ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח ביטול טיסה – כיסוי חדש וכדאי?

כיום זה ברור ומובן מאליו שלפני טיסה לחו"ל יש צורך בהצטיידות בביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח מהסוג מכסה מקרים של מחלות, פציעות ותאונות המתרחשות במהלך הטיול עצמו. עם זאת, מעטים האנשים שמכירים את האפשרות לבטח את הטיסה עצמה (וגם רכיבים נוספים מהנופש), עוד לפני הטיסה.

הכוונה בביטוח מהסוג הינו ביטוח למקרה של ביטול הטיסה. במקרים בהם לא קיים ביטוח מהסוג, ביטול של הטיסה יכול להיות עסק יקר מאוד. מדובר בהפסד, בדרך כלל, של מרבית התשלום על הטיסה והמלון. נוספות לכך כמובן גם הוצאות נלוות נוספות שכבר שולמו ואין עליהן החזר כספי. בסך הכל זה יכול להגיע להפסד של כלל התשלומים שבוצעו מראש.

 

למי כדאי לעשות ביטוח ביטול טיסה

בגדול בעניי התשובה היא לכולם. הסיבה לכך הינה העובדה שמקרים המצריכים ביטול טיסה הם מגוונים ויכולים לקרות לכל אחד ובכל מצב. כמובן, שיש גורמי סיכון מוגברים שמשפיעים על ההחלטה האם לבצע ביטוח מהסוג. למשל, במידה ויש אדם חולה במשפחה שמצבו עשוי להידרדר.

סיבות נוספות הקשורות לטיסה עצמה, למשל אם הכרטיס נקנה תקופה ארוכה מראש או אם מדובר בטיסה יקרה. שימו לב שבחלק מהביטוחים ניתן לבטח בנוסף גם את הזמנה של המלון, של רכב שכור, שייט ופעילויות אחרות. כך שאם מבטלים את הטיסה ניתן לקבל החזר גם על השירותים הללו.

 

סוגים של ביטוחי ביטול טיסה

תחום ביטוחי ביטול הטיסות הוא חדש יחסית ולכן עדין אין מגוון רחב מאוד של חברות המבטחות ביטול טיסה. עם זאת, רוב חברות הביטוח מציעות תוספת לביטוח הבסיסי של ביטול טיסה במקרה של מקרה חירום רפואי.

ביטוח מהסוג הוא מאוד מצומצם ויש לו תנאים והתניות רבות. למשל, ניתן לקבל החזר רק על ביטול אשר קרה בשל אשפוז או מוות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה וזאת בתנאי שלא מדובר בהידרדרות של מחלה מוכרת או אשפוז חוזר. על כן, כשאתם בוחרים ביטוח מהסוג מאוד חשוב לקרוא ולהבין לעומק את כל האותיות הקטנות.

פוליסות ביטוח ביטול טיסה בכל סיבה שהיא קיימות בחברת הראל, שירביט וטריפ גרנטי. המידע שנכתב כאן הוא כללי ויתכן כי ישנן התניות או פרטים נוספים שונים בין החברות ולכן חשוב מאוד לוודא מול החברה עצמה מה במדויק כולל הביטוח אותו רכשתם.

ביטוח ביטול סיבה מכל סיבה

במשותף לשלושת הביטוחים הללו הוא העובדה שאין התניה של סיבת הביטול. הסיבה יכולה להיות בריאותית, כלכלית או אישי. ההתניה היחידה היא שהביטול צריך להגיע מצד הרוכש. הכוונה היא שאם חברת התעופה פשטה רגל או שיש סופה שבגינה בוטלו הטיסות הביטוח אינו חל.

ההמלצה האישית שלי היא לעשות את הביטוח ביום קניית כרטיס הטיסה. הסיבה לכך היא העובדה שהתשלום הוא לפי עלות הכרטיס והשירותים הנלווים שבוטחו ולא משך הזמן עד הטיסה. בנוסף, מצבים אשר יגררו ביטול של הנסיעה יכולים להתרחש יום לפני הטיסה אך גם יכולים להתרחש חודשים ארוכים לפני ולכן כדי להיות מבוטחים ומכוסים מראש לכל דבר ועניין שעשוי להתרחש. נוסף לכך, חברות הביטוח דורשות לעשות את הביטוח תוך 7 ימים מהזמנת הכרטיס ולכל הפחות שנותרו 14 ימים עד מועד הטיסה.

בדרך כלל ערך ההחזר הוא עד 80% מערך כרטיס הטיסה. וניתן לבטל את הטיסה עד 12 שעות לפני מועד הטיסה. כמובן שאם ביטחתם גם שירותים נוספים לטיול אתם תהיו זכאיים להחזר בשווי מסוים גם עליהם בהתאם לפוליסה שרכשתם. סך ההחזר המקסימלי יכול להגיע עד 20,000 דולר.

 

תהליך הביטול

ברוב החברות התהליך הינו פשוט מאוד. כל שעליכם לעשות זה לבטל את הטיסה מול חברת התעופה (ושאר השירותים אם ביטחתם גם אותם). לשלוח לחברת הביטוח את אישור הביטול ולקבל את ההחזר. שימו לב, שאם לא ביטלתם את הטיסה עצמה לא תוכלו לקבל החזר על אף שירות נלווה.

בטריפ גרנטי התהליך מעט שונה, והאמת שאני מעריכה שזו שיטה שתהיה מקובלת בעתיד הקרוב אצל כל החברות. בטריפ גרנטי כיום אתם לא צריכים לבטל את כרטיס הטיסה. אתם מודיעים לחברה והם מנסים למכור את כרטיס הטיסה שלכם. במידה והם מצליחים אתם תקבלו 10% נוספים להחזר שלכם. בנוסף לעובדה שייתכן שסכום ההחזר יהיה גבוה יותר, אתם גם נהנים בצורה הזו מהעובדה שלא תצטרכו להתעסק בכל עניין הביטולים ולבזבז על זה כסף.

 

החלפת טיסה במקום ביטול

במידה והחלטתם לא לעשות ביטוח ביטול טיסות יש לכם עדין אפשרות לא להפסיד את כל הכסף. כיום שוק החלפות הטיסות והמלונות הוא גדול ורחב. ניתן להיכנס לקבוצות בפייסבוק, כמו "נתקעתי עם חופשה" או מ"טיילים ב-XX" ולהציע את הכרטיס למכירה. ברוב המקרים שינוי השם יעלה לכם אחוז מסוים מערך הטיסה אך לפחות לא תפסידו את מלוא הסכום אותו השקעתם בטיסה.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

ביטוח ספורט אתגרי

צניחה חופשית, באנג'י, טיפוס הרים, רפטינג וסקי מים יכולים להיות אטרקציות מטריפות מחוץ לישראל. הנופים ותוואי הדרך משתנים והחוויה בדרך כלל אקסטרימית ומאתגרת בהרבה ממה שניתן לבצע במדינתנו הצנועה.

קרא עוד »