחרות עימם אתם בקשר.

אתם יכולים לחזור על התהליך עד שהחברות יתחילו להשוות את ההצעה הכי זולה שקיבלתם, ולא יביסו אותה, וזה הסימן האמיתי שבאמת אי אפשר להוזיל יותר בביטוח שהוצע לכם.

 

כשמדברים עם בני אדם ולא מוציאים הצעה מול מסך, אפשר להפעיל מניפולציות ואמצעים

תראו, קיבלתם הצעה, וחשוב להבין שמי שנתן לכם את ההצעה הוא בן אדם, והוא נתון כרגע למניפולציות שלכם. איך מפעילים אותן? זה די פשוט. דברו אל ליבו של הנציג, בטון רגוע אך סמכותי, והסבירו לו באופן רגשי למה מגיע לכם חיסכון משמעותי בפרמיות החודשיות שהוא דורש. חשבו על כל גורם אפשרי שיכול לספק לכם הנחה משמעותית, או דברים שנכונים ספציפית אליכם ויחסכו לכם בדמי הביטוח החודשיים.

 

  • מהו היקף השימוש ברכב? היקף שימוש נמוך, נסיעות קצרות או הנעת הרכב לעיתים נדירות יחסית – זה גורם מקל בדמי הביטוח החודשיים. דמי הביטוח מבחינת חברת הביטוח הן פונקציה של רמת הסיכון לתאונה, כלומר, חברת הביטוח מנסה לתאר לעצמה מה הסיכוי שהיא תצטרך לשלם כספים בעקבות תאונה חס וחלילה.

 

  • כמובן שמי שמבלה על הכביש כל יום 3 שעות, יש לו סיכוי גדול יותר לעבור תאונה ממישהו שמבלה בדרכים מאחורי ההגה רבע שעה אחת ל-3 ימים. חברת הביטוח בדרך כלל לא מכניסה לדמי הביטוח מידע לגבי הקילומטרז' והרגלי הנסיעה של המבוטחים שלה, אלא פשוט עושה ממוצע גס ומוציאה לכל הנהגים ביטוח דומה, כאילו הם מבלים על הכביש זמן זהה.

 

  • וזו ההזדמנות שלכם להסביר לנציג חברת הביטוח שאתם לא נהגים שגרתיים ושאתם משתמשים ברכב מעט ולעיתים נדירות יותר. חלק מהחברות יציאו להתקין מתקני אימות ומעקב אחר הרגלי הנסיעה שלכם, אם אתם נהגים זהירים ונוהגים מעט יחסית – זה בהחלט יכול להשתלם לכם, כך חברת הביטוח תוכל לגבות יותר בהתאם להרגלי הנסיעה שלכם.

 

  • רכבים מוגנים – זה נקודת זכות מול חברת הביטוח. אם יש לכם מערכת של מובילאיי, מערכת של איתוראן נגד גניבות, מערכת מעקב מיקום סלולרית וכדומה – חברת הביטוח אמורה להתרשם מזה ולהוריד במחיר החודשי אפילו יותר. חלק מהמערכות לא מוכרות לכל חברות הביטוח ולכן לא יהוו נקודה רלוונטית למיקוח, וחלק כן.

 

  • מובילאיי ואיתוראן מוכרים לכל חברות הביטוח, ועשויות להקנות לכם הנחה, בנוגע לכל מיני מערכות נעילה מתקדמות – לא תמיד. התעניינו מול נציג חברת הביטוח – לפעמים מערכת אבטחה שעולה מאות או אלפי שקלים, יכולה "להחזיר את עצמה" בדמי הביטוח בטווח הארוך כעבור כמה שנים של חיסכון בדמי הביטוח החודשיים – אז בגדול זה יוצא שאתם מקבלים מערכת אבטחה במימון חברת הביטוח, במובן מסויים.

 

  • לקוחות טובים? מגיע לכם יותר! כדאי מאוד לצבור כח צרכני מול חברת הביטוח ומול נציג הביטוח שמדבר איתכם כרגע בטלפון. איך? רשמו את כל הרכבים שיש ברשותכם וברשות משפחתכם הקרובה באותה חברת הביטוח, כך שאתם הופכים להיות לקוח רב-מנוי, ואם תעזבו, זה כאילו עזבו את חברת הביטוח מספר מנויים יחדיו.

 

  • תמיד טוב להיות לקוח כמותי, מול כל חברה, וכשמדובר בחברות ביטוח, וביטוח הרכב הוא מוצר יקר מאוד – אתם שווים לחברת הביטוח הרבה יותר כאשר אתם מבטחים 2-3 רכבים. אפשר גם להשתמש בזה אם מדובר בחברת ביטוח חדשה – דרשו הנחה עבור רישום של 2-3 רכבים באותה חברה, גייסו את הילדים שלכם (גם אם הם כבר גדולים ובוגרים) ואת המשפחה לטובת העניין – כקבוצה תוכלו להנות מתנאים ומחירים טובים יותר.

 

פעם אחת ולתמיד

חשוב להבין משהו – מיקוח עם נציגי ביטוח זה משהו שעשוי לגבות ממכם זמן ומאמץ – אבל זה שווה את זה. למה? כי עושים את זה פעם אחת ולתמיד. שנה אחר כך, כשהגיע המועד לחדש את הביטוח שלכם, חברת הביטוח תצלצל ותציע לחדש במחיר זהה. את המלחמה כבר עשיתם שנה קודם. אף חברה לא מצלצלת ומציעה לחדש דמי ביטוח במחיר גבוה יותר מהמחיר הנוכחי.

יתכן שתצטרכו לנהל מיני-מאבק קטן יחסי אם אתם מוסיפים נהג חדש לביטוח, רכב חדש, וכדומה, אבל תארו לעצמכם כמה זה נוח וכיף כשקיבלתם מחיר סופר משתלם על הרכב שלכם, וכשאתם מכניסים רכב נוסף אתם יכולים להנות עבורו ממחיר זהה (אם לא יותר טוב – אתם מוסיפים רכב והופכים ללקוחות כמותיים יותר).

השקעה בביטוח טוב יותר יכולה לחסוך לכם בפרמיות החודשיות על הביטוח כ-150 ש"ח בשנה, ואף יותר אם הביטוח שהיה לכם קודם היה מאוד לא משתלם, וכשמכפילים את זה בהרבה שנים קדימה, ובכמות של יותר מרכב אחד מבוטח – זה יוצא המון כסף.

 

הקורונה – לפחות בדמי הביטוח מדובר במשהו חיובי

חשוב להבין שהביטוח החל משנת 2020 לא יראה אותו דבר – וזה לטובתכם. פקדה אותנו מגיפה עולמית שטרפה את כללי המשחק בעולם הביטוח, ובמיוחד בעולם הביטוח ברכב. כשנכנסו חברות הביטוח הדיגיטליות ליברה וווי שור, חבילת הקלפים הונחה על השולחן, וכעת בעקבות המגיפה, הם גם נטרפו היטב.

הקורונה הציפה מחדש את הצורך בביטוח מותאם לכמות השימוש והנסיעה של המבוטחים – מאחר והסגר וכמות המובטלים, עד כמה שמדובר בדברים נוראיים ואיומים – גורמים לאנשים לבלות על הכביש פחות.

הרבה פחות. ליברה, שמראשיתה עודדה אנשים לשלם לפי כמות הנסיעה שלהם, המשיכה בדרכה, וחברות הביטוח הנוספות נאלצו להתמודד עם המציאות החדשה ולהבין שאי אפשר יותר לגבות דמי ביטוח אחידים, כעת כשאנשים נמצאים הרבה פחות על הכבישים, אם הם מעוניינים להשאר תחרותיים.

אם אתם כבר לא נוסעים באופן יומי לעבודה, אם אתם בקבוצת סיכון ולכן מסתגרים בבתיכם, או כל סיבה אחרת – חשוב להבין שאתם מבלים כרגע הרבה פחות על הכביש, ולכן הסיכוי לתאונה נמוך משמעותית, ומגיע לכם לשלם פחות אם חברת הביטוח נמצאת תחת סיכון נמוך יותר להפעלת הביטוח.

כשאתם מתמקחים בנושא הזה עם נציג חברת הביטוח טלפונית, כדאי מאוד שיהיו לכם נתונים משוערים לגבי היקף השימוש החדש ברכב שלכם, כדי שיתרשם מהיקף הנסיעה שלכם.

היו אמינים למרות שאתם יכולים לעגל מעט כלפי מטה – הסיבה היא שעליכם לשמור על אמינות מסויימת היא כי בעת חידוש הביטוח יתכן ותשאלו לגבי קילומטרז' הרכב, ואם יהיה פער גדול בין מה שהצהרתם ובין כמות השימוש בפועל, תסומנו במחשב חברת הביטוח כלקוחות לא אמינים.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.